Kuukautiskuppi, onko sopinut sinulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ¤ kuu ¤
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainut huono puoli kupissa on se että tuntuu että täytyy käydä pissalla useammin, painaa kai rakkoa tai jotain... Mutta muuten erittäin kätevä. Tyhjennän vain aamuin ja illoin.

Tuota sopii ja ei sovi. Helposti saan asettumaan ja pieniä aikoja voin käyttää. Käytössä aikaisemmin divacup koko 2 ja nyt uudempi hankinta lunette koko 2. Hommasin vasta kun kaksi synnytystä takana. Ongelmana mulla että kohdunnapukka tosi alhaalla :/ Eli se napukka asettuu kupin sisälle joten vuotoa ei paljon mahdu kaveriksi. Muutenkin tuo alakerta lhyttä sorttia eli en todellakaan ole pohjaton kaivo. Vaikka kohdunnapukka asettuu jo kupin sisälle ni kupin pohja lähes ulkona joten voitte kuvitella kuin alas asettuu :/

Ja seksi kyllä onnistuu jos joku sitä miettii. Tosin ei mikään metriheikki ole tuo edellinen suhde kupin hankinnasta alkaen ollut ja jolloin samaan aikaan totesin tuon vikani. Eli kovin hyvin ei kuppi sovi vaikka voin käyttää. Laskeuma ollut mielessä vuosikaudet mutta gynekologin mukaan siitä ei ole kyse?? Kuukuppikunnan keskustelufoorumilla lukiessa voin onnekseni todeta että en ole ainut sentään jolla tuo napukka kovin alhaalla.

Mä en osannut sitä käyttää. Kunnon krampit tuli heti kun sain kupin väkerrettyä paikoilleen. Tai ehkä se ei sitten ollut paikoillaan ja aiheutti noita kramppeja? En tiedä mitä tein väärin. : /

mulla ollut käytössä kolmisen vuotta ja oon kyl ollu tyytyväinen. pillereiden ansiosta tiedän milloin menkat alkaa ja kun ne alkaa aina aamusta niin laitan kupin jo illalla valmiiksi. Usein muistan vasta joskus iltapäivällä, että ainiin nekin on alkanut. :D mulla kun on kipujakin vaan yleensä ekana iltana ja tokana päivänä.

Ihanaa kun ei tarvi aamulla pompata kiireellä sängystä ylös, kun ei tarvi pelätä ohivuotoja (ennen oli joka menkkojen aikaan lakat veressä kun pyörin unissani niin paljon) ja eipähän oo siteet pyllyvaossa! :D ihmettelen jos ne ei vieläkään kerro tästä taivaallisesta keksinnöstä yläasteen tt tunneilla tytöille!

Onhan siinä toki haittapuolensakin. Joku muukin sanoi tuolla että kakalla käyminen ei onnistu jos kuppi on paikallaan, mut ei mulla oo ollu ongelmaa ottaa sitä siksi aikaa pois. huuhtelee sen ja laittaa vaikka wc-paperipalan päälle lavuaarin reunalle siksi aikaa. Ja sama myös tuo että en saa tikistettyä niitä viimesiä tippoja pissalla käydessä, tosin johtuu siitä että pelkään et se tulee ulos (näin ei oo kyl koskaan edes meinannut käydä), koska jos olen unohtanut että se on paikallaan, niin pystyn pissaamaan ihan normaalisti.

Niin ja kuopuksen syntymän jälkeen se kuppi oli vissiin liian pieni tonne meikäläisen messuhalliin (luneten 2 koko) muutamia ohivuotoja tuli, mutta kun paikat palautu, niin homma toimii taas. :)

Miten suojaatte vuodolta tyhjentaessa? Siis kun pontolta pitaa nousta lavuaarin aareen huuhtelemaan?

tuohon en kyl osaa vastata. omassa vessassa on nimittäin lavuaari pöntön vieressä, joten ei tarvi nousta. Joskus joutunu nousemaan (esim mun vanhemmilla on lavuaarille pöntöltä matkaa) mut mulla ei vuoda niin paljoa etteikö paria sekuntia vois olla ilman mitään.

mites käsisuihku sit toimii jos ei pöntöltä yletä lavuaarille? ettei sillä saisi huuhdeltua sitä? Tai sitten pyyhit kupin vaan paperilla ja suihkussa käydessä peset sen kunnolla?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä