Teille, jotka eroavat kirkosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

daa..

Vieras
Mun mielestä vain kirkkoon kuuluvat saisivat pitää kirkolliset juhlapyhät vapaana. Miksi kirkkoon kuulumattomat saisi muka samat edut kerta nämähän koskevat uskontoa. Ehdottaisinkin, että kirkkoon kuuluvat saisivat pitää nämä kirkolliset vapaapäivät, ja kirkkoon kuulumattomat voisivat tehdä kansalaisaloitteen (nyt kun sellainen on mahdollista) omista vapaapäivistään. Itse en ole mikään himouskovainen, enkä käy kun joulukirkossa jos sitäkään. Mutta kerta maksan kirkollisveroa niin olen oikeutettu myös uskonnon tuomiin etuuksiin. Eli ihan oikeutettua olisi poistaa kirkolliset vapaapäivät niiltä, jotka ei kirkollisveroa maksa.

arvaa mitä? alunperin mm. joulu ja pääsiäinen ovat olleet pakanallisia juhlia ;) ja toisekseen mä kyllä ihan mielelläni tekisin duunia kaikki pyhät ja mieheni tekikin just mm. eilen.

Olisi ihan ok ehdotus, jos kirkko korvaisi kirkollisveroillaan työnantajille vapaapäivistä koituvat menetykset. Koska se ei niin tee, niin mitä hiton yhteyttä kirkollisverolla ja vapaapäivillä on?

Ihan olisi reilua, että kirkolliset vapaa päivät poistettaisiin käytöstä, että ne jotka on todella uskovia, voisivat sitten ottaa vaikka palkatonta juhliakseen juhlansa.

No sitten se tarkoittaisi sitä, että uskontoryhmiin kuuluvilta ja vapaat pitäviltä vähennettäisiin kyseisten päivien palkka. Muuten kävisi niin, että yritykset alkaisivat palkata vain uskonnottomia, joille ei tarvitse maksaa tyhjästä.

Mun mielestä vain kirkkoon kuuluvat saisivat pitää kirkolliset juhlapyhät vapaana. Miksi kirkkoon kuulumattomat saisi muka samat edut kerta nämähän koskevat uskontoa. Ehdottaisinkin, että kirkkoon kuuluvat saisivat pitää nämä kirkolliset vapaapäivät, ja kirkkoon kuulumattomat voisivat tehdä kansalaisaloitteen (nyt kun sellainen on mahdollista) omista vapaapäivistään. Itse en ole mikään himouskovainen, enkä käy kun joulukirkossa jos sitäkään. Mutta kerta maksan kirkollisveroa niin olen oikeutettu myös uskonnon tuomiin etuuksiin. Eli ihan oikeutettua olisi poistaa kirkolliset vapaapäivät niiltä, jotka ei kirkollisveroa maksa.

Oletko miettinyt kirkosta eronneiden eläkeläisten kohtaloa?

[QUOTE="vieras";28269937]Ihan olisi reilua, että kirkolliset vapaa päivät poistettaisiin käytöstä, että ne jotka on todella uskovia, voisivat sitten ottaa vaikka palkatonta juhliakseen juhlansa.[/QUOTE]

Kirkkoon kuuluvilla kiinteät palkkapäivät, muut saavat vapaapäiviä vastaavan määrän vapaasti käytettäväksi.

No ei toi kirkollisvero kata kuin osan kirkkojärjestelmän kuluista...kaikki niistä joutuu maksamaan, nekin jotka eronneet. Mitäs me eronneet saadaan siitä hyvästä että rahoitetaan systeemiä?

Sillä logiikalla tosin pitäisi antaa muillekin oman uskontonsa mukaiset pyhät vapaina. Kohta meillä olisi ryntäys uskontokunnan jäseneksi, jolla olisi eniten arkipyhiä.

Vuorotyöläisenä hymähdän koko ajatukselle. Sairaalaa ei saa kiinni, vaikka kuka ois naulattu ristiin ja ylösnoussut iloisesti. Tanssin siis pääsiäiseni töissä. :)

Yhteistyössä