Kuukautiskuppi, onko sopinut sinulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ¤ kuu ¤
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan paras keksintö! Olen käytänyt jo 6 v ja ennemmin luopusin vaikka facebookista! Siis aivan loistava. Ekat kuukautiset meni opetellessa, mut sen jälkeen ei mitään ongelmaa.

Mä olen käyttänyt jo monta vuotta, ja mikä helpotus se onkaan ollut! Kuukautiset on nykyään sitä, että tyhjään kupin aamulla ja illalla, ja muuten koko asian voi vaan unohtaa. Tietty tavallisia kuukautiskipuja lukuunottamatta, mutta kuitenkin. Aivan loistava juttu. Mulla on Luneten molemmat koot. Isompaa käytän alkupäivinä, ja pienempää kun vuoto alkaa vähentyä (se on helpompi ottaa pois). Kuukupista ei myöskään irtoa elimistöön mitään myrkkyjä, eikä se kuivata limakalvoja. Kuppi on vaan paras. :)

Kupin kun ostaa, niin säästää rahaakin, eikä roskaa tule niin älyttömästi. Tietty jossain mökkioloissa tyhjääminen voi olla vähän hankalampaa, ja mä olen käyttänyt vaan siteitä, jos ei pääse pesemään kuppia ja näppejä kunnolla.

7 vuotta on ollut mulla :) Ihan unelma! Voi pitää huoletta koko työpäivän ja yön eikä tartte pelätä mitään bakteereja tai ohivuotoja. Hajut on historiaa sekä kokoajan tosi raikas olo. Mä tykkään!

Kyllä voin suositella, muutaman vuoden olen käyttänyt ja pitkän pennin säästänyt. Ekat ja tokat menkat meni harjoitellen, mutta ei oo ollut enää sen kummempia ongelmia.

Mulla on kuppi, ja välillä sitä käytänkin. Mutta mulla on pari ekaa päivää niin runsasta vuotoa et joudun tyhjentämään tosi usein, joten koen helpommaksi käyttää silloin kestositeitä. Loppupäivät taas vuoto on hyvin vähäistä ja pitkän aikaa olen siihenkin käyttänyt sidettä. Jotenki se kuppi tuntuu aina vähän, ja alkupäivinä liukuu täytenä miten sattuu tuolla sisällä ja loppupäivinäkin tuntuu jotenki inhottavalta. Ite siis koen kestositeet parhaaksi vaihtoehdoksi nyt. Ennen lapsia kuppi oli hyvä ja ehkä tää vuoto tasoittuu taas joskus ja kuppi sitte taas on hyvä, kuka tietää.

Komppaan edellisiä tyytyväisiä kommentoijia. Mulla meni harjoitellessa pari ekaa kuukautista sen käytössä ja alussa oli oudon tuntuinen siellä sisällä, mutta kun oppi käyttämään sitä oikein yms. niin nykyisin muistan kuukautiset ainoastaan aamulla ja illalla kuppia tyhjentäessä. Suosittelen lämpimästi. :)

en suosittele jos tiedät ettet osaa rentoutua sitä laittaessa ja tyhjentäessä.
mutta kun käytön oppii ja saa sen tarpeeks syvälle, niin on kyllä unelma. Yölläkin voi aivan huoletta nukkua vaikka alasti jos muuten on sellaiseen tottunut. koko ainakin ennen oli valittavissa. eikä tarvii missää kylässä miettiä mihin roskikseen jemmailis mitää siteitä tai tampooneja.

Mulla oli reilun vuoden muttei meistä kavareita tullu. Kaikista neuvoista huolimatta ei alkanu sujua. kramppeja tuli joka kerta ja olen kyllä itsekin kiero kohdustani ja kohdunkaula on vaikea saada hollille,liekö osuutensa asiaan sillä. Palasin tamponeihin ja niihinkin olen tyytyväinen.

En tykännyt. Hankala ottaa pois niin ettei veri läiky. Lisäksi mulla haittasi kakalla käyntiä ja joskus pissaamistakin vähän, viimeiset tipat jäi tiristämättä.
8 kk synnytyksestä kun menkat alkoi, laitoin kokeeksi vanhan kupin ja se perkele oli liian pieni ja meni heti vinoon, antenni pisti helvetin kipeästi, melkein itkin ääneen ne kymmenen askelta että pääsin vessaan ja sain kaivettua sen paholaisen kupin pois. Heitin roskiin ja uutta en osta.

Alkuun en tykännyt yhtään mut sitkeästi jatkoin harjoittelua ja nykyään ihan paras suoja mitä on. Vain kuukautisten toisena yönä joudun pitämään sidettä koska ylös noustessa saattaa tulla yli. Lisäksi tykkään kun ei tule roskaa ja ei tarvitse kylässä pohtia siteiden piilotuspaikkaa niin kuin joku muukin mainitsi. Kuppi ei hiosta niin kuin side eikä kuivata limakalvoja niin kuin tamppooni.

on ollut jo 6-vuotta, enkä enää luopuisi! http://www.leastore.fi/product/53/ladycup-l

mulla tämä, tosin lilana. Kesti jonkin aikaa että opin käyttämään, ja antennin leikkelin kokonaan veks. Ei edes muista että on menkat :)

Alkuun oli vähän hankalaa, kun oli hakemista sen asettamisessa ja taittelussa. Mutta netti on täynnä vinkkejä miten sen voi taittaa parhaiten, että menee paikalleen. Ja jos sinua ei haittaa se sormilla asettaminen ja ulosottaminen. Joidenkin mielestä tuo on ällöttävää :O Suosittelen, mukava, eikä tarvitse hiostavien siteiden kanssa pelata. Ihanku ei olisi menkkoja ollenkaa :D

Tyytyväinen kuukupin käyttäjä olen ollut jo monta vuotta :) Mutta nyt asennettu kierukka joten ei välttämättä tule käytettyä jos ei menkkoja tule. Tiputteluvuotoa on vähän ainakin nyt, eli esim. uimahalliin varmaan laitan kupin.

Yhteistyössä