Pienen budjetin kakkukahvi-häät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsio"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä ap:n alkuperäien ehdotus on hyvä. Siinähän on syötävää yllin kyllin ja kaloreita tulee enempi kuin ruuasta tulisi. Kunkahvipöydässä on monenlaista tarjottavaa, niin siitä voi valita mieleiset herkut.

[QUOTE="vieras";28266414]Mun mielestä ap:n alkuperäien ehdotus on hyvä. Siinähän on syötävää yllin kyllin ja kaloreita tulee enempi kuin ruuasta tulisi. Kunkahvipöydässä on monenlaista tarjottavaa, niin siitä voi valita mieleiset herkut.[/QUOTE]

Mutta ei se ole sama asia kuin ruoka, ja tulee maksaman lähes yhtä paljon.

Jos vieraita on vain tuon 40-50 niin ei se yksinkertainen ruoka kuten joku keittokaan paljoa maksa. Olen ollut häissä missä tarjottiin hernekeittoa soppatykistä.

Pastasalaatit, fetasalaatti, patonki ja levitteet on yksi vaihtoehto ja minusta ihan hyvä sellainen verrattuna esim voileipäkakkuun. Nuo pystyy tekemään itse etukäteen valmiiksi ja on ruokaisampaa kuin pelkkä pullakahvi + kakku.

Meidän vihkiminen oli klo 14 ja tarjosimme salaatteja, leikkeleitä, kaloja ja suolaisia leivonnaisia. Sen jälkeen kakkukahvit ja kyllä juhlimme kera juomien. Kukaan ei nälkään kuollut, eikä valittanut ettei ollut "oikeaa" ruokaa. Illalla grillasimme makkaraa niiden vieraiden kanssa, jotka jäivät myöhään yöhön. Ja kotona juhlimme joten ap:n suunnitelmat on erittäin hyvät. Ai niin ja kutsussa emme maininneet ruuan puutteesta.

[QUOTE="vieras";28266438]Mutta ei se ole sama asia kuin ruoka, ja tulee maksaman lähes yhtä paljon. [/QUOTE]
Juu, mutta minä söisin mieluummin herkullisia leivonnaisia kuin ruokaa. Erityisen pettynyt olisin lohikeittoon, sillä en tykkää lainkaan lohesta.

Tarjoilut voi jakaa kahteenkin osaa kuten edellisen kesän morsian kertoi. Olin äskettäin tilaisuudessa, jossa oli ensin tarjolla voileipäkakkuja ja karjalanpiirakoita munavoin kera + menua, kaljaa, vettä. Sen jälkeen oli ohjelmaa. Vähän myöhemmin oli kahvit , täytekakut ja pikkuleivät. Tosin jos laittaa kaiken tarjolle yhdellä kertaa, niin pöytien laittamisessa pääsee vähemmällä.

[QUOTE="Moi";28266400]Voileipäkakut on aika tyyriitä niillä saisitte jo kinkkukiusauksen kera leipineen.[/QUOTE]

teimme pari vuotta sitten esikoisen ristiäisiin voileipäkakun josta riitti mainiosti 36 vieraalle, ja jäi vielä kotiinviemisiäkin. Kustannukset tuohon kakkuun oli n. 35€. Mietin että kaksi vastaavaa kakkua ja n. 100kpl satsi karjalanpiirakoita plus munavoi (n. 20€) riittäisi suolaiseksi puoleksi(?) enkä usko että alle satasella saa tuolle porukalle mitään järkevämpääkään ruokaa.

Mä inhoan yli kaiken voileipäkakkuja enkä varmasti ole ainoa, eli jos ette ole varmoja että kaikki siitä tykkää niin jotain muutakin suolaista voisi tarjota. Miten olis vaikka tapakset? Erilaisia juttuja kulhoihin ja kaikki sais valita mistä tykkää? Menis salaatista samalla. Aika rasvasta on jos ensin on majokakku ja sitten kermakakku päälle eikä mitään muuta.

Meillä maksoi catering himpan yli tonnin noin 30 vieraalle. Oli kaksi 45 hengen täytekakkua, karjalanpaistia, porkkanalaatikkoa, uunijuureksia, keitetyt perunat, salaattia, kahvit, graavilohta, karjalanpiirakoita, munavoita... tämä siis lokakuussa 2012.

teimme pari vuotta sitten esikoisen ristiäisiin voileipäkakun josta riitti mainiosti 36 vieraalle, ja jäi vielä kotiinviemisiäkin. Kustannukset tuohon kakkuun oli n. 35€. Mietin että kaksi vastaavaa kakkua ja n. 100kpl satsi karjalanpiirakoita plus munavoi (n. 20€) riittäisi suolaiseksi puoleksi(?) enkä usko että alle satasella saa tuolle porukalle mitään järkevämpääkään ruokaa.

Nyt kyllä ap kerrot mitä on 40 hengen voileipäkakussa, joka maksaa 35€?

[QUOTE="Mitä";28266837]Nyt kyllä ap kerrot mitä on 40 hengen voileipäkakussa, joka maksaa 35€?[/QUOTE]
paahtoleipää, erilaisia tuorejuustoja, pepperonimakkaraa, kinkkua, paprikaa, purjoa, tomaattia, kurkkua, ja persiljaa ja mahdollisesti kurkkusalaattia. Ajattelin että jos toisen tekis kala-versiona tms.

Me vietettiin juuri juhlia, noin 20 henkilöä. Pitopalvelu. Salaatteja, kaloja ja alkupaloja, paljon! Useampi lämmin ruokalajike ja monta jälkiruokaa/kahvileipää ja kakkua. Hinta 27e per pää. Alle 500e koko hoito ja kyllä kannatti.

Yhteistyössä