Te keiden mies on noin nelikymppinen (38-42) niin vastailkaas minulle kiinnostaako nelikymppistä enää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mandoliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mandoliini"

Vieras
Tottakai vähän tapauksestakin kiinni. On kuitenkin luonnollista, että eri ikäisiä kiinnostavat enemmän toiset asiat ja toiset vähemmän ja iän myötä tiettyjen asioiden merkitys vähenee.

A. Käydä ulkona syömässä?
B. Istua iltaa porukalla nauttien vähän alkoholia ja pelaten esim. jotakin?
C. Kävellä käsikädessä kaupungilla?
D. Pussailla ostoskeskuksen rullaportaissa
E. "kyhnöttää" jatkuvasti lähekkäin, jos suhde on tuore. Arvettelko siis huvittaako nelikymppistä enää tällainen?
F. Harrastaa usein seksiä?
G. Onko huumorintaju samanlainen ja yhtä "kiero" kuin nuorempana?
H. Mitä sinä olet huomannut, miten miten miehesi on iän myötä muuttunut?
Mistä tykkäsi ennen, mutta ei enää? Osaatko sanoa iän tuomia muutoksia ?

[QUOTE="mandoliini";28259221]Tottakai vähän tapauksestakin kiinni. On kuitenkin luonnollista, että eri ikäisiä kiinnostavat enemmän toiset asiat ja toiset vähemmän ja iän myötä tiettyjen asioiden merkitys vähenee.

A. Käydä ulkona syömässä?
E. "kyhnöttää" jatkuvasti lähekkäin, jos suhde on tuore. Arvettelko siis huvittaako nelikymppistä enää tällainen?
Mistä tykkäsi ennen, mutta ei enää? Osaatko sanoa iän tuomia muutoksia ?[/QUOTE]

Kyllä mun mieheni, 43v, kohdalla vastaus kaikkiin kysymyksiin on kyllä paitsi kohta B, kun hän ei juo alkoholia ollenkaan, mutta toki istuu iltaa porukalla, ilman alkoholia.

Mä vastaan kaikkeen kyllä. Meillä tosin suhde kestänyt vasta 4 vuotta, ollaan naimisissa ja pyöritetään uusperheen arkea mutta ollaan kuin vastarakastuneet. Mun mies osaa pussata ja puhua, on edelleen sellainen poikamainen pilke silmäkulmassa, tosin on olemukseltaankin nuoremman oloinen.
Eli en tiedä millainen oli parikymppisenä tai ihan kolmikymppisenäkään mutta nyt juuri hyvä, aikuisen miehen vastuu ja vakaus kuitenkin innostuva, jaksava ja positiivinen :)

Mies täyttää tänä vuonna 37v, mutta vastaan kumminkin.

A. Käydä ulkona syömässä? Kyllä tuo mielellään lähtee

Porukalla? Noh, perheen kesken kyllä tätä sattuu useinkin, mutta ei kyllä juo alkoa juurikaan.

Aina

Joo

Kyhnöttää, kyhnöttää.

Mikä on usein? Mutta joo, pari kertaa päivässä.

En tiedä siitä

Kyllä kaikki kiinnostaa, tosin mies on kyllä muutenkin ikäistään nuoremman oloinen. Ehkä joku spontaanius on vähentynyt, mutta en osaa sanoa johtuuko miehen/mun iän karttumisesta vai ylipäätään suhteen pidentymisestä. Toisaalta olen tuntenut miehen vaan kymmenisen vuotta eli en osaa sanoa oliko sillon ihan nuorena kovin erilainen, tuskin.

No muuten kyllä, mutta en usko, että nelikymppinen nyt jaksaa jatkuvasti kyhnöttää uuden naisen kanssa, mitä olisi jaksanut kaksi tai ees kolmekymppisenä. Suhde on varmasti käytännöllisempi monella tapaa.

Meillä lähestytään neljääkymmentä. Eletään niin tiiviisti pikkulapsivaihetta, ettei ole aikaa illanistujaisille tai seksille. Mutta silloin harvoin kun johonkin kaksistaan päästään, niin taatusti pussaillaan liukuportaissa. Ja huumori on ihan samaa kuin ennenkin.

Ulkona syödään viikottain perheen kanssa. Sen olen huomannut, ettei kumpikaan jaksa nykyään kauheasti käydä kuuntelemassa live-musiikkia baareissa.

A. Käydä ulkona syömässä? Ei ole meidän isännän juttu ollut koskaan. Syömme reissussa jossain ABC:llä tms. mutta muuten ei.
B. Istua iltaa porukalla nauttien vähän alkoholia ja pelaten esim. jotakin? Alkoholi ei kuulu meillä tapoihin. Eikä kyllä pelitkään. Lukee netistä paljon harrastukseensa liittyvää.
C. Kävellä käsikädessä kaupungilla? Joskus.
D. Pussailla ostoskeskuksen rullaportaissa Ei pussailla, kerran koppas minut lähikaupassa kainaloon ja hämmästykseni oli suuri :)
E. "kyhnöttää" jatkuvasti lähekkäin, jos suhde on tuore. Arvettelko siis huvittaako nelikymppistä enää tällainen? Varmaan tuoreessa suhteessa.
F. Harrastaa usein seksiä? Mikä ettei :) tuoreessa suhteessa ja tällaisessa pitemmässäkin suhteessa.
G. Onko huumorintaju samanlainen ja yhtä "kiero" kuin nuorempana? Kierompi, sellainen että välillä saa ihan miettiä sitä pointtia.
H. Mitä sinä olet huomannut, miten miten miehesi on iän myötä muuttunut? Parantuu vuosi vuodelta. Urheilullisempi nykyään.
Mistä tykkäsi ennen, mutta ei enää? Osaatko sanoa iän tuomia muutoksia ?

A. Käydä ulkona syömässä? kyllä
B. Istua iltaa porukalla nauttien vähän alkoholia ja pelaten esim. jotakin? muuten kyllä, mutta pelailu ei
C. Kävellä käsikädessä kaupungilla? kyllä
D. Pussailla ostoskeskuksen rullaportaissa- kyllä
E. "kyhnöttää" jatkuvasti lähekkäin, jos suhde on tuore. Arvettelko siis huvittaako nelikymppistä enää tällainen?- kyllä, vaikka ollaan jo vanhapari
F. Harrastaa usein seksiä?-kyllä
G. Onko huumorintaju samanlainen ja yhtä "kiero" kuin nuorempana?-kyllä
H. Mitä sinä olet huomannut, miten miten miehesi on iän myötä muuttunut? -sama mussu se on kuin ennenkin
Mistä tykkäsi ennen, mutta ei enää? Osaatko sanoa iän tuomia muutoksia ?- kolotuksia on tullut enemmän

A. Käydä ulkona syömässä? kyllä
B. Istua iltaa porukalla nauttien vähän alkoholia ja pelaten esim. jotakin? kyllä
C. Kävellä käsikädessä kaupungilla? joo aina välillä
D. Pussailla ostoskeskuksen rullaportaissa nopeen suukon saatan saada :)
E. "kyhnöttää" jatkuvasti lähekkäin, jos suhde on tuore. Arvettelko siis huvittaako nelikymppistä enää tällainen? varmaan tuoreessa suhteessa, me ei enää niin kyhjötetä
F. Harrastaa usein seksiä? väsynyt vaimo ja hiljaista on :ashamed:
G. Onko huumorintaju samanlainen ja yhtä "kiero" kuin nuorempana? todellakin
Mistä tykkäsi ennen, mutta ei enää? Osaatko sanoa iän tuomia muutoksia ? aika lailla on samanlainen kuin suhteen alussa, toki aikuistunut

Mä olen ollut mun miehen kanssa 37-43 ikäisenä ja kaikkiin noihin vastaan kyllä.

Meillä on aika niin kortilla, että illanistujaisiin ei oikein ehditä, pari kertaa vuodessa mies käy kavereiden kanssa ulkona, yhdessä käydään ehkä kerran vuodessa. Mut tämä johtuu vaan siitä, että ei ole aikaa.

Mies on nyt 41v. Meillä on ensimmäinen lapsi muuttanut pois kotoa ja nuoremmat 16v ja 14v, joten nyt alkaa olla taas aikaa parisuhteelle.

Vastaan kaikkiin kyllä. Enemmän ainaa nyt on, kuin silloin kun lapset olivat pieniä.

[QUOTE="mandoliini";28259221]Tottakai vähän tapauksestakin kiinni. On kuitenkin luonnollista, että eri ikäisiä kiinnostavat enemmän toiset asiat ja toiset vähemmän ja iän myötä tiettyjen asioiden merkitys vähenee.

Mistä tykkäsi ennen, mutta ei enää? Osaatko sanoa iän tuomia muutoksia ?[/QUOTE]

A. Käydä ulkona syömässä? Kyllä tykkää, tosin vähemmän tulee käytyä kuin 10 vuotta sitten
B. Istua iltaa porukalla nauttien vähän alkoholia ja pelaten esim. jotakin? Sama homma, mutta harvemmin
C. Kävellä käsikädessä kaupungilla? No tää on jotenkin niin teiniä, että kun parisuhde on ollut päällä 15v niin tuntuu mustakin hassulta. Kyl me silti joskus otetaan toisiamme kädestä kiinni
D. Pussailla ostoskeskuksen rullaportaissa. Sama homma
E. "kyhnöttää" jatkuvasti lähekkäin, jos suhde on tuore. Arvettelko siis huvittaako nelikymppistä enää tällainen? No jos suhde olisi tuore... miksei
F. Harrastaa usein seksiä? No tätä meillä on liian vähän, mutta en usko että se on iästä kiinni, vaan siitä että 15v oltu yhdessä ja lapsia jaloissa. Toki sitä nyt ihan siedettävästi on, kerran viikossa keskimäärin...
G. Onko huumorintaju samanlainen ja yhtä "kiero" kuin nuorempana? Mieheni huumorintaju on aina ollut loistava. Samanlainen, kenties vähän jopa laajentunut.

Mä uskon että enempi vaikuttaa pitkä parisuhde kuin se minkä ikäinen mies on. Toki nuo mainitsemasi asiat vähän vähenee, mutta kumminkin. Eli uskoisin, että 30v jolla on ollut 10 vuoden parisuhde on vähentänyt noita juttuja enemmän kuin 40v jolla on uudehko parisuhde. Mutta en sano, että asiat olisi uudehkossa parisuhteessa paremmin. Syvyyttä tulee aina lisää vuosien mukana, jos suhde on siis hyvä. Huonossa tapauksessa tapahtuu vaan erkaantumista.

On jo tuota vanhempi, mutta vastaan kuitenkin. Pitkälti menee samaan tyyliin kuin ennenkin. Iän ja varallisuuden myötäkin ulkona syödään enemmän. Huumorintaju varmaan terävöityy vielä kierommaksi iän myötä.
Muutoksista suurimmat on varmaan, että tukka ohenee vähitellen ja paino nousee.

Nois kysymyksissä enempi on persoonakohtaisia juttuja kuin ikään liittyviä mielestäni suurin osa. :)

A. Kyllä, tietysti harvemmin mitä alkuaikoina ja työn puolesta joutuis käymään vaikkei huvittaisikaan. ;)
B. Riippuu seurasta mitä on tarjolla. Eräiden kanssa ei ole huvittanut enää vuosiin, kai aluksi mielikseni suostui.
C. Jep. Kesällä varsinkin.
D. Tuskin vastaanka pistäis mutta eipä yleensä tulis mieleen kauppareissulla..
E. Yhtälailla se kyhnöttää kuin alkuaikoinakin jos kaksin ollaan :D
F. Kyllä. Ehkä raskaammat työpäivät välillä vaikuttaa, mutta silloin kelpaa jos "teen työt" joten harvemmin kieltäytyy. (yhteinen soppari, kumpikin saa halutessaan tavalla tai toisella)
G. Ei ole miksikään muuttunut. Outo huumorintaju aina ollut ja tuskin tuosta paranee.
H. Välillä meinaa jumittaa kotiin liikaa. Ehkä joo ukkoontunut jonkinverran mutta se lie suotavaa iän myötä.. ;)
Nuorempana ukon sai helpommin baariin mukaan. Nyt tarvii enempi suostutella.. jos semmone tarve iskee.

Mies täytti juuri 40, vastaus muihin kysymyksiin on kyllä, paitsi tuohon "miten on muuttunut" vastaisin, että mies valittelee useammin sitä, miten jotakin paikkaa toisinaan kolottaa, muuta muutosta en ole huomannut.

Kyselin näitä siis siksi, koska yllä mainitsemani asiat ovat mulle todella tärkeitä. Mä olen muutaman kerran tapaillut nelikymppistä ja pidän hänestä todella. Mutta eipä siitä ihmisestä nyt kaikkea saa irti näin nopeasti ja tapailuvaiheessa, kun ei millään tavalla seurustella tms, en voi tietää edes tykkääkö mies noista asioista.
Ite olen alle kolmekymppinen.

Mun nelikymppisen osalta vastaus on noihin kaikkiin kyllä tykkää! Suhde ei kyllä ole tuore, vaan n. 25 vuotias.. :)

Me kävellään käsikädessä lähes aina, pussaillaan millon missäkin, huumori on samanlaista tai ehkä vielä kierompaa kun ennen, seksiäkin pyritään harrastamaan mitä nyt teineiltä ja yhdeltä uhmikselta ehditään.

Ainoa minkä muutoksen olen tuossa miehessä huomannut, niin kestää paljon heikommin epäsiisteyttä kun ennen, on vähän muuttunut "kuivemmaksi", ehkä aavistuksen liian aikuinen minun makuuni.. ;)

Yhteistyössä