Mä oon sitten kai hyvin toimeentuleva :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herääminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herääminen

Vieras
Tuli tuosta tankkaamisketjusta mieleen. Mä tankkaan aina tankin täyteen eikä mun tarvii ruokakaupassa laskea ostoksia yhteen tietääkseni, riittääkö rahat vai ei. Voin lähteä tältä istumalta ostamaan hajonneen tavaran tilalle uuden, oli se sitten kännykkä, tietokone, lasten vaatteet/kengät tms. Mun ei tarvii budjetoida rahojani seuraavaan palkkapäivään, vaan voin elää normaalisti miettimättä raha-asioita sen enempää.

En ole pitänyt itseäni mitenkään hyvin toimeentulevana, mutta nyt kun mietin tälläkin palstalla usein olleita ketjuja (rahaa 10e kolmeksi viikoksi, ei varaa tankata autoa, ei varaa ostaa lapselle yhtään mitään jne) niin kai mä sitten kuitenkin olen. Jotenkin vaan oon vieraantunut täysin siitä maailmasta, jossa oikeasti pitää laskea jokainen sentti ja miettiä ostaako maitoa vai leipää. :(

(Teen kyllä hintavertailua ja ostan edullisinta mutta laadukasta, mutta en tee sitä siksi etteikö olisi varaa. Teen sitä ihan vaan rahankäytön järkevyyden takia. Ei ole mitään järkeä maksaa samasta tuotteesta moninkertainen hinta jos sen edullisemminkin jostain saa.)

[QUOTE="vieras";28254029]Bensaan kai menee saman verran rahaa, tankkasipa kerralla kahdella kympillä tai satasella.[/QUOTE]

Ei mene, jos toinen tankkaa kuukaudessa kahdellakympillä ja toinen satasella.

Sama täällä vaikka olenkin ollut lasten kanssa kotona parisen vuotta. No tankata mun ei tällä hetkellä tartte kun en töissä käy mutta muuten käytän rahaa ns. normisti. Ja nyt puhun siis omista rahoistani vaikka mieskin löytyy. Kaupasta ei tarvitse pihistellä, asuntolainaa lyhemmän normaalisti ja lapset saavat kyllä kaiken tarvitsemansa (ehkä vähän tarpeetontakin). Minulle on ihan vieras ajatus että joutuisimme laskemaan joka sentin riittääkö raha siihen ja siihen. Ikävää kun joku joutuu niin tekemään. Ei me kuitenkaan mitään rikkaita olla ja yritetään pitää kulutus järkevissä mitoissa.

No me ollaan aika pienituloisia, oon äitiyslomalla (pienen palkan mukaan laskettu äprahat) ja mies osa-aikatöissä mutta kyllä meille jää säästöön rahaa joka kuukausi ja uusiakin juttuja ollaan osteltu.

Eikä kaupassa tarvi pennosia laskea, ostetaan sitä mitä tarvitaan ja jotain ylimääräistäkin. Mutta ehkä meillä on pienet menot, ollaan kai säästäväisiä muutenkin. Siis silloin kun olin itse töissä, ei tuhlailtu hirveästi vaikka enemmän ois voinu. Siis se tulee jotenkin luonnostaan ettei osaa tuhlailla paljoa.

Tiedän kyllä sellaisiakin perheitä joissa hyvät palkat molemmilla ja vain yksi lapsi ja ollaan otettu paljon lainoja ja luottokorttivelkaa on paljon ja joutuu vähän jopa rahoja laskemaan kun on niin tuhlailtu. Niiden tuloilla 2-3 lapsenkin kanssa tultais erittäin hyvin toimeen! Tuskin oltais niin paljon tuhlattu rahaa sellaseen mihin ei ole varaa. Kun ei ne kaikki näy osaavan käyttää rahaa ollenkaan.

Yhteistyössä