Sikainfluenssaako? Olen raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv19
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv19

Vieras
Meillä päin tuntuu olevan sikainfluenssaa, en tiedä onko ketään varmuudella testattu. Naapurini joka myös raskaana on menossa nyt sairaalaan koska meni niin pahaksi olo. Minullakin on nyt kova nuha, kaamee pääkipu ja muutenkin ihan voimaton olo. Lapsilla tauti alkoi kovalla kuumeella, minulla ei ole ollut kuumetta ollenkaan. Toisaalla lukee että sikaflunssassa on aina kuume. No kohta selviää, kun kaveri testataan ja aika varmaan sama tauti meidän perheessä kuin heillä.

Pitääkö mun jo mennä lääkäriin testeihin, kun netissä lukee, että raskaana ollessa pitää mahd pian aloittaa estolääkitys? Ja menin lukemaan juttuja kuolleistä äideistä ja vauvoista, alkoi pelottaa!

Joo, mut lapsilla on ollu korkee kuumekin, oonkoo mä nyt napannu eri taudin tai itte se on tavis influenssaa.

Jos tulee kuume niin meen lääkäriin, kai s on uskallettava oottaa.

Relax! Raskaana kuvittelet kaikkea kaameaa; luultavasti vain normi flunssa.. Älä maalaa piruja seinille, vaan mieti vaikka; osuisko lottovoitto kohdallesi?? Vastaat luultavasti EI, joten ei se sikaflunssakaan...

Minä sairastin juuri joko sikainfluenssan tai sitten tavallisen. Lääkäri sanoi että molempia on kovasti liikkeellä, mutta ei näitä testata keneltäkään kuin korkeintaan jos sairaalahoitoa tarvitsee. Sama lääke se on kumpaankin ja samat oireet. Minäkin siis olen raskaana ja samat ohjeet kuin muillekin, eli lepoa ja runsaasti juotavaa. Ainoa että raskaanaollessa kuume ei saisi nousta pitkäksi aikaa yli 38, sillä se voi vaikuttaa solujen muodostumiseen sikiöllä, eli tulehduskipulääkettä piti syödä. Jos sinulla ei ole kuumetta, ei ole välttämättä kyse influenssasta ja vaikka olisikin, et tarvitse mitään erityishoitoa.

No kummasti se pistää itteäki huolettaa, kun naapurin mies sanoi, että voi olla sikainfluenssa sen vaimolla joka lähti ampparilla sairaalaan vauvan sykkeen noustua tli 200. En tiiä vielä tulosta, että mikä on... Pelottaa heidän puolesta ja omankin toki, ei sitä ikänä tiiä. Mutta vissiin huolestuminenkin on kiellettyä.

No kummasti se pistää itteäki huolettaa, kun naapurin mies sanoi, että voi olla sikainfluenssa sen vaimolla joka lähti ampparilla sairaalaan vauvan sykkeen noustua tli 200. En tiiä vielä tulosta, että mikä on... Pelottaa heidän puolesta ja omankin toki, ei sitä ikänä tiiä. Mutta vissiin huolestuminenkin on kiellettyä.

Naapuri siis lähtin sairaalaan kun sikiön syke on liian korkea, ei mahdollisen sikainfluenssan takia. Koeta erottaa nämä toisistaan, niillä kun ei sinällään ole mitään tekemistä keskenään. Korkea kuume voi vaikuttaa sikiön sykkeeseen, mutta sillä ei ole mitään merkitystä mikä sen kuumeen aiheuttaa. Ole vain huolissasi, naapurin puolesta, omasta puolestasi sulla ei ole mitään syytä huolestua.

Tokihan saa huolestua, ja sekin on ihan normaalia, mutta mitä sitten? Auttaako se johonkin? Juurihan joku vastasi, ettei mitään kummempaa tehdä, oli miten oli... Mitä odotat täältä vastaukseksi, jos ei mikään kelpaa?? Ei kait täällä mitään poppamiestä tai kristallipalloa ole, josta vakuutetaan ja vannotaan, että kaikki ok? Luultavasti kuiteskin, sulla on ihan normiflunssa, vaikka naapurin rouvalla oiskin jotakin muuta, joten pääasia on kai, että lepäilet ja kuulostelet oloasi, ja jos alkaa liikaa oireilla, niin oman mielenrauhasi vuoksi otat yhteyttä johonkin lääketieteelliseen paikkaan.

No höpö höpö. Sulla siis on flunssa ilman kuumetta ja nyt sinä ja sikiösi olette kuolemassa siihen? Kyllä sitä muutkin on olleet kipeinä raskauden aikana (esim. itsellä oli sikainfluenssan rantautuessa Suomeen 5 päivää 38-39 astetta kuumetta rv 28) eivätkä silti kuole siihen. Hormoonit vissiin tekee temppujaan kun noin hysteerinen olet.