Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onko teistä kukaan käynyt Elite-klinikalla muulla lääkärillä kuin Andreilla?
Mulla on tällä kertaa Dr. Räim, Svetlana Räim (niin kuin Andrei asian ilmaisi :)) kun Andrei itse on lomalla.
Eiköhän tämäkin lääkäri asiansa hoida.
 
Heippa vaan kaikille. OmaaNapaa pikkusen. Olikos tuo Embryo glue tuttu kellekkään? Kovin vähän on siitä suomenkielistä tietoa. Me päästään(toivottavasti) nyt sitten vihdoin ja viimein siirtoon tulevana perjantaina. Tässä on takana pieleen mennyt yritys (muniksia ei tullut yhtään luouvuttajalta) Se on kuulemma melko harvinaista, mutta ikinä ei voi tietää. Mutta siis nyt perjantaita ootellessa menee aika ja tosiaan tuo "alkioliima" olisi tulossa kokeiluun. Olisi kiva kuullua koemuksia siitä jos vain jollain olisi kerrottavana.
 
Hei taas! Tulin vain kertomaan kuulumisia, että tässä on ollut tosi vaikea tämä minun ns. raskaus. Alunperin olin ymmälläni, kun raskaus alkoikin kuukautisista tms. huolimatta. Koko raskauden ajan tutkittiin useasti hcg:tä ja se nousi, niinkuin pitääkin. Silti tunsin, ettei kaikki ole kunnossa, sillä vuosin joka päivä jotakin. Erityisesti liikunnan jälkeen lorahti aina vähän verta. Tällä viikolla on keskenmenoa ollut koko viikko! Ihan kamalaa kun verta tulee joskus todella paljon ja hyytymiä ja kipua ja taas helpottaa, kunnes sama alkaa uudestaan seuraavana päivänä. Olen ollutkin koko viikon sairaslomalla ja juossut lääkäreillä. Tiistaina vielä nähtiin ns. 40mm alkio, joka vastasi kuulemma ihan viikkoja. Eilen illalla hcg oli laskenut rajusti. Lääkäri epäili tuulimunaraskautta kun ei ole tullut alakerrasta ulos mitään sellaista kuin viime keväänä tuli. Että näin meille nyt kävi. Nyt on katsottava vaan tulevaan ja olen tietysti siitäkin kiitollinen, että kiinnittyminen tapahtui, mutta kyllä tämä on raakaa peliä! Tähän vaan alkaa jotenkin niin tottua. Ihana lääkäri, nuori ja erittäin mukava mies, kehui minua kahdesti kun hänen vastaanotollaan kävin, että kuinka osaat ottaa tämän näin rauhallisesti ja asiallisesti. Ei tämä ole uutta...kai tässä on vaan kasvanut ns. nahkaa, että ei tunnu tämä epäonnistuminen niin musertavalta kuin kai kuuluisi. Tämä oli siis toinen keskenmeno nyt alle vuodessa. Parempaa kevättä kaikille! Pidetään "häntä pystyssä"!
 
Yritin ja yritin löytää neuvoa miten tuo lista päivitetään, mutta en löytänyt. Jos joku viitsii jossain vaiheessa minut laittaa piinistelijäksi. Kyllä vain, tänään saatin kuin saatiinkin kaksi alkiota matkaan. Aamusella olivat molemmat vielä kaksi soluisia ja hitaanlaisia, mutta kunnon spurtin olivat ottaneet kun iltapäivään oli kasvaneet 5 soluisiksi. Embryo glue laitettiin nyt uutena juttuna tässä hoidossa. Kahta hitaanlaista jäätiin kasvattelemaan ja maanantaina selviää laitetaanko ne pakkaseen.
Olipa aika ponnistus ja urakka päästä tähän siirtoon, monen mutkan kautta, mutta nyt piinistellään. Mukavaa viikonloppua kaikille .
 
pikkukintsu lääkäri halusi kokeilla mulle tätä, kun mulle on siirretty tuoresiirtona 7 alkiota eikä yksikään ole kiinnittynyt kohtuun (yksi kiinnittyi munajohtimeen), vaikka limakalvo ollu oikein hyvä ja alkiot näyttäneet hyviltä. En tiedä paljonko tää on käytössä..

amv pitääkin käydä lukemassa sun profiili :) toivottavasti saat järjestymään ajan kirjan kirjoittamiselle

esemila hienoa, että limakalvo on nyt paksu ja hoito toteutetaan haluamallasi tavalla.

Aliaana hienoa, että pääsitte siirtoon! Toivottavasti saatte alkioita myös pakkaseen :)

Tsemppiä Tyynelle hoitoon :)

Katrin meillä on jännät paikat melkein samaan aikaan :)

on: Kävin tänään siinä kohdun raaputuksessa ja voi juma, kun vihloi ikävästi! Vuotoa tuli jälkeen päin ja jomottelua oli sen verran, että piti ottaa särkylääkettä. Aikataulut tarkentuivat eli ensiviikolla alkaa Primolut ja vuodon alettua aloitan Estradot-laastarit limakalvon kasvatukseen.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)[/COLOR][/B]

amv (36) toinen, 2. yritys keväällä lahja-alkiolla (2/13 kemiallinen)
Odottava73, lahjamunasolujonossa
pikkukintsu (36), eka, PAS suunnitteilla heinäkuussa
InLove_ (35)



Hoito lähestyy


paulanna
_lokakuu_
HalleB (27) hoito viikolla 17



Piinistelijät

Prinsessatyttö (25) siirto 28.01.2013 (toinen lapsi haaveissa)
tepsuttelija
Aliaana
esemila





Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

Mirkkuuusi (vk 6+3 ultrassa syke)

Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+5
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Mä voi päivitellä tuota lisaa kyl ja laitoin nyt sut Aliaana piinistelijöihin ja itseni myös. Laittakaa tietoja niin päivittelen sen mukaan jos se teille sopii?

Siirto meni hyvin,mut oli kuulemma vaika kun mulla on kuulemma pitkä emätin ja pitkä kohdunkaula. En tiedä voikohan ne muuttua. Viimeeksi oli vaikeuksia myös mut ei ole ollut ennen tai ei ainakaan ole mitään sanottu.
Hieman sellaista ihan haaleaa rusertavaa vuotoa on tullu siirtopäivän iltana(vanhaa verta) näillä kahdella viimeisellä kerralla. Onko muilla tullu?
Oikein mukava ihminen oli tämä Dr. Räim :)

HalleB Onneksi se on nyt ohi ja toivotaan,että siitä on sinulle apua
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ja kiitos Esemila päivityksestä. Mulle sanottiin myös että on pitkä kohdunkaula ja kohtu sijaitsee jotenkin hankalasti ylhäällä. Kuitenkin siirtoa kuvailtiin helpoksi.
HalleB Mulla tuo Estradot kasvatti kivasti limakalvoa. Oli siirtopäivänä 11.7 mm . Mulla vain ongelmana yrittää muistaa vaihtaa ajallaan =D Nyt aloinkin pistää kalenteriin ylös ajan ja päivän.


Aliaana pp1
 
aliaanalle ja esemilalle rauhallisia piinapäiviä ja plussapuhuria toivotan !
).( siirto pitäis siis olla vko 14, eli silloin te jo testailette :)
Mitäs lääkäri sanoi siitä alkioliimasta aliaana ? Onko kuinka yleisesti käytössä ? Saitko lisäksi Gonapeptyl-piikin pistettäväksi ?

Oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille :hug:
 
Kiitos kiitos Paulanna puhureista :) Tämä ns liima on kasvatus aine. Jotenkin "jäykempi" tönkömpi".. Meillä Suomessa ilmeisesti aika uusi tuttavuus. Meidän hoitopaikka ei ole edes hinnoitellut sitä vielä listalle. Osasin itse sitä kysyä heiltä ja niin saatiin "kokeiluun". Katsotaan katsotaan mitä tuleman pitää. Gonapeptyliäkin pistän ensi tiistai iltana. sain sille kellonajan oikeen!! (18-20) Niitähän mulla jääkaapista löytyy, kun aiemminkin se minulle määrätty. silloin ei paikallinen apteekki suostunut myymään 1 kpl vaan jouduin ostamaan koko ison paketin =/ Eli mulla olisi jos joku tarvii!!! (seinäjoki)
Pian me testaillaan ja sinä pääset siirtoon. Jännittäväääää =))
 
Terkut mökiltä ja aah niin ihanasta aurinkoisesta ulkoilmasta. Tuntuu hyvältä saada muuta ajateltavaa kun tuppaa vaan pyörimään yksi ja tietty asia mielessä ;) Esemila,tarkistin papruista, niin mulle on merkitty virtsasta testi 7.4 ja verestä 9.4. Eikös tuossa ole muutama lisäpiinispäivä...hmm ?? Mites sinulla ?
 
ihan ekaksi pahoittelut Tepsuttelijalle ja voimia!!:hug:

Esemila ja Aliaana piinistelee näillä viikoilla, paljon onnea teille ja tarrasukkia alkioille!

Mä täällä vaan vielä roikun, en osaa oikein millekään muullekaan palstalle mennä. Mulla on menossa nyt 10+4 ja vuotoja ei ole ollut kohta pariin viikkoon. Vielä on vajaa pari viikkoa aikaa ns. niskanpoimu-ultraan. Aika menee niin hitaasti, tuntuu että siihen on ikuisuus. On tää kyllä näiden hoitojen kanssa ainakin mulla sellasta, että ei tässä oikein uskalla vieläkään henkästä, tällästäkö tää nyt on loppuun asti, kauheeta huolehtimista ja pelkoa kaiken aikaa? kertokaapa te jotka olette jo tämän käyneet läpi. Mut on ultrattu jo kolme kertaa, kaikilla kerroilla kaikki ok, mut silti vaan huolehdin.

Oli palkko osataa parit mammahousut kun maha pullottaa jo nyt ihan kun olisi viidennellä, turvotustahan se tietty on ja kortisonikin kai voi pöhöttää..

aurinkoista sunnuntaita kaikille!
 
Aliaana Veritestipäivä on 2.3,mut tuloksen siitä saan vasta sit 3 tai jopa 4.4 iltapäivällä.

Kiitos Mirkkuuusi :) Mulla oli ainakin yhtä piinaa koko raskausaika. Jossain välissä osasi aina ottaa rennommin tai sit siinä vaiheessa kun liikkeet alko tuntumaan,mut oli se piinaa loppuun asti.Mulla oli doppleri millä sit kuuntelin alkuun sydänääniä,et sai rauhan. Uskoin vasta sitten ja olo helpottui kun kuulin lapsen ensiprääkäsyn.
En tiedä onko mikään raskaus näiden hoitojen kanssa henkisesti helppo.
Tsempiä ja hyviä vointeja :D
 
Mirkkuusi, täällä ainakin yksi joka stressasi molemmat raskaudet. Varsinkin ensimmäisessä pelkäsin vaikka mitä. Alkuraskauksissa kävin molemmistä ultrissa varsin taajaan. Mun lääkäri oli ollut mukana tutkimuksessa, jossa useita keskenmenoja saaneita ultrattiin viikottain ja keskenmenot vähenivät oleellisesti. Siinä oli ajatuksena se, että stressihormonin määrä väheni kun näki kaiken olevan kunnossa. Mulla ei ollut kotidoppleria, mutta monet on sanoneet sen helpottavan kovasti. Meikäläisen molemmat lapset on olleet kohdussa tosi aktiivisia, joten sen jälkeen kun potkut alkoivat tuntua, niin se rauhoitti huomattavasti. Oot jo tosi pitkällä!

Aurinkoista pääsiäistä kaikille!
 
Kiitos Esemila ja Lumeton, niin se varmaan menee, että ei oikein uskalla koko aikana henkästä eikä nuolasta ennenkun tipahtaa. Tilasin tänään raskauskeijusta dopplerin, voin sitten koko pääsiäisen etsiä niitä sydänääniä, kai niiden pitäisi jo näillä viikoilla kuulua.. keskiviikkona tulee täyteen jo 11 viikkoa ja alkaa 12 raskausviikko....

Hyvää pääsiäisen odotusta!
 
Huomenta vaan. Täällä aamuvirkkuillaan :) Tuo prednisolon on armoton unen viejä. Mitäs piiniskaverilleni Esemilalle kuuluu? alkais olla mahdollinen kiinnittymispäivä käsillä.
Tänään tuikkasen vielä Gonapeptylin kiinnittymistä avittamaan. Muuten kaikki täällä aivan normisti, ainoastaan kultamussumieheni älytön toiveikkuus ärsyttää, tai ehkä pelottaa on oikea sana.


Aliaana pp 4
 
Nyt tuli aivan hirveä ahditus!! Meillähän jäi kaksi alkiota jatkoviljelyyn. Eilen soittelin ja toinen niistä oli lopettanut jakaantumisen eli poissa peleistä. Toinen oli vielä eilen Hyvä, mutta tänään ei. Eli pakkaseen ei saatu mitään. Nyt pelottaa, että josko ne kaikki neljä, eli myös ne kaksi siirrettyä oli vastaanvanlaisia alkioita. Ei voi tietää ja niinkuin biologi sanoi, parhaat valittiin. Pelko kuitenkin tarttui ja fiilis laski toivosta epätoivoon.
 
Aliaana, kiitos kysymästä, ihanhyvää kuuluu ja alavatsaa koskee vihlovasti,samoin kuin alaselkääkin ja jotain pistoksia tuolla vasemmalla puolella tuntuu.
Aikaisemmin olen sanonut,että tuntemuksista ei voi tietää yhtikäs mitää,ne vaihtelee niin hirveästi. Viimeeksi olin 100 varma negasta ja kuitenkin plussa. Silloin mietin,et nyt loppuu tuntemusten tarkkailu tai arvailu,et kumpaa suuntaa ollaan menossa. Niistä kun ei voi sanoa yhtään mitään.
Pitää vaan odotella rauhassa ja se on tosi helppoa :D
Monentenako päivänä alkion pitäisi kiinnittyä jos on kiinnittyäkseen, ei ole tullu ajatelleeksi koko asiaa :)

Onko teille laitettu pp14 millaisia hcg-arvorajoja, mulla oli nyt niin,et jos 15-200 niin uusintatesti parin päivän päästä,mut jos yli niin sit ultra 23.4

esemila pp7 eli piinailun puolivälissä
 
Nyt tuli aivan hirveä ahditus!! Meillähän jäi kaksi alkiota jatkoviljelyyn. Eilen soittelin ja toinen niistä oli lopettanut jakaantumisen eli poissa peleistä. Toinen oli vielä eilen Hyvä, mutta tänään ei. Eli pakkaseen ei saatu mitään. Nyt pelottaa, että josko ne kaikki neljä, eli myös ne kaksi siirrettyä oli vastaanvanlaisia alkioita. Ei voi tietää ja niinkuin biologi sanoi, parhaat valittiin. Pelko kuitenkin tarttui ja fiilis laski toivosta epätoivoon.

Älä iteäsi sillä nyt stressaa. Alkiot on hyvässä paikassa kasvamassa verrattuna labraan joten paremmat mahdollisuudet niillä on. Harmi,että menetitte toiset. Koetahan jaksella :hug:
 
No niin, täällä ollaan nyt sitten virallisestikin, kun ei neljäskään lääkerumba tuottanut toivottua kasvua munasarjoissa :/.

Jonoon mentiin jo helmikuussa, mutta nyt sitten ei enää edes yritetä omilla soluilla. Psykologille pitäisi aikaa saada varattua. Puoli vuotta kuulemma joutuu nyt odottamaan :(. Eli tietysti kesän ylitse, kun heinäkuu menee klinikan loman vuoksi sivu suun.

Edelleen mietin alkioadoptiota Tartossa yhtenä vaihtoehtona, että haluanko lähteä kuitenkin kokeilemaan sitä. Mutta mietin vain, miten haastava prosessi se on.
 

Yhteistyössä