Negatiivisin paikkakunta/maakunta Suomessa?

• Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti
"Piitu"
Missäpäin Suomea teidän mielestä tapahtuu eniten ikäviä uutisia, onko pistänyt silmään? Entä omat kokemukset, missäpäin Suomee ihmiset ovat vaikuttaneet negatiivisimmilta?
Omat havainnot/kokemukset ylivertaisesti Keski-Suomi! Jyväskylä-Äänekoski jatkuvasti väkivaltaotsikoissa ja siellä kyläillessä huomaa suppeat piirit, varsinkin jälkimmäisessä kylässä. Kateus ja juoruilu varmaan joka tuppukylän ongelma mut pahempaa Ääenkoskella se on kuin esim mökkipitäjässä karjalassa jossa ihmiset paljon avoimempia.
Sastamala (missä ikinä onkaan) myös pistää silmään kun on aina ikävien uutisten vuoksi esillä.

rohkeasti aito
[QUOTE="Piitu";28231651]Sastamalasta vai Äänekoskesta? Taitaa kumpikin keikkua tasaisen TAPPAVAAN tahtiin ikävissä lööpeissä.. :)[/QUOTE]

No siis lööpeistä en niin tiedä mutta ikävästi kokemuksen perusteella Äänekoski vie voiton. Sastamalaa en tunne.

"vieras"
Ehdottomasti VAASA. todella epämukava paikka käydä. Ihmiset eivät ymärrä tälläistä isommasta kaupungista tullutta. Ollaan niin katellisia kaikesta. Ei kehuta ikinä mitään mitä toisella on. Toisia pitää morkata. Hui, puistattaa oikein kun ajattelee!

"Piitu"
No siis lööpeistä en niin tiedä mutta ikävästi kokemuksen perusteella Äänekoski vie voiton. Sastamalaa en tunne.
Kaveri muutti äänekoskelle melkei 10v sitten eikä oo oikein vielkää saanu kunnolla kavereita vaikka on tosi sosiaalinen yms. Yleensä kaveri haluu tulla mun luo entiselle kotikunnalleen tänne ihanan sivistyksen pariin mut joskus esim Keitelejatseilla oon käyny Äänekoskella ja rallien aikaan jyväskylässä. Ankeeta ja anteeks jos sanon, hieman yksinkertasen olosta porukkaa.

rohkeasti aito
[QUOTE="Piitu";28231660]Kaveri muutti äänekoskelle melkei 10v sitten eikä oo oikein vielkää saanu kunnolla kavereita vaikka on tosi sosiaalinen yms. Yleensä kaveri haluu tulla mun luo entiselle kotikunnalleen tänne ihanan sivistyksen pariin mut joskus esim Keitelejatseilla oon käyny Äänekoskella ja rallien aikaan jyväskylässä. Ankeeta ja anteeks jos sanon, hieman yksinkertasen olosta porukkaa.[/QUOTE]

Todella yksinkertaista porukkaa on. Olen muuttanut tänne joitakin vuosia sitten muualta, toisaalta viihdyn hyvällä paikalla mutta toisaalta joidenkin juttujen ja ihmisten tympeys on todella ankeaa. Viihdyn enemmän yksikseni vaikka olen sosiaalinen, mutta mulle riittää yksi hyvä ystävä. On vaan ankeaa jos haluaa lähteä vähän tuulettumaan, sellaista junttieinarisakkia en ole muualla tavannut. Hyvä ettei yks lesbonnäköinen junttieukko käyny kerran kimppuun, oli sen verran pahan näköinen kun mua mulkkas. Aika aikaansa kutakin, katsotaan nyt miten pitkään tänne jäädään.

"Piitu"
Todella yksinkertaista porukkaa on. Olen muuttanut tänne joitakin vuosia sitten muualta, toisaalta viihdyn hyvällä paikalla mutta toisaalta joidenkin juttujen ja ihmisten tympeys on todella ankeaa. Viihdyn enemmän yksikseni vaikka olen sosiaalinen, mutta mulle riittää yksi hyvä ystävä. On vaan ankeaa jos haluaa lähteä vähän tuulettumaan, sellaista junttieinarisakkia en ole muualla tavannut. Hyvä ettei yks lesbonnäköinen junttieukko käyny kerran kimppuun, oli sen verran pahan näköinen kun mua mulkkas. Aika aikaansa kutakin, katsotaan nyt miten pitkään tänne jäädään.
Täällä sairaalassa kun oon niin uni ei tuu... Kiva että on "seuraa" joka voi jakaa samoja kokemuksia. Kaveri kertoi ja ite huomasin saman et porukka varsinkin baareissa tosi sisäsiittosta! Tuijotetaan pahasti varsinkin jos on vähänkin kaunis ja viehättävä nainen. Kerran mua uhkailtiin pub markuksen vessassa kun kuulemma olin hymyillyt väärälle miehelle ja voisin kuulemma painua vittuun :D
Elämä pyörii siellä maksimissaan Jyväskylän nurkilla ja kaikki muut isot kaupungit on vaan hienostelijoita täynnä. Kuinka noloo!

"vieras"
Äänekoski ehdottomasti. Itsekin muuttanut tänne joitakin vuosia sitten. Todella hankala päästä ns. piireihin mukaan ja saada ystäviä.Ja baareissa tosiaan ei tarvitse edes yrittää jutella kellekään,siksi en niissäkään käy,kun pari krt/vuosi.
Itsekin sosiaalinen ja onneksi pari kaveria löytänyt,joiden luona välillä käydään. Mutta onneksi on lapsia,mies ja työpaikka ja käyn harrastuksessa,niin on elämässä sisältöä. =D

"Vieras"
Sastamala on täällä Pirkanmaalla, Tampereelle matkaa rapiat 50km ja Poriin n. 70km.
Mä tykkään asua täällä :) Kaunis luonto, mukavia ihmisiä ja kaikki tarvittava lähellä.

"Jeba"
Joo kyl mieki vieläpä Kouvolalaisena oon aika pitkälti sitä mieltä että täällä on niin tympeää väkeä että huh huh.
Sit aina kun mennään Ouluun sukuloimaan (miehen suku siellä) niin on kuin eri maailma kun ihmiset on tosi iloisia ja ystävällisiä ja ihania.

saunatonttu-sandra
Parainen, kolme ja puoli vuotta siellä riitti. jos et ole ruotsinkielinen alkuperäisasukas, niin palvelut huonompia, olet silmätikkuna etenkin jos olet yh, sinun asiat tiedetään kylällä paremmin kuin kotona, ja jos ostat s-marketista tai Reimarista saunakaljan tai paketin kortsuja, niin muutamassa minuutissa olet juoppo ja jakorasia

Saunatonttu-Seppo
Parainen, kolme ja puoli vuotta siellä riitti. jos et ole ruotsinkielinen alkuperäisasukas, niin palvelut huonompia, olet silmätikkuna etenkin jos olet yh, sinun asiat tiedetään kylällä paremmin kuin kotona, ja jos ostat s-marketista tai Reimarista saunakaljan tai paketin kortsuja, niin muutamassa minuutissa olet juoppo ja jakorasia
Tällainen käytös taitaa olla ominaista kaikissa tuppukylissä joiden populaatio on alla pari tuhatta.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28231935]Sastamala on täällä Pirkanmaalla, Tampereelle matkaa rapiat 50km ja Poriin n. 70km.
Mä tykkään asua täällä :) Kaunis luonto, mukavia ihmisiä ja kaikki tarvittava lähellä.[/QUOTE]

Minäkin viihdyn. Tunnetaankohan me :)

kohtalon oma

Täysin samaa mieltä!! Itsekkin olen täällä Äänekoskella nyt useamman vuoden asunut, ja todellakaan näihin ihmisiin ei voi tutustua, en ole saanut yhtään kaveria saati ystävää täältä. Todella inhottavia ja ilkeitä iso osa ihmisistä. Ahdistuneet yh äidit on valloittanut tän paikan (kaikki kunnia yksinhuoltajille, en halua arvostella tai loukata) ja pyörittävät omaa piiripiiri pyörii leikkiään tää'llä. joskus jopa aivan pelottaa kulkea hieman hämärissä yksin. Kun joskus täältä pääsisi pois!

Yhteistyössä