[QUOTE="vieras";28229808]Ja vielä lisätäkseni, että aina ton aikaisen aamun jälkeen seuraavana aamuna lähdemme hoitoon vasta joskus 8.30-10 aikaan.[/QUOTE]
Täytyy ihailla, kuinka saatte lapsenne nukkumaan ja heräämään noin hienosti vaikka rytmi ei ole joka päivä sama. Siihen varmasti hyvänä keinona on juuri tuo kirjanluku jne.
Meillä kun menisi rytmin muuttamiseen aina useampi päivä, jos kyseessä olisi yli tunnin heitto. Tosin oma kehonikaan ei siihen kyllä taipuisi, olen testannut joskus opiskelija-aikoina vuorotöissä.
Itse en silti alkaisi herättämään OMIA lapsiani aikaisin vain sen takia, että ehtisimme seurustella kovin aamusta. Tosin emme heitä kyllä puoliunessakaan mihinkään roudaa. Taidamme siis olla siltä väliltä. Aamutoimet hoidamme joutuin, mutta kuten sanoin, loukoilemme porukalla hetken sängyssä, kun kaikki heräilemme.
AP:lle. Meidänkin 4v osaa olla välillä todella hidas. En ole kuitenkaan huolestunut. Hoidossakin sanottiin, että ikään kuuluu vilkas mielikuvitus. Hän saattaa puhua pulputtaa pitkän tovin vaikka mielikuvituskavereidensa kanssa tai seurailla kavereidensa (siis oikeiden) touhuja.
Meillä tepsii tarrat ja kilpailut jossain määrin, mutta ei läheskään aina. Yhdesti olen nyt perunut erään kivan jutun, koska syöminen vei niin kauan. Se toivottavasti opetti. Tärkeää on kuitenkin itse pysyä rauhallisena ja auttaa lasta kohtaamaan pettymys. Toki töihin menoa ei voi itseltään perua, joten ehkä lähtisin sinuna liikkeelle siitä, että pukisin hänet viikolla ja viikonloppuisin treenaisin pukeutumista sitten ajan kanssa, kun itsellä ei ole kiire mihinkään. Näin pysyt rauhallisena näissä tilanteissa. Palkkionahan voi olla vaikka mäenlasku, mikä sitten peruuntuukin jos ei päästä ulos tarpeeksi reippaasti.