Tyttö 4 v ja prinsessavaihe. Kauanko kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän 4v tytöllä alkoi prinsessavaihe, ilmeisesti vähän vanhana. Kauanko tää vaihe kestää? Ilmeisesti ei pitäisi rajoittaa vaan antaa tytön olla niin prinsessa kuin haluaa?

Vanhana? :O Kyllä tuon ikäisellä saa prinsessakausi olla ihan huoletta. Ja riippuu lapsesta kauanko kestää. Meillä on 5-vuotiaana loppunut esikoisella.
Muoks. Paitsi että Prinsessa-lehden löytäminen postin seasta on vieläkin kuukauden paras hetki.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Eedla
Eiköhän toi ole yksilöllistä. Omalla lapsellani ei koko prinsessavaihetta ole ollut ollenkaan. Se on kyse vähän siitä mistä lapsi pitää. Poika leikkii melkein päivittäin robottileikkiä.

Öö siis mitä pahaa siinä prinsessavaiheessa on? :O
Meillä tyttö menee syksyllä eskariin ja on edelleen niin prinsessaa. En oo koskaan aatellu että se ois jotain mitä pitäisi rajoittaa.

Öö siis mitä pahaa siinä prinsessavaiheessa on? :O
Meillä tyttö menee syksyllä eskariin ja on edelleen niin prinsessaa. En oo koskaan aatellu että se ois jotain mitä pitäisi rajoittaa.

Itse olen aina ollut sellainen poikatyttö, jolla ei tietääkseni prinsessavaihetta ole ollut, niin kaikki vaaleanpunainen hörhelö on outoa. Ei siinä oikeesti mitään pahaa ole.

Mä olen ollut poikatyttö itse pienenä ja mua vaan lähinnä hellyttää toi meidän prinsessameininki. Muksu on nyt 4 ja puoli ja ollut umpiprinsessa nyt suunnilleen vuoden. Ihan hillittömmän hauskaa kun toinen sipsuttaa ja pukeutuu höyheniin ja muuta.
Toivottavasti tää jatkuu sinne eskariin asti. Jotenkin symppismeininkiä.

Me leikimme sisarusten kesken jotain kuninkaalliis- ja aatelisleikkejä vielä yli 10 vanhana. Oli jännää ja hauskaa!

Lapset leikkivät mitä milloinkin. Ja sitten kun leikki ei enää kiinnosta, lapsi ei leiki.

[QUOTE="vieras";28227274]6v:llä on loppunut prinsessavaihe. Tosin pientä varhaisteini-vaihetta näyttää orastavan (paljastavat vaatteet, peilin edessä keimailu yms).[/QUOTE]

Varhaisteinivaihetta 6-vuotiaalla???? Oletko pedofiili?

[QUOTE="vieras";28227262]Itse olen aina ollut sellainen poikatyttö, jolla ei tietääkseni prinsessavaihetta ole ollut, niin kaikki vaaleanpunainen hörhelö on outoa. Ei siinä oikeesti mitään pahaa ole.[/QUOTE]

Älä nyt vaan omilla kokemuksillasi vaikuta lapseen. Anna hänen olla niin prinsessa kuin haluaa ja niin kauan kuin haluaa.

Meillä on poika 5v jolla on ollut prinsessa vaihe nyt vuoden ajan. :) Alkoi samaan aikaan kun pikkusiskolla 3,5v. Tosin meidän prinsessat ovat melko raakoja toisilleen... Juoksevat kruunut ja viitat päällä ympäri taloa ja vievät toisiaan vankilaan... :D :D

"Kauanko kestää?" antaa ymmärtää että siitä olisi jotain haittaa tai vaivaa.Mitä?
Meillä 3,5v on alkanut nyt prinsessajuttuja leikkiin, ja minusta se on söpöä.Pukekoon joka päivä mekon tai hameen päiväkotiin jos haluaa ja tulee siitä iloiseksi.Vai puhutaanko me nyt jostain muusta?