Pitäisitkö tämän jälkeen enää mitään yhteyttä kaveriisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suuttunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suuttunut

Vieras
Käytiin Tallinnassa tammikuun lopussa ja ennen retkeä kyselin kaveriltani, että tuodaanko monta lootaa lonkeroa? Hän pyysi kuutta laatikkoa ja sanoi, että voidaan tuodaan ne helmikuun lopussa - maaliskuun alussa. Noh tuli sitten yhtä sun toista matkaan ja aikataulut eivät meillä menneet yksiin.

Kyselin tässä nyt hiljattain, että milloin sopii tuoda lootat? Kun tuo ihminen sanoi, että hän on töissä koko tämän kuukauden ja vasta ensi viikolla hällä on vapaita töistä.

Tuli sitten vastaus tänään, että hällä meni kaikki rahat laskuihin ja rahaa hän saa vasta 15.4.

Tekisin mieli olla pitämättä enää mitään yhteyttä moiseen ihmiseen ja myydä nuo lootat jollekulle toiselle, vaan kun en nyt keksi, että kenelle?

Kyllä mä pitäisin yhteyttä kaveriini.

En kyllä ikinä keltään kyselisikään että montakos lootaa tuodaan ilman että mulla olisi varaa niihin rahaa laittaa.

En minäkään kyllä ymmärrä mikä tässä on syy katkaista välit? Aika kauanhan nuo laatikot on sulla nyt jo ollut, joten vaikuttaako se muutama lisäviikko nyt mitään? Ymmärrän, että harmittaa, jos maksusta on sovittu johonkin tiettyyn päivään mennessä, mutta että katkaista nyt välit tuommoisen takia :O

• Tykkää
Reactions: Zucchini
En minäkään kyllä ymmärrä mikä tässä on syy katkaista välit? Aika kauanhan nuo laatikot on sulla nyt jo ollut, joten vaikuttaako se muutama lisäviikko nyt mitään? Ymmärrän, että harmittaa, jos maksusta on sovittu johonkin tiettyyn päivään mennessä, mutta että katkaista nyt välit tuommoisen takia :O

Samaa mieltä. Mun mielestä on lisäksi suoraselkäistä sanoa että rahat on loppu, sorry en pysty vielä maksamaan. Mitä kaverisi voisi tuossa tilanteessa muuta tehdä kuin myöntää että mokattu on?

Tosin sinäkään et ole ihan syytön jos ne tilatut laatikot on lojuneet nurkissasi tammikuulta asti.

Loppukaneetiksi moralisointi siitä että viinan trokaaminen on periaatteessa laitonta, eli itse aiheutat ongelmia itsellesi.

ymmärrän hyvin ap:n "kettuuntumisen" kaveriinsa jos ja kun joutuu kuukausia pitämään rahojaan kiinni kaverinsa tilaamissa juomissa. itse henk.koht en tuo kenellekkään mitään alkoholia ym. velaksi.
Mielestäni rohkeasti vain juomat ensimmäiselle joka ne on valmis lunastamaan,mitä sitä kuukausia varastoimaan ja odottamaan saako "kaverisi" raha-asiansa kuntoon vaiko ei. Jos ei ole varaa ostaa niin ei ole varaa myöskään tilailla.

No, positiivistahan tuossa on se että on ennemmin maksanut laskunsa kuin käyttänyt rahansa lonkeroon.

Mutta onhan tuo ärsyttävää että ei ole sovitusta pitänyt kiinni. En varmaan välejä katkaisisi tuon takia, mutta pyytäisin jatkossa (ja vastaavassa tilanteessa pyytäisin ihan keneltä vaan) maksua etukäteen jos haluaa jotain tuotavan.. Juurikin sen takia, että ei tule jälkikäteen juuri tuota tilannetta että itsellä onkin joku hirveä määrä jotain juomista millä ei tee itse mitään eikä kaveri ostakaan niitä..

• Tykkää
Reactions: Zucchini

Yhteistyössä