Arvatkaapa, miksi hoidan työkseni vanhuksia mieluummin kuin lapsia =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28219065]Ei tarvitse kuunnella heidän vanhempiensa vaatimuksia.[/QUOTE]

Joo, mutta useammalla on vaativat omaiset :D

Itse hoidan mieluummin vanhuksia koska he harvemmin huutavat, heidän kanssa
voi helposti neuvotella asioista, suurin osa heistä on oikein sydämellisiä ihmisiä.

Niinpä. Joten syy ei voi olla niissä vanhemmissakaan. Itsekin hoidan mieluummin vanhuksia. Johtuisko siitä, että mummot ja papat eivät juokse ja huuda?

Tässä on samaa ajatusta kuin itselläni, eli volyymit hoitopaikoissa ovat omille korvilleni sopivampia :) Itse kyllä välillä joudun puhumaan kuuluvammin, kun kuulo ei enää monellakaan asiakkaallani ole kovin hyvä. Ryhmäkoko on myös toinen tärkeä seikka, sillä omassa työssäni voin onneksi keskittyä vain yhteen vanhukseen kerrallaan (kotihoito), tosin toki vain rajoitetun ajan, mutta sen ajan täysipainoisesti.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Mäki teen paljo mielummin töitä vanhusten paris ku lasten kans. Yks syy on just tuo muidenki mainittema meteli mitä lapsista lähtee, mutta syynä on lähinnä mun kohdalla se, että mä en osaa olla vieraitten lasten kans. Oma ja tutut lapset on eri asia, mutta hoitaa työkseen lapsia... Painajainen! Teki tuskaa jo se kuuden viikon pakollinen harjoottelu lasten paris.

Mä tuun paremmin toimeen vanhusten kans ja heidän seurassaan viihdyn paremmin. Myös kehitysvammaasten kans teen mielelläni töitä.

Lähtee vanhuksistaki toki ääntä, mutta eivät tosiaan juokse kuten lapset. Jotkut kyllä on silti todella kerkiävääsiä ja heti litaastaan karkuun jos vähä selkäänsä kääntää. :D

Alkuperäinen kirjoittaja lähärit tuntien;28219282:
Ne voi lääkitä hiljaisiksi eikä kukaan ole kantelemassa, jos Hilmalta jää lounas välistä ja Arvolta puhdas vaippa?

Niin totta....ja ainakin vuosia sitten kun tuota vanhushoitoa tein, niin vittua ja perkelettä hilmat huuteli ilman kunnonnlääkitystä. Kaivoivat paskaa vaipoistaan ja sitä sit leivottiin joka paikkaan.
Ei pysty, ei jaksa, ei halua. En kyllä lastenkaan kanssa haluais töitä tehdä....

Mä pelkään vanhuksia.... :ashamed: Mä en voisi kuvitellakaan työskenteleväni heidän kanssaan. Enkä edes muiden aikuisten ihmisten hoitajana. Inhoan eritteitä, plekään pöpöjä yms. (Joo, tiedän olevani maailman kamalin ihminen...)

Lapsilta ja eläimiltä kestän mitä tahansa. Olen työskennellyt kumpienkin kanssa (olen mm. kaivanut koiran kurkusta oksennusta ja kieltä kun koira on ollut kuolemaisillaan kouristuksesta johtuvan oksennuksen ja kielen nielemisen takia, ja lapsilta siivoan ripulikakat ja oksennukset täysin kivuttomasti) ja kaikki menee kuin vettä vaan, kunhan mun ei tarvitse hoitaa aikuisia ihmisiä ja vanhuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja lähärit tuntien;28219282:
Ne voi lääkitä hiljaisiksi eikä kukaan ole kantelemassa, jos Hilmalta jää lounas välistä ja Arvolta puhdas vaippa?

:laugh: Jos mulla olisi lääkkeidenmääräämisoikeus, en kyllä lääkitsisi hiljaiseksi vaan hoitaisin niille vanhuksille kunnon kivunhoidon.
Jos siis omaisilta ei tarvitsisi kysellä mielipiteitä.

No sulla on omia muksuja sen verran,ettet enää vieraiden jaksa kattoa..Näin mulla!Ja,must toi vanhusten parissa työskentely on kuitenkin vapaampaa..ja mä en yksinkertasesti jaksa vaan vieraitten kitiseviä lapsia.

Yhteistyössä