kattoko kukaan eilen dokumenttia siitä paastoamisesta?

• Viestiketjun aloittaja "kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti
"kiinnostunut"
oli aika mielenkiintosta :) paastoamalla sais sokereita alas, syöpäriski alentuu (mikähä hormoni se nyt olikaan joka tipahtaa?) ja kolesterolit olis kohillaan ja hyvä jopa parantuisi..

siinä oli se 3,5 päivän paasto jolloin sydödään vaan 50kcal päivässä + paljon vettä ja mustaa kahvia tai teetä,sitten oli joka toinen päivä paastoamista jolloin syödään paastopäivänä 500-600kcal ja sitten oli se 5/2 menetelmä eli 2 paastopäivää viikossa jolloin syödään se 500-600kcal paastopöivänä, muutoin sai siis syödä normaalisti..

olin ihan oikeesti ällistynyt kuinka hyvoä tuloksia siitä sai aikaan, ja vielä se että paastopäivänä ihan oikeesti sai syödä mitä huvitti! eli oli se mäkkäripaskaa tai tavallista ruokaa..

En ole katsonut dokumenttiä, mutta itse olen enemmänkin lukenut tutkimustuloksia jotka puhuvat paastosta negatiiviseen sävyyn. Mm. tulokset verenpaineen alenemisesta ovat vain paaston ajan kestäviä ja palautuvat ennalleen heti paaston loputtua.

Ja he jotka käyttävät paastoa laihtuakseen... en suosittele. Ensimmäisenä kroppa ottaa käyttöön maksaan varastoituneet hiilihydraatit, sillä aivot käyttävät energianlähteenään hiilareita. Kun nuo varastot loppuvat n 1 vrk kuluttua alkaa armoton hedari. Tämän jälkeen alkaa proteiinien (=lähinnä lihakset) pilkkoutuminen, kun kropan on pakko tehdä jostakin aivoille energiaa. Tässä prosessissa syntyy kuona-aineita ja kroppa menee ketoosiin. Hengitys voi haista asetonille. Läskiä palaa vain vähän kaiken muun ohessa.

Semmoiset ovat omat tietoni, mutta tämä toki tuota kyseistä dokumenttiä katsomatta.

"vieras"
itse jos lähtisin niin tekisin tota 5/2 paastoa :) meinaan juurikin tuo 3,5 vuorokautta kestävä paaston hyötyä on vain hetken kestävää..

koskahan tästä tulee "hitti" laihdutuksen saralla?

mutta oikeesti, uo terveysvaikutukset mua todella kiinnostaa, itsellä monia autoimmuunisairauksia ja riski diabetekseenkin suuri.. syön kyllä terveellisesti ja olen normaalipainoinen yms. eli en laihdutuksen kannalta lähtis tota kokeilemaan, mutta ihan vaan terveyden kannalta!

Verna74
Katsoin dokkarin ja aion vakavasti harkita tuota 5/2 -systeemiä,kunhan ensin lopetan imetyksen.Tulokset vakuuttivat ainakin minut.Geeneissäni on alttius alzheimeriin,joten senkin vuoksi haluaisin tehdä parhaani.

Määä
Siis mää en oikeesti tajua... Siis mahtavaa kun paastopäivänä saa syödä mäkkäriruokaa. Eiköhän se nyt ole ihan selvä, että sama se mitä syö, jos jää alle tietyn kalorirajan.
Aika pieni on se mäkkäripaska kyllä vissiin, mikä noihin rajoihin menee:)
Mä kyllä paastoan tuon tuosta, pari kertaa kk, ja syön pelkkää roskaruokaa muutenkin, ja saattaa olla että useimmiten jää noihin rajoihin. Mut en laihdu, päinvastoin:(

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28216834]Olen nyt katsomassa alkua ja minusta tuo toimittaja näyttää terveemmältä ja hyvemmän näköiseltä kuin mies joka noudattaa kalorirajoitusta.[/QUOTE]

Jos näkee ylipainon normaalina, niin eipä ihme.

"vieras"
En ole katsonut dokumenttiä, mutta itse olen enemmänkin lukenut tutkimustuloksia jotka puhuvat paastosta negatiiviseen sävyyn. Mm. tulokset verenpaineen alenemisesta ovat vain paaston ajan kestäviä ja palautuvat ennalleen heti paaston loputtua.

Ja he jotka käyttävät paastoa laihtuakseen... en suosittele. Ensimmäisenä kroppa ottaa käyttöön maksaan varastoituneet hiilihydraatit, sillä aivot käyttävät energianlähteenään hiilareita. Kun nuo varastot loppuvat n 1 vrk kuluttua alkaa armoton hedari. Tämän jälkeen alkaa proteiinien (=lähinnä lihakset) pilkkoutuminen, kun kropan on pakko tehdä jostakin aivoille energiaa. Tässä prosessissa syntyy kuona-aineita ja kroppa menee ketoosiin. Hengitys voi haista asetonille. Läskiä palaa vain vähän kaiken muun ohessa.

Semmoiset ovat omat tietoni, mutta tämä toki tuota kyseistä dokumenttiä katsomatta.
Veikkaan, että olet ylipainoinen, sekä syöt epäterveellisesti ja lihaa.

"vieras"
Paastoan joka kuukausi viimeisen viikon ennen tilipäivää...
Ei, kun tässä väitettiin, että esim. 5/2 paasto on parempi kuin paastota putkeen. Vaan pakko kai se on, jos tili on syöty.

Joo, näin vaan lopun, mutta vaikutti kiinnostavalta. Sitä kävin miettimään toimisiko dieetti yhtä hyvin, jos syö sen 500-600 kaloria pitkin päivää. Toi testaaja kai söi vain aamuisin? Mulle ei sovi yhtään. Tulen heti ärtyisäksi ja väsyneeksi, jos verensokerit ei pysy tasaisena.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28218591]Ei, kun tässä väitettiin, että esim. 5/2 paasto on parempi kuin paastota putkeen. Vaan pakko kai se on, jos tili on syöty.

Joo, näin vaan lopun, mutta vaikutti kiinnostavalta. Sitä kävin miettimään toimisiko dieetti yhtä hyvin, jos syö sen 500-600 kaloria pitkin päivää. Toi testaaja kai söi vain aamuisin? Mulle ei sovi yhtään. Tulen heti ärtyisäksi ja väsyneeksi, jos verensokerit ei pysy tasaisena.[/QUOTE]

Totuttelukysymys. Ei alkoholistikaan voi olla juomatta, tai tulee sairaaksi. Sama se on teillä syöpöillä.

"vieras"
[QUOTE="kiinnostunut";28216713]oli aika mielenkiintosta :) paastoamalla sais sokereita alas, syöpäriski alentuu (mikähä hormoni se nyt olikaan joka tipahtaa?) ja kolesterolit olis kohillaan ja hyvä jopa parantuisi..

siinä oli se 3,5 päivän paasto jolloin sydödään vaan 50kcal päivässä + paljon vettä ja mustaa kahvia tai teetä,sitten oli joka toinen päivä paastoamista jolloin syödään paastopäivänä 500-600kcal ja sitten oli se 5/2 menetelmä eli 2 paastopäivää viikossa jolloin syödään se 500-600kcal paastopöivänä, muutoin sai siis syödä normaalisti..

olin ihan oikeesti ällistynyt kuinka hyvoä tuloksia siitä sai aikaan, ja vielä se että paastopäivänä ihan oikeesti sai syödä mitä huvitti! eli oli se mäkkäripaskaa tai tavallista ruokaa..[/QUOTE]

Paasto on luonnollinen osa ihmisen ruuanprosessointia. Ollut jo miljoonia vuosia. Suolisto tarvitsee miettimisaikaa.

Fastaaja
Ei se nyt ihan noin mene, että syödään pitkin päivää 500-600 kaloria kahdesti viikossa ja muuten mitä lystää :D

Itse olen ollut tuolla dietillä nyt noin 5kk. Ihan hyvä olo, mulle tää on helppoa ja on sopinut. Kaveri tipahti matkasta aikaisessa vaiheessa, koska hälle taas ei sopinut. Kokeilemallahan sen tietää.

Naisille suositellaan 400-500 kaloria paastopäivinä.Jos vaan voi syödä sen kerralla, aina parempi, suolistolle jää aikaa sitten levätä.
Normaaliruoka päivinä maksimissaan 2000 kaloria. Ei mielellään käsiteltyjä tai teollisia ruokia. Eli leipä mieluiten itsetehtyä, ei eineksiä eikä tosiaan niitä Mäkkärin sapuskoita :) Ja sokerit pois, luonnollisesti, ja muut turhat mässyt. Itse pidän kerran kuussa mässypäivän, eli syön kyllä silloin pitsaa, sipsiä, karkkia, olutta/siideriä tms. Jotain tommosta, mitä ei saisi. Ei ole hetkauttanut puoleen eikä toiseen.

Mulla oli lähtöpaino 103kiloa ja nyt painan 84 kiloa. Eli ihan hyvin 5 kuukaudessa! Tää on loppujen lopuksi helppoa, ekojen viikkojen jälkeen tottuu ja menee rutiinilla. Veriarvoja en oo mittauttanut, mutta mun iskias vaivat ovat ainakin hävinneet kokonaan, varmaan tuo painon putoaminenkin siihen vaikuttaa. Iho on parempi ja olo energisempi ja jotenkin iloisempi. Tiedä häntä, tykkään tästä tavasta. Ei tarvi kituuttaa, kunhan hiukan syömisiään vahtii ja varsinkin paastolla.

Yhteistyössä