V
"Vieras"
Vieras
No se joka haluaa voi mennä sitten muualle niitä tekemään...
No niinhän mä sanoin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No se joka haluaa voi mennä sitten muualle niitä tekemään...
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vastaan isä;28214568:Isä vetoaa rahaan (ei ole varaa), jaksamiseen (yövalvonnat) ja synnyt.jälk.masennus (josta äiti kärsi toisen lapsen jälkeen)
Äiti vetoaan tunteisiin, ja siihen että siitä on myös iloa niin vanhemille kuin sisaruksillekin. Ja säästeliäästi voi alkaa elää... ja nyt osaa pyytää ajoissa apua jos siltä tuntuu...
Olemme siis pattitilanteessa ja tätä kestänyt 2v ja kärsivällisyys/parisuhde alkaa olemaan koetuksella...
Minusta sinulla on kaksi vaihtoehtoa (järkevää ja lastesi parasta ajattelevaa): joko hyväksyä, ettei miehesi tahdo lapsia ja alkaa nauttia perheestäsi sellaisena kuin se on, tai lähteä hakemaan perheenlisäystä muualta.
Totta kai sekä äidin, että isän mielipiteillä on painoarvoa, mutta minusta ensisijainen pitäisi olla lapsen etu. Ja lapsella on oikeus syntyä isään, joka haluaa olla hänen isänsä. Lapsi on elinikäinen sitoumus, ja lapselle olisi aika kylmä tilanne syntyä perheeseen, jossa on kaksi molempien toivomaa lasta ja yksi, joka toteuttaa vain äidin toivetta. Olemassaolevia lapsiasi et saa sekoittaa tilanteeseen, he eivät menetä mitään ilman tätä sisarusta. Heidän mielipiteitään et manipuloimatta voi tähän vetää.
Ymmärrän kyllä, että tilanne raastaa sinua. Itse olin samassa tilanteessa aiemmin, kun mies ei halunnut lisää lapsia ensimmäisen jälkeen. Valitsin itse sen, että en tee lapsestani sen takia eroperheen lasta, enkä vaihda ihanaa miestä siksi. No, onneksi mies muutti sitten asiaa itsekseen tovin pohdittuaan mielensä ja yritämme nyt sitä toista. Itse olisin ehkä halunnut kolme tai neljäkin lasta, mutta olen ikionnellinen jos minulle tämä toinen suodaan.
mää oon kans aina miettiny tota et minkä ihmeen takia tälläsessä tilanteessa aina tehdään sen mukaan joka ei sitä lasta halua, siis sehän on epäreilua. Mun mielestä tollasessa tilanteessa on oikeesti puhuttava ja puhuttava niistä asioista mitä molemmat haluaa ja siinä vaiheessa jos kumpikaan ei pysty/halua luopua omasta halustaan niin kannattaa alkaa miettimään että mikä on tärkeintä omassa elämässä. En tarkota tällä sitä et toisen pitäis suostua siihen lapsen tekoon, mut minkä takia tälläsessä tilanteessa aina ollaan sen "puolella" joka ei lasta halua, ei tajuta et yhtä kova paikka se on sille joka sitä lasta ei saa kun sille joka ei sitä halua.
mut minkä takia tälläsessä tilanteessa aina ollaan sen "puolella" joka ei lasta halua, ei tajuta et yhtä kova paikka se on sille joka sitä lasta ei saa kun sille joka ei sitä halua.
mää oon kans aina miettiny tota et minkä ihmeen takia tälläsessä tilanteessa aina tehdään sen mukaan joka ei sitä lasta halua, siis sehän on epäreilua.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vastaan isä;28214724:Pelkään että muutun katkeraksi ajan myötä jos en saa lasta, että minulta on evätty jotain ihanaa ja isommilta lapsilta myös..
En tarkottanu mun kommentilla todellakaan sitä, että lapsi pitäis hankkia jos toinen ei halua, vaan sitä, että näissä monissa kommenteissa ei oteta ollenkaan huomioon sitä aloittajan tunnetta ja halua. Monissa mitätöidään täysin aapeen halu/tunne (sitä en nyt rupee pohtimaan sen tarkemmin että onko järkevää lapsen hankkiminen aapeen tilanteessa vai ei). Pointti oli siinä, että tän puolen joka sen lapsen haluaa niin tunteita ei oteta ollenkaan huomioon, ajatellaan että kyllä se kestää sen ettei saa lapsia lisää kun sillä on jo ne pari lasta, ei se aina oo niin yksinkertasta. Mutta en siis tarkottanut sitä, että lapsi pitää hankkia suhteeseen missä toinen sitä ei halua, en todellakaan. Yritin vaan sanoa, että näissä tilanteissa pitäis myös ymmärtää sitä toista, ei tollanen asia usein oo järjellä selitettävissä jos lapsen haluaa, vaikka sitä järjellä pitääkin ajatella. Tulipas taas sekava, mutta ehkä joku saa sen mun ajatuksen tuolta jotenkin edes esiin.
En tarkottanu mun kommentilla todellakaan sitä, että lapsi pitäis hankkia jos toinen ei halua, vaan sitä, että näissä monissa kommenteissa ei oteta ollenkaan huomioon sitä aloittajan tunnetta ja halua. Monissa mitätöidään täysin aapeen halu/tunne (sitä en nyt rupee pohtimaan sen tarkemmin että onko järkevää lapsen hankkiminen aapeen tilanteessa vai ei). Pointti oli siinä, että tän puolen joka sen lapsen haluaa niin tunteita ei oteta ollenkaan huomioon, ajatellaan että kyllä se kestää sen ettei saa lapsia lisää kun sillä on jo ne pari lasta, ei se aina oo niin yksinkertasta. Mutta en siis tarkottanut sitä, että lapsi pitää hankkia suhteeseen missä toinen sitä ei halua, en todellakaan. Yritin vaan sanoa, että näissä tilanteissa pitäis myös ymmärtää sitä toista, ei tollanen asia usein oo järjellä selitettävissä jos lapsen haluaa, vaikka sitä järjellä pitääkin ajatella. Tulipas taas sekava, mutta ehkä joku saa sen mun ajatuksen tuolta jotenkin edes esiin.