Tuollainen on laitonta. Inhoan koiranomistajia, jotka kaupunkialueella tai taajamassa pitävät koiria irti. Melkein aina ne vapaana olevat omistajan kiltit koiran tulevat nuuskimaan muita ihmisiä. Millä oikeudella kysyn minä? Ja vaikka eivät tulisikaan, niin koirat kuuluu pitää KIINNI taajama-alueella.Pidän. Eivät ne muuten opi. Aamulenkeillä pidän taajamassa vapaana, en päästä koiria edelleni enkä taakseni. Täysillä pääsevät juoksemaan jäällä ja koirapuistoissa. EI ne opi jos eivät koskaan pääse vappaana olemaan, sitten kun kanssakulkijat eivät kiinnitä mitään huomiota koiriin niin kaikilla olisi helpompi olla. Hihnat ovat from hell Omalla mailli korvasse saavat metsässä olla vapaana, muualla eivät.
Peesi. Mulla on lisäksi koirapelko ja jokainen irtorakki saa aikaan pelkoreaktion. Mitä jos se on tuo rakki joka iskee kiinni? Ja koska joku kuitenkin sanoo että ei meidän Murre ikinä: minä en tiedä sitä etkä sinäkään voi ikinä olla 100% varma siitä, että koira ei jostain syystä iske kiinni.Tuollainen on laitonta. Inhoan koiranomistajia, jotka kaupunkialueella tai taajamassa pitävät koiria irti. Melkein aina ne vapaana olevat omistajan kiltit koiran tulevat nuuskimaan muita ihmisiä. Millä oikeudella kysyn minä? Ja vaikka eivät tulisikaan, niin koirat kuuluu pitää KIINNI taajama-alueella.
On muuten tosi rasittavaa. Ihan sama, miten kiltti koira on, ei vastaantulija voi sitä tietää. Yksin ollessa en koiria pelkää, mutta todella vittumaista, kun on pienen lapsen kanssa liikenteessä ja tulee koira vapaana vastaan.Tuollainen on laitonta. Inhoan koiranomistajia, jotka kaupunkialueella tai taajamassa pitävät koiria irti. Melkein aina ne vapaana olevat omistajan kiltit koiran tulevat nuuskimaan muita ihmisiä. Millä oikeudella kysyn minä? Ja vaikka eivät tulisikaan, niin koirat kuuluu pitää KIINNI taajama-alueella.
Ne on niitä ei-meidän-Murre-ikinä koiria nuo. Mulla löytyy esimerkki ihan lähipiiristä. Täti miehineen lähti kylästä kun perheen "kiltti" saksanpaimenkoira (sai olla pihalla ja kadulla vapaana) juoksi ne pihalla kiinni ja iski raivona tädin käsivarteen. Kyseessä lyhyt ja hento nainen, koira ei onneksi saanut kaadettua kumoon ennen kuin apu ehti väliin. Ja onneksi oli paksu takki päällä, muuten jälki olis ollu vieläkin kauheampaa. Kauhea määrä tikkejä ja arvet on vieläkin.