Jatkaisitko liittoa...

• Viestiketjun aloittaja H.M
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;28201987:
Jatkaisin. Viittomat on helppo oppia ja jos rakastaa,ei tuollaiset asiat olisi esteenä jatkamiselle.
Mihin perustat tämän väitteen? Ei viittomankielen oppiminen ole sen helpompaa kuin muidenkaan kielten oppiminen. Itse asiassa saattaa olla jopa hieman vaikeampaa, koska on niin eri asia käyttää käsiä kuin puhetta kielen tuottamiseen.

H.M
Vaimoni on 47v huonokuuloinen.Käyttää kuulokojetta .Lukee huulilta hyvin.
Jos joku puhuu hyllyn toises pääs vaimo lukee huulilta täydellisesti mist puhuvat.Vaik he luulevat puhuvan salas =Ds
Kuulovamma johtuu äidin vihurirokosta , vaimo voi olla kuurokin , vihurirokko jättää huonot jäljet

Diagnoosi kuuroutuu aikanaan.
Vaik ei ois pitänyt kun kuulovamma äidin sairauden johdosta eli vihurirokko

H.M
Miettikää sitä ja tarkasti ! Ei oo helppoo jos vaimo/kumppani kuuroutuu
Mitä jos rakastama vaimo kuuroutuu , mitä teen/toimin.Mulla on paljon annettavaa ihmisille joilla on annettavaa samoin kuin minulla joiden elämässä kumppani tarvitsee apua kun kuuroudun .

H.M
Viitomankielen opettelu ei varmaan ole helppoa.
Vaimo lukee huulilta tosi hyvin . Katotaan TV YM hän kertoo mitä TV PUHUTAAN VAIK EI OO ÄÄNTÄ. . Pärjää ihmisten kanssa joita heitä kaksi työelämässä.Hän lukee huulilta silmillä katsoen huulta ,kun kuulolaite on pois päältä. Hän lukee täysin huuliltani mitä puhun vaikka hän ei kuule, lukee huulilta.Miten elää tämmöisen hlön kanssa jonkan ikä 47v .Sain kuulovamman äidin sairastettuaan vihurirokkon.Exän kanssa hänel 4 lasta joista 3 lähihoitajia.Miten elää hänen kanssa jos kuuroutuukin? Vaimo ei halua viittomakieltä, luulee huuliltalukun avul pärjäävään. Tiedän ero on varmaan parasta , monesta syystä 1

"mimma"
mullakaan ei ole vaimoa mutta mies löytyy. Ei todellakaan kuurous haittaa mitään, mulla on sisko joka on kuuro ja itse kannan geeniä joka aiheuttaa kuuroutta. En pelännyt saada lapsia, ei ois haitannut vaikka olisivat olleet kuuroja, tosin siihen olisi pitänyt sitten olla miehellä myös sama kuuroutta aiheuttava geeni että olisin saanut kuuroja lapsia. nyt lapsia 2 ja kuulevia ovat.

"liljan kukka"
[QUOTE="vieras";28201991]Mihin perustat tämän väitteen? Ei viittomankielen oppiminen ole sen helpompaa kuin muidenkaan kielten oppiminen. Itse asiassa saattaa olla jopa hieman vaikeampaa, koska on niin eri asia käyttää käsiä kuin puhetta kielen tuottamiseen.[/QUOTE]

hei vaikka se vaimo kuuroutuu,niin tarkotittako se sitä että siitä tulee puhetaidoton?tyhmä? luku taidoton?

onko mies kirjoitustaidoton?

en ymmärrä.. vaikak ei osais yhtään viittomaa niin normaali terv
e mies osaa kirjoittaa asiansa ja normaali terve nainen osaa luke akirjoitetun! eli mikä on muka ongelma?

"vieras"
rakastamaani ihmistä sen takia että hän kuuroutuu tai muuten sairastuu. Jättäisitkö miehesi jos hän sairastuisi syöpään? Jos edes harkitsee suhteen päättämistä sairauden takia, koen ettei rakkautta edes ole olemassa ja enhkä ero on sitten hyvä

wwss
Kyllä luultavasti jatkaisin liittoa jos puoliso kuuroutuisi. Jatkaminen ei täysin tietysti olisi minun käsissäni. Olisi varmasti hankala jatkaa suhdetta jos puoliso itse ei esim. millään muotoa hyväksy vammaansa ja muutoksia/sopeutumista jota vamma väistämättä tuo.

huonokuuloinen
Kukas on sanonut, että vaimosi kuuroutuu? Jos se on ollut joku tavislääkäri, niin ei kannata uskoa. Mulle työterveyslääkäri sanoi, että kuuroudun, mutta hän oli pihalla asiasta. Jos kuulo menee huonoksi, niin voidaan leikata. Jos leikkaus ei sattuisi auttamaan, niin voidaan laittaa implantti.

Miehestä kertoo kyllä jotain se, että hän miettii, voiko liittoa jatkaa. Ei kyllä tekisi mieli katsella enempää sellaista miestä.

Yhteistyössä