Pohdintoja kolmannesta lapsesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiskis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiskis"

Vieras
Meillä on seitsemänvuotias ja loppukesästä kaksi vuotta täyttävät lapset. Ajattelen päivittäin kolmatta lasta, jonka varmasti vielä haluaisin. Olemme 30-vuotiaita ja molemmat vakitöissä. Mies ei toistaiseksi ole kovin innokas uuteen, mutta myöntynee kyllä. ;) Mietin kovasti milloin tämä lapsi olisi "järkevintä" tehdä. Nyt melko pian (toivoisin kuitenkin väh. 3 v. ikäeroa), vai jättää myöhemmäksi, jolloin oma jaksaminen voisi olla parempi. Mitä itse tekisitte?

Meillä myös kolme: 6v, kohta 5v ja vuoden ikäinen vauva ja näin on hyvä. Heti vaan jos mahdollsta sillä kun ikää tulee lisää ei ainakaan paremmin jaksa vauvan kanssa :)

Heti vaan ;) Itselläni 5,4 ja 2-vuotiaat. Halusin heti kaikki tehdä ns.putkeen. Nyt toisistaan seuraa. Nyt ainakin vähäksi aikaalapsiluku täynnä,eihän sitä tiedä jos vielä innostuu. =D

Mä tekisin kanssa mahd. pian.. kivahan se olisi kun olis toisistaan seuraa sisaruksilla :)

Meillä 8 ja 6 vuotiaat sitten päätettiin toteuttaa toive kolmannesta joka nyt 1,5v ja neljäs ilmoittikin myös tulostaan, la 2kk päästä :D

Mä olen ehkä vähän huono sanomaan, kun meillä vasta yksi :D mutta tarkoitus olis tehdä heti perään toinen ja sitten kolmas, esikoinen nyt 6 kk. Parempi hoitaa nää vauvajutut kerralla pois, sen jälkeen saan keskittyä uraan tosiaan ilman äitiyslomakatkoja ja päästään vihdoin ostamaan se oma asunto, tarvittavan iso ettei tartte sit vaihtaa isompaan lapsien tullessa ja säätää esim. lapsien koulujen kanssa vaan asettaudutaan aloilleen pysyvästi.... nyt äitiyslomien aikana meillä ei ole varaa pitää mitään isoa asuntoa kuitenkaan.

No ehkä joskus sit tehdään joku iltatähti, ehkä, vuosien vuosien päästä jos mieli tekee. Ollaan nyt parikymppisiä.

Teidän tapauksessa mä varmaan tekisin nyt aika pian. Mulla on kaks ekaa 2 vuoden ikäeroilla ja nyt tässä vaiheessa (toinen 4, toinen 2) niistä on toisilleen todella paljon iloa ja apua ...ihan eri tavalla kuin siskon muksuilla, joilla ikäeroa on 4 vuotta. Tietyssä mielessä pääsen itsekin helpommalla, kun muksut viihdyttää toisiaan ja leikit sujuu. :D

Yhteistyössä