Tässä olis ja saa haukkua miten paljon vaan

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
VS
Mä ihan ekana tekis seinille ja katolle jotain.
Meillä oli ihan samanlainen mummolameininki tässä talossa, ja sisäkaton uusiminen muutti koko talon ilmeen! Vuosikymmeniä karisi, ja vielä kun paneliseinät maalattiin ns. lumimaalilla, niin eipä enää panelikuviot häirinny. Ja siis suosittelen koko katon uusimista / maalaamista kerralla, on se sen verran v-mäinen urakka.
 
"vieras"
Mä ihan ekana tekis seinille ja katolle jotain.
Meillä oli ihan samanlainen mummolameininki tässä talossa, ja sisäkaton uusiminen muutti koko talon ilmeen! Vuosikymmeniä karisi, ja vielä kun paneliseinät maalattiin ns. lumimaalilla, niin eipä enää panelikuviot häirinny. Ja siis suosittelen koko katon uusimista / maalaamista kerralla, on se sen verran v-mäinen urakka.
Kerro, kerro mitä on lumimaali? Katossa on hiukan pahoja jälkiä, peittääks se hyvin?
 
"vieras"
En jaksanut koko ketjua kaahlata, ja varmaan tämä on kymmeneen kertaan sanottukin, mutta ensimmäiseksi tekisin jotain katolle ja sen jälkeen seinille. Jotain vaaleaa, niin heti näyttää valoisammalta ja avarammalta.
Juu kyllä se on tullut perin selväksi, että vaaleaa. Itsekin olen näin ajatellut, mutta täältä sitä uskonvahvistusta on tullut. Mitäs suosittelisitte lattiaan, parketin vois hioa, mutta se on jokatapauksessa niin ruma, et vaihtoon vaan ja kun haluan kiveyksenkin pois kokonaan niin uus lattia on laitettava, ehkäpä samaa myös keittiöön.
 
Jos parketissa on vielä käyttöikää jäljellä, niin en sitä lähtisi vaihtamaan. Mun mielestä tuo kivetys on ihan kiva, enkä itse lähtisi sitäkään vaihtamaan. Nämä todellakin on vain itse kenenkin mielipiteitä; yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Itse tykkään ryhdikkäistä ja kulmikkaistakin huonekaluista, joten jos kalusteita tuosta lähtisin vaihtamaan, niin sohva, ruokapöytä ja -tuolit vaihtaisin. Kirjahyllysysteeminkin voisi vaihtaa vaikkapa lipastoon.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Laura";28187158]Katto valkoiseksi!!!![/QUOTE]

Tää on tullu todellakin selväksi. Olen myös monta kertaa sanonut, että lattia on paitsi naarmuinen myös rumanvärinen, hiominen ei ole vaihtoehto. Laitan nyt tästä eteenpäin nimimerkikseni "aloittaja" jotta hiukan erottuis mun omat tekstit. Alkaa jo harmittaa, kun niin moni on tuota hiontaa ehdottanut. Pääasiassa olen kyllä tosi tyytyväinen vastauksiin. Tässäkin välissä iso KIITOS
 
"aloittaja"
No mitä sanotte tästä. Tuosta keittiön ja olkkarin välistä seinää pois niin, että uunin toinen poski näkyy keittiöön. Toiselta puolelta ovea seinää pois suunnilleen seinäkelloon asti. Tähän aukkoon vanhan seinän kohdalle saareke, vitriinit yläpuolelle.

Pikkumakuuhuone olkkarin pöytäpäätyyn. Olkkarin ikkunat on tosi lähekkäin, mutta ehkäpä siihen sais kevyen väliseinän, kalusteiden pitäis mittausten mukaan mahtua ja huone olis n 9 neliötä. Siinä on sitte terassin ovikin, mahtaako tää olla jo liikaa, hmm...

Sohva käännettäisiin selkä nykyistä pöytää päin ja telkkaria varten joku pienempi senkki tai lipasto vastakkaiselle seinälle, jossa nyt ryijy.

Mahdollisesti uusi kuultolakattu tai maalattu valkoinen paneelikatto yhtenäisenä keittiöön ja olkkariin, kiveys pois. Uuden huoneen seinä tulis niin lähelle uunia kuin vaan voi. Suht tumma laminaatti tai kovapuulattia myös molempiin tai uudessa suunnitelmassa voi kai puhua avo- tai tupakeittiöstä. Seiniin levytys ja yhtenäinen tapetti.

Kalusteet valkoiset ja tekstiilit vaaleanvihreää, mitä muuta/ muita värejä. Onko mitään järkeä?
 
"aloittaja"
Jos parketissa on vielä käyttöikää jäljellä, niin en sitä lähtisi vaihtamaan. Mun mielestä tuo kivetys on ihan kiva, enkä itse lähtisi sitäkään vaihtamaan. Nämä todellakin on vain itse kenenkin mielipiteitä; yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Itse tykkään ryhdikkäistä ja kulmikkaistakin huonekaluista, joten jos kalusteita tuosta lähtisin vaihtamaan, niin sohva, ruokapöytä ja -tuolit vaihtaisin. Kirjahyllysysteeminkin voisi vaihtaa vaikkapa lipastoon.
Parketti on yli 40 vee ja siinä on, ei vaan naarmuja vaan ihan syviä uriakin. Kivetystä on täällä kehuttu joo, mutta näkisittepä mitä maton alta paljastuu, siitä irtoaa laastia ja kiviä.
 
"aloittaja"
[QUOTE="aloittaja";28187565]No mitä sanotte tästä. Tuosta keittiön ja olkkarin välistä seinää pois niin, että uunin toinen poski näkyy keittiöön. Toiselta puolelta ovea seinää pois suunnilleen seinäkelloon asti. Tähän aukkoon vanhan seinän kohdalle saareke, vitriinit yläpuolelle.

Pikkumakuuhuone olkkarin pöytäpäätyyn. Olkkarin ikkunat on tosi lähekkäin, mutta ehkäpä siihen sais kevyen väliseinän, kalusteiden pitäis mittausten mukaan mahtua ja huone olis n 9 neliötä. Siinä on sitte terassin ovikin, mahtaako tää olla jo liikaa, hmm...

Sohva käännettäisiin selkä nykyistä pöytää päin ja telkkaria varten joku pienempi senkki tai lipasto vastakkaiselle seinälle, jossa nyt ryijy.

Mahdollisesti uusi kuultolakattu tai maalattu valkoinen paneelikatto yhtenäisenä keittiöön ja olkkariin, kiveys pois. Uuden huoneen seinä tulis niin lähelle uunia kuin vaan voi. Suht tumma laminaatti tai kovapuulattia myös molempiin tai uudessa suunnitelmassa voi kai puhua avo- tai tupakeittiöstä. Seiniin levytys ja yhtenäinen tapetti.

Kalusteet valkoiset ja tekstiilit vaaleanvihreää, mitä muuta/ muita värejä. Onko mitään järkeä?[/QUOTE]

Nostan vielä, tähän olis kiva saada mielipiteitä.
 
"aloittaja"
Jaahas ketju tais tulla tiensä päähän. Tähän asti olen saanut noin 50 ideaa ja ajatusta olkkarin/keittiön sisustamisesta, mahtavaa. Odotan vielä jos joku jaksais kommentoida yhteenvetoani.
 
minä....
No mä maalaisin/levyttäisin ja tapetoisin tai maalaisin seinät levyttämisen jälkeen, esim uusilla maaleilla saa tehtyä vaikka millaisia pintoja. Katto vaaleaksi. Ryijyt ym ottaisin seiniltä pois. Uusisin takan edessä olevat laatat. Kirjahylly pois, pelkkä kaunis tv-taso tilalle. Kiva uusi matto, uudet lamput. Luulen et noilla jutuilla saisi jo aika paljon aikaan!
 
jokoko
Mun mielestä voisit aloittaa ihan kokonaan uuden ketjun, jonne ehdottaisit noi sun viiimesen viestin muutokset. Lisäksi laittaisit siihen noi täällä olleet kuvat ja jos vielä jaksaisit piirtää ihan simppelin kuvan paperille, jossa olisi pohjapiirroshahmotelma tuosta uudesta järjestyksestä (pikkuhuone, keittiö/olkkari). Itselläni on ainakin hieman hankala tarkalleen hahmottaa erityisesti tota keittiön ja olkkarin kokonaisuutta, samoin kuin sitä, mihin tulisi sisäänkäynti tohon pikkuhuoneeseen.

Uusi aloitus siis sen takia, kun moni ei, kuten olet huomannut, lue kuin ekan sivun.
 
"aloittaja"
Mun mielestä voisit aloittaa ihan kokonaan uuden ketjun, jonne ehdottaisit noi sun viiimesen viestin muutokset. Lisäksi laittaisit siihen noi täällä olleet kuvat ja jos vielä jaksaisit piirtää ihan simppelin kuvan paperille, jossa olisi pohjapiirroshahmotelma tuosta uudesta järjestyksestä (pikkuhuone, keittiö/olkkari). Itselläni on ainakin hieman hankala tarkalleen hahmottaa erityisesti tota keittiön ja olkkarin kokonaisuutta, samoin kuin sitä, mihin tulisi sisäänkäynti tohon pikkuhuoneeseen.

Uusi aloitus siis sen takia, kun moni ei, kuten olet huomannut, lue kuin ekan sivun.
Voi kun en osaa, siis piirtää joo, mut otanko siit piirustuksesta sit kuvan ja mites sellanen linkki laitetaan?
 
Jos otat piirustuksesta kuvan niin linkitä ihan samalla tavalla kuin nuo toisetkin kuvat, samanlainen valokuvatiedosto siitäkin tulee. Piirrä jollain aika vahvalla tussilla, että näkyy, ohutta viivaa on vaikeampi valokuvata. (Tietysti jos sulla on skanneri, asia helpottuu)
 
"aapee"
Entäs jos tulee taas monta sivua haukkuja? Rakentavaa kritiikkiä kestän, mutta nyt kun ne uudet pinnat on kovalla työllä laitettu niin kyllä siinä mieli masentuu, jos taas joku on valmis vetämään ennemmin itsensä hirteen, kuin asumaan meillä. Ihan eri juttu oli laittaa kuva ennen remppaa, kun tiesi muutoksen olevan tulossa.
 
[QUOTE="aapee";29580167]Entäs jos tulee taas monta sivua haukkuja? Rakentavaa kritiikkiä kestän, mutta nyt kun ne uudet pinnat on kovalla työllä laitettu niin kyllä siinä mieli masentuu, jos taas joku on valmis vetämään ennemmin itsensä hirteen, kuin asumaan meillä. Ihan eri juttu oli laittaa kuva ennen remppaa, kun tiesi muutoksen olevan tulossa.[/QUOTE]

Niin, mutta eikö tärkeintä kaikesta ole se, että itse olette tyytyväisiä.
Toki ikävät haukut ja asiattomat viestit satuttavat, mutta ehkä ne voi vaan yrittää sivuuttaa.

Kommentoijastahan ne jotakin kertovat enenmmänkin kuin teidän kodistanne. Jos minä laittaisin kuvan meidän kodistamme, olisi hirtettyjen rivistö pitkä.=)
 
  • Tykkää
Reactions: lasipää edellä

Yhteistyössä