Perikunnan tili.. mistä saan tiedon kuinka paljon rahaa tilillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne on sun vanhempien rahoja, ei sun. He saa tehdä niillä mitä haluavat eivätkä oo mitenkään selitysvelvollisia sulle. Tiedätkö sä muuten paljonko sun vanhempien tileillä on rahaa? Kerrotko sä oman saldosi kaikille jotka kysyy?
Ymmärrän vanhempiasi.

[QUOTE="aapee";28185076]Siis tilanne on nyt se, että pyysin vanhempaani nostamaan oman osuutensa pois sieltä tililtä, mutta hän ei sitä tee vaatimuksistani huolimatta. En ole muuta pyytänyt. Perikunnalla on muutakin omaisuutta, mutta ne saisi mun puolesta olla yhteisenä. Koko sisarusparvi panttaa tuota tilin saldoa jostain kumman syystä. Tää on siis ihan älyttömän hankala juttu :([/QUOTE]

Tallessahan ne rahat siellä ovat ja muista, että ne eivät ole sinun rahojasi.

[QUOTE="aapee";28185076]Siis tilanne on nyt se, että pyysin vanhempaani nostamaan oman osuutensa pois sieltä tililtä, mutta hän ei sitä tee vaatimuksistani huolimatta. En ole muuta pyytänyt. Perikunnalla on muutakin omaisuutta, mutta ne saisi mun puolesta olla yhteisenä. Koko sisarusparvi panttaa tuota tilin saldoa jostain kumman syystä. Tää on siis ihan älyttömän hankala juttu :([/QUOTE]

Eipä sinulla taida olla vaatimusvaltaa ko asiaan...

Ei sieltä jakamattomasta pesästä voi noin vaan omia osuuksia nostella, se pitää jakaa. Ja hyvä olla sitä käteistäkin siellä pankissa, millä maksella perintöverot.

Eihän ne voi sitä omaa osuuttaan nostaa jos ei kerran perinnönjakoakaan ole tehty.
Ei ole hankala.

Ei sieltä perikunnasta noin vain voi osaansa tai jotain tiettyä osaa ottaa, vaan silloin täytyy laittaa koko pesän omaisuus jakoon kaikkien kesken samalla kertaa. Eri asia on jos toiset osakkaat ostavat, omilla rahoillaan, yhden tai useamman osakkaan ulos. Nämä ovat ihan perusasioita jotka selviäisivät sinullekin jos viitsisit vähän tuota googlea käyttää.

Miksi vanhempasi pitäisi nostaa osuutensa pois sieltä tililtä?

[QUOTE="huh huh";28185098]Öö..tää on kyl aika sekavaa..mut millä oikeudella sä vaadit rahojen nostoa mitkä ei kuulu sulle?[/QUOTE]

Kyllähän ne tavallaan kuuluu, koska perin vanhempani. Luulin saavani isovanhempani kuoleman jälkeen perintöä hiukan enemmän kuin muutamia satasia! Tää on tämmöstä kieroilua mua kohtaan selvästi. En pidä siitä, että vanhempani rahat on nalkissa perikunnan tilillä.

[QUOTE="aapee";28185131]Kyllähän ne tavallaan kuuluu, koska perin vanhempani. Luulin saavani isovanhempani kuoleman jälkeen perintöä hiukan enemmän kuin muutamia satasia! Tää on tämmöstä kieroilua mua kohtaan selvästi. En pidä siitä, että vanhempani rahat on nalkissa perikunnan tilillä.[/QUOTE]

No voi voi, jos isovanhemmat eivät päättäneetkään testamentata sinulle perintöä :hug: Meinasitko nirhata vanhempasi, että sen perinnön saisit heiltä? Vanhemmillasi on oikeus törsätä koko perintönsä antamatta sinulle senttiäkään :laugh:

[QUOTE="aapee";28185131]Kyllähän ne tavallaan kuuluu, koska perin vanhempani. Luulin saavani isovanhempani kuoleman jälkeen perintöä hiukan enemmän kuin muutamia satasia! Tää on tämmöstä kieroilua mua kohtaan selvästi. En pidä siitä, että vanhempani rahat on nalkissa perikunnan tilillä.[/QUOTE]

Ei kuulu, usko jo. Vanhempas voi tehdä rahoillaan mitä haluaa, niin kauan, kuin henki pihisee.

Ei se voi noin vain nostaa niitä rahoja vaan perinnöstä on tehtävä jako kuolinpesän osallisten kesken ennen kuin mitään voi ottaa. Jospa rahat on siellä ja niistä maksetaan esim. kuolinpesän metsien maksuja tms. maksuja jatkossa.

Niin sä perit vanhempasi sitten joskus..Mutta ethän sä voi kuvitella saavasi mitään perintöä isovanhemmalta ellei sitä ole erikseen testamentattu juuri sinulle....Nyt kannattaa miettii kuka tässä kieroilee..Ne rahat on edelleen vanhempasi pidit sä siintä tai et. Ja vanhempasi vi myö tuhlata rahat sitten kun perinnönjako on tehty ja silloin sinulle ei jää yhtään mitään!!

Sanot, että ne ovat vanhempasi rahoja, mutta käyttäydyt kuin ne olisi sun rahoja. Usko jo, että ne ovat vanhempasi rahoja ja hän tekee niillä mitä lystää esim. pitää ne siellä perikunnan tilillä jakamattomana. Jos hän oman osansa ottaisi se EI tarkoita sitä että sä saisit mitään. Ei ole kyseessä sinun perintösi vaan vanhempasi. Oot ahne! Onko tullut mieleen että vanhempasi ei puhu asiasta sulle, kun ei halua sulle antaa mitään?

Mun isovanhemmat kun kuolivat niin mun vanhemmat luopuivat toisen isovanhemman osalta perinnöstä ja siirsivät sen mulle ja siskolleni. Mulle on kyllä tullut perunkirjoitus mutta en muista yhtään mitä sieltä on tulossa. Ja vaikka molemmat isovanhemmat ovat olleet kuolleina jo yli vuoden niin ei perintöä ole vieläkään jaettu tiettyjen asioiden takia, eli "mun" perintö "seisoo" siellä vieläkin mutta mikäs kiire mulla...

Koitapa nyt tajuta että asiat eivät tapahdu hetkessä ja kaikellä on tarkoituksensa, myös sillä miksi sinulta pimitetään tietoa mikä sinulle ei kuulu.

Oletko kenties hankkinut velkaa luullessasi joskus pystyväsi maksamaan ne pois isovanhemmilta saadulla perinnöllä? :D

Tosin jos perikunnan tilillä on rahoja ja jollain tilinkäyttöoikeus niin se voi viedä ne rahat... Itselläni on tällainen juttu tutkittavana jossa yksi osakas vei yli 70000e tililtä eli kaikki varat ja jätti velkoja jälkeensä kuolinpesän laskuun.

Yhteistyössä