Tässä olis ja saa haukkua miten paljon vaan

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"jenni"
Siis toihan on kiva!Elä masennu,tuosta saa mitä vaan.Jos alottas tosiaan maalaamalla ne katon ja seinät valkoseks olohuoneesta..Se tois uhyeneväisyyttä keittiön kans ja raikastais tosi paljon.Tuohan on oikeesti loistava puitteiltaan,ihan mihkä vain!
 
"Mie"
No kyllähän nuo huonekalut vähän päivitystä tartteis ja matot yms. Mutta on tuo mun mielestä kuitenkin kodikas ja semmonen lämpöinen, että viihtyisin kyllä. Tuli ehkä vähän anoppila mieleen.
 
"vieras"
Minäkin muistan sun aloituksen, muistaakseni kommentoin siihen suosittelemalla sisustussuunnittelijaa kun oon itse tyytyväinen siihen etät palkattiin meille ammattiapua remonttiin :)

Edelleen sinuna käyttäisin sisustussuunnittelijaa (ja ammattilaisa remontoimaan), mun mielestä noi kaikki pinnat saisi uusia tai käsitellä jotenkin, noin tumma puu joka paikassa on synkän ja tunkkaisen näköistä. Jos taas haluaisi nopeasti ja edullisesti muutosta aikaan, niin vaihtaisin ehdottomasti ton kirjahyllyviritelmän tilalle valkoisen tv-tason tai lipaston ja ehkä viereen jonkin erillisen hyllyn/kaapin tai seinähyllyjä jos niille on ehdottomasti tarvetta. Jos pelkkä lipasto tai tc-taso riittäisi, laittaisin paljaaksi jäävälle muutaman ison, vaalean taulun tuomaan valoa. Myös sohvapöydän vaihtaisin valkoiseen ja tuon olkkarin lampun johoinkin joka tyyliltään sopisi keittiön valaisimen kanssa paremmin yhteen.

Mun mielestä toi huone ei ole mitenkään kamala, saati sellainen etteikö siitä saisi tosi kivaa!
 
Keittiö on ihan päinvastainen mitä olohuone. Mutta minun mielestäni ei paha, kumpikaan huone.
Pientä fiksailua sieltä täältä, niin kummasti on erinäköinen.
Tuo keittiön lattia on ainut, mikä on kaamea, minkä haluaisin välittömästi muuttaa.
Ja tietty olohuoneesta ainakin keinutuolin raijaisin pois.
 
"Mamma italiana"
Keittiò ihan ok, laittaisin vaan jotenkin voimakkaan ja làmpòisen vàrin piristàmààn valkoisen rinnalle. Vaikka kirkkaanpunainen lamppu, punainen matto ja vaikka jotain punaisia purkkeja tai koreja
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28180334]voisko tota uunin vieressä olevaa keittiön oviaukkoa suurentaa ja yhtenäistää keittiötä ja olohuonetta? Leivinuuni kuuluu mun mielestä tupaan tai keittiöön enemmänkin. Olisko joku vaalea antiikkilaasti ok tohon tiiliseinään?
Mitenköhän katon maalaus onnistuis, kun siinä uunin paikassa oli entisellä asukkaalla avotakka ja tossa kiveyksen edessä oli sellanen erittäin sanoisinko mielenkiintoinen kiinteä itsetehty massiivinen puupenkki ja katossa kiersi kiveyksen reunoja noudattaen sellainen 30 kertaa 30 senttiä "karsina". Ne purettiin ja kattoon jäi aikamoiset jäljet.[/QUOTE]

Miten mahtais onnistua? Oviaukko on ilman ovea.
 
"vierailija"
[QUOTE="vieras";28179946]
Toivon silti edes joitain rakentaviakin vinkkejä sisustukseen.[/QUOTE]

Ens alkuun katto kannattaa maalata valkoiseksi. Varmaan 3 kerrosta panelikattomaalia riittänee, samalla poistaatte verholipat. Tulee valoisuutta lisää (me maalattiin pari kk sitten), eikä mene kuin max 2 päivää. Seinistä poistaisin paneeloinin, kyprokki on halpaa ja helppo asentaa, tiiliseinälle rappaus, lattia jos on parkettia, niin hionta ja vaalea lakka.
 
On kyllä hyvin kaukana minunkin maustani. Aivan liikaa puuta joka pinnalla, mutta en välttämättä vetäisi kaikkea valkoiseksi, johan noita valkoisia vuokrakämppien seiniä saa Suomessa tuijotella ihan tarpeeksi. Joku vaalea sävy tai vaikkapa tapetti olisi kivempi.

Pyökkiset huonekalut, tuo kirjahyllykokonaisuus ja sohva ovat miltei kaikki inhokkejani, anteeksi :ashamed:. Vaihtaisin kaikki. Ja nuo matotkin. Mitään kovin tarkkoja tai hienoja sisustusideoita minulle ei kyllä ole, toivottavasti muut jatkavat visiointejaan.

Keittiö on ok, vaikkakin kamalan valkoinen makuuni. Piristämällä jollain värillä tai parilla saa siitä kyllä varmaan aika mukavan.
 
"vierailija"
[QUOTE="vieras";28180453][/QUOTE]

Molemmat lamput on rumia, loisteputki on käytännöllinen, mutta valo on kova ja kylmä. Pirttikaluston maalaisin sähäkän keltaiseksi, korkea kiiltoisella maalilla, kelta-oranssia räsymattoa ja isokukkaista tapettia seiniin. Onko noissa kaapin ovissa sinistä? Maalaisin valkoiseksi. Uus lamppu josta tulee lämpimämpi valo, ois poikaa.
 
"vierailija"
[QUOTE="vierailija";28180565]Ens alkuun katto kannattaa maalata valkoiseksi. Varmaan 3 kerrosta panelikattomaalia riittänee, samalla poistaatte verholipat. Tulee valoisuutta lisää (me maalattiin pari kk sitten), eikä mene kuin max 2 päivää. Seinistä poistaisin paneeloinin, kyprokki on halpaa ja helppo asentaa, tiiliseinälle rappaus, lattia jos on parkettia, niin hionta ja vaalea lakka.[/QUOTE]

Jatkan...

Tv taso seinälle isokuvioinen tapetti ja siittä väri keinutuoliin. Sohvan vaihtaisin normi sohvaksi, hiukankevyempi rakenteiseksi. Nyt huonekalut kiertää L-mallista huonetta, joten keinutuolia kääntäisin enempi olohuoneeseen päin, samalla olkkari ja ruokatila rajautuis paremmin.
 
jgjghjnh
Panelit vaaleaksi, samoin katto. Uunin edestä matto pois. Kirjahyllykokonaisuuden laittaisin suosiolla pois ja esim. joki matala tv-taso tai jos tykkää että tv. korkeammalla niin jokin senkki tms.
 
Pitäisin keinutuolin, kaappikellon ja räsymatot. Kirjat laittaisin pieneen vitriiniin, ruokapöydän vaihtaisin valkoiseen ja pyöreään, tv:n uusisin (vaikka se olisikin aika pinnallista) ja kiinnittäisin seinälle. Sohvan vaihtaisin pienempään sohvaan ja nojatuoliin, ja unohtaisin sohvapöydän kokonaan.

Seinät ja katon maalaisin, ottaisin verholaudat pois ja laittaisin tilalle vanhahtavat verhotangot ja kevyet, ilmavat verhot.

Lattiankin uusisin.
 
"vieras"
On kyllä hyvin kaukana minunkin maustani. Aivan liikaa puuta joka pinnalla, mutta en välttämättä vetäisi kaikkea valkoiseksi, johan noita valkoisia vuokrakämppien seiniä saa Suomessa tuijotella ihan tarpeeksi. Joku vaalea sävy tai vaikkapa tapetti olisi kivempi.

Pyökkiset huonekalut, tuo kirjahyllykokonaisuus ja sohva ovat miltei kaikki inhokkejani, anteeksi :ashamed:. Vaihtaisin kaikki. Ja nuo matotkin. Mitään kovin tarkkoja tai hienoja sisustusideoita minulle ei kyllä ole, toivottavasti muut jatkavat visiointejaan.

Keittiö on ok, vaikkakin kamalan valkoinen makuuni. Piristämällä jollain värillä tai parilla saa siitä kyllä varmaan aika mukavan.
Millenia, yhtään ei tarvi anteeks pyydellä, olen pitkälti samaa mieltä sun kanssa. Tää sisustus ei todellakaan ole omankaan makuni mukainen, mut en nyt viitsi selostaa miksi näin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28180048]Sisustusasiaa
Voi auttakaa sisustajat. Olen ihan mieli maassa, kun meillä on niin ankeaa kotona. Mistä pitäisi aloittaa, että saisi hiukan piristystä. Tuntuu niin masentavalta, kun täällä kotona katselee ympärilleen. Ollaan miehen kanssa sellaisia, ettei vaan jotenkin tohdita ottaa sitä hyvää, kauniimpaa kalliimpaa vaihtoehtoa, vaikka varaakin olisi.

Meillä on vähän se tyyli, että mitä vaan sukulaiset nurkistaan tyrkkäävät tai halvalla saadaan tänne vaan. Eli ei mitään tyyliä, yhtenäisyyttä tai harmoniaa tai tyyli on se että kunhan vaan huonekalut on. Mies on tässä vielä mahdottomampi.

Jotenkin ajattelen, että hiukan viihtyisämpi koti saisi jaksamaankin paremmin, olen mielestäni kuitenkin ihan kauneuden päälle ymmärtävä ihminen.[/QUOTE]

Tai no tässähän se vastaus onkin miks täällä on mitä on ja sitte se kanssa kun pitäis tehdä nyt kunnolla ja aika isokin remontti.
 
"Loppis"
Siis rahaa on vähän? Tosiaan, moni sanonutkin jo että katto ja paneelit vaaleiksi maalilla tai kuultolakalla. Ja tiilet kans, maalia päälle. Tv-alttari pois ja tilalle tv-taso, etsi jostain vanha senkki ja tuuna se! Tai sitten vaikka perunalaatikoista pykäät tv-tason. Sitten pari hyllyä seinään, ikeasta esim.
Pöydän ja tuolit hioisin ja maalaisin.
Niille liuskekivien laasteillekin varmaan voi jotain tehdä...
Ja minä jättäisin kiikun paikalleen.

Hei tuon tv-hökötyksen saa varmaan myytyä, samoin sohvapöydällä joten siitä saisi vähän rahaa maaleihin. :)
 

Yhteistyössä