Nonii! Mitäs mieltä ootte?

• Viestiketjun aloittaja Ero
  • Ensimmäinen viesti
Ero
Mies on sitä mieltä että pitäis ottaa viikko-viikko tapaamiset käyttöön lasten kanssa vaikka:
1. Lapsilla ei oo hoitopaikkaa eikä ne voi mennä vielä päiväkotiin koska mä olen kht:lla kotona (mies töissä siksi tarvittaisiin hoitopaikka)

2. Miehellä ei oo asuntoo

3. Mies on lähdössä inttiin kesällä

Mitä luulette tuleeko onnistuun? Mä oon sitä mieltä että ei.

Ero
Niih. Jos lähdetään sillä ajatuksella liikkeelle että "jos et tiedä eron syytä ja taustaa, älä kehota pysymään yhdessä" ja mun muistaakseni kysyin mielipidettä johonkin ihan muuhun kun siihen pysytäänkö yhdessä vai ei :)

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
"vieras"
No ei varmaan muuten, jos mies ei saa asuntoa ja lykkää inttiin menoa/jätä kokonaan menemättä. Jos nuo asiat saa kuntoon ja hoidettua, niin sitten varmaan onnistuu.

Ero
[QUOTE="vieras";28175147]No ei varmaan muuten, jos mies ei saa asuntoa ja lykkää inttiin menoa/jätä kokonaan menemättä. Jos nuo asiat saa kuntoon ja hoidettua, niin sitten varmaan onnistuu.[/QUOTE]

Sepä se. Tulee varmaan hyvin mielenkiintonen käynti lastenvalvojalla kun mies avaa suunsa!

Mies hankkii asunnon, käy intin ja mietitte sitten asiaa uudelleen. Nyt tuo ei onnistu. Myöhemmin sinä voit mennä töihin ja lapset päiväkotiin.

Mutta älä missään tapauksessa kiellä tapaamisia isältä vaan sovitte ne jonkun puolueettoman tahon kanssa! Miehellä on oikeus nähdä lapsiaan ja lapsilla oikeus nähdä miestä.

Ja yhteishuoltajuus, jos mies on siihen halukas. Aikuiset pystyy kyllä sopimaan asiansa jos tahtoa on.

• Tykkää
Reactions: Porho
Ero
Mies hankkii asunnon, käy intin ja mietitte sitten asiaa uudelleen. Nyt tuo ei onnistu. Myöhemmin sinä voit mennä töihin ja lapset päiväkotiin.

Mutta älä missään tapauksessa kiellä tapaamisia isältä vaan sovitte ne jonkun puolueettoman tahon kanssa! Miehellä on oikeus nähdä lapsiaan ja lapsilla oikeus nähdä miestä.

Ja yhteishuoltajuus, jos mies on siihen halukas. Aikuiset pystyy kyllä sopimaan asiansa jos tahtoa on.
Tottakai lapset saa nähdä isäänsä ja ite oon ehdottanu tapaamisia joka toinen viikonloppu ja muullonkin saa tulla lapsia moikkaamaan jos haluaa. Toi viikko-viikko ehdotus nyt on vaan vähän järjetön tällä hetkellä ja onneks ollaanki sinne lastenvalvojalle menossa. Taka-ajatuksena tässä viikko-viikko systeemissä, ja mies on sen myöntäny, on se ettei tarvii maksaa elareita.

sovitte niin että viikko-viikko systeemi käyttöön armeijan jälkeen. sitä ennen mies voinee ottaa lapset vaikka viikonloppusin.
muistathan että isällä on yhtä suuri oikeus pitää lapsia luonaan kun sinullakin.
se että sä oot kotihoidotuella, ei voi estää miestä pitämästä lapsia luonaan ja vaikka sielä päiväkodissa jos se sitä vaatii.
moni yh valittaa kun isä ei halua tavata lastaan ja tekee ohareita. ole onnellinen että lapsilla on isä joka haluaa pitää lapset elämässään. lapset tarvitsee myös isäänsä

Tottakai lapset saa nähdä isäänsä ja ite oon ehdottanu tapaamisia joka toinen viikonloppu ja muullonkin saa tulla lapsia moikkaamaan jos haluaa. Toi viikko-viikko ehdotus nyt on vaan vähän järjetön tällä hetkellä ja onneks ollaanki sinne lastenvalvojalle menossa. Taka-ajatuksena tässä viikko-viikko systeemissä, ja mies on sen myöntäny, on se ettei tarvii maksaa elareita.
Joka toinen viikonloppu on aika vähän lasten kannalta. Ei siinä kummoista isä-suhdetta luoda.
Nuorelle ne elarit varmaan onkin aika iso summa tuloista, ehkä et ottaisi niitä vastaan vaan annat miehen muuten osallistua esim. vaatehankintoihin, vakuutusmaksuihin ja muihin.

Ero
sovitte niin että viikko-viikko systeemi käyttöön armeijan jälkeen. sitä ennen mies voinee ottaa lapset vaikka viikonloppusin.
muistathan että isällä on yhtä suuri oikeus pitää lapsia luonaan kun sinullakin.
se että sä oot kotihoidotuella, ei voi estää miestä pitämästä lapsia luonaan ja vaikka sielä päiväkodissa jos se sitä vaatii.
moni yh valittaa kun isä ei halua tavata lastaan ja tekee ohareita. ole onnellinen että lapsilla on isä joka haluaa pitää lapset elämässään. lapset tarvitsee myös isäänsä
Sen takia isä saakin tavata lapsia niin usein kuin haluaa mutta koska mä olen tällä hetkellä kht:lla enkä palaa vielä töihin niin päivähoito ei ole mahdollista koska menettäisin kht:n heti :)

no, intin aikana ei tarvii muutenkaan maksaa elareita, joten turhaa siitä kinaamaan.ja miehelle kannattaa mainita et halvemmaksi varmasti tulee maksaa elarit kuin pitää luonaan sen joka toisen viikon =) (siis tämä ihan miehen ajatteluun viitaten )

mut intti ensin, sen jälkeenhän sullakin melkein kht loppuu, joten sit katsotte uudestaan miten toimitte.

Ero
Sen vuoksi joka toinen viikonloppu koska mies ei kuulemma ehdi ottaan lapsia enempää ja haluaa ennemmin olla töissä ja tehdä rahaa mikä taas menee risriin tän viikko-viikko homman kanssa. Mulle sopis kyllä viikko viikko järjestelmä jos siihen olis nyt mahdollisuus mutta se siirtyy nyt ensi vuoteen :)

Ero
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä;28175252:
-Joko aikaistat töihin/opiskeluun menoa,ei siis huolta kht menetyksestä
-Onko sulle kyse vain rahasta(kun isällä taka-ajatus ettei elareita tarvii maksaa)
Eikö tärkeintä kuitenkin ole isä-lapsisuhde ja lasten hyvinvointi
-Anna isän olla isä
Valitettavasti ei pysty aikaistamaam, ei ole kyse rahasta vaan siitä mikä on järkevää tällä hetkellä ja jos yhtään oot ketjua lukenu niin mulle sopii kyllä viikko-viikko järjestelmä mutta nyt se ei oo järkevää. Ja niin kauvan kun lapset on mulla suurimman osan niin kyllä, tarviin ne elarit että LAPSET saa sen mitä ne ansaitsee ja tarvii.
Tottakai lasten ja isän suhde sekä lasten hyvin vointi on tärkeää, sen takia isä saakin nähdä lapsiaan muullonkin (jos yhtään oot ketjua lukenu) eli isi jaa olla lapsillensa isi :)

Ero
voihan se isä ajatella ton elari asian niinkin että jos lapset on hänellä niin ainakin tietää mihin raha menee. mistä sitä tietää mihin ne elarit menee..
kai se isäkin jo tietää että ei kahden lapsen elättäminen halpaa ole.
Niimpä! Onha se ny hirveetä ku ostan lapsille kunnon vaatteet ja monipuolista ruokaa (jonka mies tietää) joten ei oo tuosta kyse :)

Yhteistyössä