Ravintola vaati siivousrahan kun lapsella alkoi noro täysin yllättäen

• Viestiketjun aloittaja vieras xx
  • Ensimmäinen viesti
vieras xx
Miten tällä foorumilla suhtaudutaan otsikoituun? Minä ymmärtäisin kyllä, jos humalassa örveltävä itse ei ymmärrä kuntoaan, mutta keljutti, kun tapahtui onnettomuus, jolle kukaan ei mahtanut mitään. Oksu tuli siis lounasravintolassa loosin sohvalle. Maksoin kun en halunnut enempää pahaa mieltä lapselle; itsekin oli todella häpeissään. Ikää 4 vuotta.

"vieras"
No kyllähän tuosta koituu ravintolalle kustannuksia, mutta aika nuivaa kuitenkin, kun ajattelee että kyse oli 4 vuotiaan vahingosta.
Jos kyseessä joku pieni hädin tuskin sinnittelevä ravintola ymmärrän ehkä tuommosen menettelyn, muuten en kyllä oikein.

uriy9
No vaikka oli vahinko niin ihan oikein että piti maksaa, eihän se nyt ravintolan vika ainakaan ollut eikä siten heidän maksettavakseen voi laittaa.
Sama juttuhan se on monissa muissakin asioissa. Jos esim. ajat autolla jonkun perään vahingossa niin kyllähän sen joutuu itse maksamaan vaikkei sitä olisi tarkoituksella tehnyt.

"Vieras"
Ei todellakaan ole soveliasta vaatia maksua tuosta! Ravintolan kuuluu kyllä olla varautunut kaikenlaisiin tuollaisiin vahinkoihin. Ruokia ja juomia kaatuilee ympäriinsä milloin sattuu. Mikäli ravintola pelkää siivouskunstannuksia, niin sitten kyllä kannattaa investoida helpolla siivottaviin materiaaleihin! Tuo kuulostaa jo törkeältä.

• Tykkää
Reactions: Lilianna26
Yksityisyritys kumminkin
Mun mielestä ravintolalla on toki oikeus periä maksu - kuten edellä todettiin, oksennus kuin oksennus.

Kuitenkin tuo on epäystävällistä ja ikävästi toimittu, kivassa ravintolassa lapsen oksennukseen tai vaikkapa pissavahinkoon suhtauduttaisiin "normaalihävikkinä" jollei nyt joku empiresohva ole kyseessä, vähän sama kuin jos joku perusjuomalasi menee rikki niin ei sitä joka paikassa laskuteta asiakkaalta. En varmasti itse menisi samaan paikkaan ainakaan pitkään aikaan, sen verran paha maku jäisi.

"mimmi"
Siis menikö se sohva pilalle vai miksi jotain siivousrahoja piti maksaa ? Jos ravintolassa kaatuu juoma lattialle tms. niin en ole koskaan kuullut, että sen siivoamisesta on joku joutunut maksamaan.

:O
Kunnon ravintoloiden tekstiilit pestään rutiinisti kunnon höyry/painepesureilla, että tuollaisten vahinkojen siivoukset pitäisi hoitua ihan rutiinistikin. Olisin todellakin kauhistunut, jos tuollaisesta alettaisiin maksua tivaamaan.

kurjaa mutta
Minusta se on ihan asianmukaista. Sohva on kuitenkin tosi vaikea puhdistaa kunnolla. Ja ne joutuu varmaan ottamaan sen joksikin aikaa tai ehkä jopa kokonaan pois käytöstä, koska kyse on lounaspaikasta niin hygieniasta on pidettävä tosi hyvää huolta.

lol
Alkuperäinen kirjoittaja öööhh;28173988:
noro? kaikki oksu ei ole noroa, mitä jos saikin ruokamyrkytyksen hunosta annoksesta ja te puhutte vaan jostakin nrosta.Noroa eo tiedä ennen testejä ;)
Sun kannattais tutustua siihen että kuinka pian ruokamyrkytyksestä oireet ilmaantuu ;)

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
vierass
[QUOTE="Vieras";28174010]Ei kuulu asiakkaan maksettavaksi tuollainen vahinko. Ravintoloilla on vakuutukset vahinkojen varalle![/QUOTE]

Juu kyllä ajattelisin minäkin, että ravintolassa olisi vakuutus tällaisen varalle. Plus että ajattelisin ravintolan omistajan olevan ollut niin fiksu, että investoisi omiin pesulaitteisiin, kun kuitenkin esim ruokaa/juomaa voi löytyä penkeiltä useamminkin...

ijkb
Juu kyllä ajattelisin minäkin, että ravintolassa olisi vakuutus tällaisen varalle. Plus että ajattelisin ravintolan omistajan olevan ollut niin fiksu, että investoisi omiin pesulaitteisiin, kun kuitenkin esim ruokaa/juomaa voi löytyä penkeiltä useamminkin...
Jep! Muutamalla satasella saa ammattimaisen tehopesurin sohville ja muille tekstiileille, että tosi kummaa, jos ei ravintolalla sellaista ole. Itse olen harkinnut hankkivani sellaisen ihan vain omaan kotiinkin.

vieras xx, ap
vastauksia on molempiin suuntiin - näin oli minullakin ajatukset, kun rahaa tulivat tivaamaan. Kyseessä Vantaan Jumbon Parilla - eikä aikomus ole mennä uudelleen. Todellakin noro, alkoi ennen kuin sai ruoan (lasten annos, ilmoitettiin, että tulee hetkessä ja reippaasti yli vartti meni annoksen tuloon - alkoivat avokeittiössä tekemään vasta kun kävin kysymässä aiheesta!) ja seuraavassa hetkessä olikin sitten tämä insidentti käsillä. Eikä ollut edes perjantai ja 13. päivä...

Yhteistyössä