rv 39: Jatkuvasti kivuttomia supistuksia vaikka en ole tehnyt "mitään" ja voimistuva menkkajuilinta. Onko asiaankuuluvaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pongo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pongo

Vieras
Onko siis ihan normaalia ja asiaan kuuluvaa? Noita kivuttomia supistuksia on ollut muutaman viikon jos olen esim. kävellyt ripeämmin painavien ruokakassien kanssa tai jotain muuta vastaavaa. Nyt muutaman päivän niitä on tullut levossakin, parina viimepäivänä enemmän. Toissailtana oli muutaman tunnin lievää menkkamaista juilintaa alavatsalla, joka sitten meni ohi mutta nyt tuo menkkamainen tuntemus on paljon kovemppa. Tänään en ole edes tehnyt "mitään" eli askarrellut, tehnyt ruokaa, tyhjentänyt astianpesukonetta, pessyt pyykkiä yms. pientä.

Huomenna on kyllä neuvola missä asiasta kysyä. Mutta vähän huolettaa onko ihan normaalia kun kohtu valmistautuu synnytykseen vai pitäisikö huolestua? Esikoista odotan eli kaikki uutta ja ehkä vähän turhankin tarkasti kiinnitän huomiota kaikkiin tuntemuksiin.

Elä murehi. Kuulostaa siltä että synnytys alkaa lähtemään pikkuhiljaa käyntiin. Mulla supisteli kivuttomasti rv20 eteenpäin, ja neljä päivää ennen synnytystä alkoi supistelemaan 10-15minuutin välein, ja sitä ennen oli juurikin menkkamaista oloa ja tuntui kuin selkärangasta olisi välillä lähtenyt vähintään liekit yläselkää kohti :laugh: Neljäntenä supistuspäivänä raahauduin sitten synnärille, kun en enää jaksanut niitä supistuksia, ja todettiin että kohdunkaula onkin kivasti jo 4senttiä auki.

Yritä nyt vaan lepäillä, ja ala pakkailemaan sairaalakamppeita valmiiksi. Tsemppiä! :)

Joo, mulla alkoi ekat oireet synnytyksestä sillä, että oikeasti heräsin tunteeseen, että menkat alkaa just! :D Vaan ei. Sitä kesti jonkun aikaa (päivän, pari) ja sit alkoi varsinainen koitos.
Nyt lepää sen minkä voit ja pakkaa kaikki ja laita paikat valmiiksi.

Hyvin se menee!

Eli siis ihan normaalia, kiitos siis rauhoittavasta vastauksesta!!
Juuri tuollaista ärsyttävää kokoajan tuntuvaa juilimista alavatsalla ja selässä, olo on sellainen , että kohta alkaa/on juuri alkanut menkat.

Eli siis ihan normaalia, kiitos siis rauhoittavasta vastauksesta!!
Juuri tuollaista ärsyttävää kokoajan tuntuvaa juilimista alavatsalla ja selässä, olo on sellainen , että kohta alkaa/on juuri alkanut menkat.

No, sanot asiasta viel huomennako se oli neuvolassa, voivat tutkia sut ja saat tarkan tilannetiedon tosta kohdunkaulan tilanteesta!

Nyt saattaa olla viimeiset hetket olla vaan sä, ehkä pitkiinkin aikoihin, joten nauti ja vuokraa vaik joku leffa ja käy pitkässä suihkussa ja tee vaik joku kasvohoito. Kohta sulla onkin kädet täynnä :heart:

• Tykkää
Reactions: Hukkapiru
Ihan tutulta kuulostaa :)

Suosittelen pitkiä, kuumia suihkuja (vaikka saunaakin jos siltä tuntuu, itse viihdyin paljon sielläkin lekottelemassa lauteilla), ja jos on kaurapussia tms, niin lämmittelet niitä vatsan päälle ja selälle. Ne helpottaa oloa tuossa vaiheessa hyvin, ja auttaa siinä ettei lihakset jämähdä jännityksestä :)

Mulla on sama juttu ja olokin paitti rv 38. Koko viikon tuntunut et nyt alkaa menkat, mut silti mulla on ollu vaan olo et tää ei todellakaan oo tulossa laskettuna aikana, et menee yli. Tätä lukiessa tuli ajatus et ehkä mun kannattais sittenkin varautuu et on tulossa pian.

Nyt alkoi jo vähän jännittämään, jos synnytys onkin jo lähellä. Olen jotenkin asennoitunut siihen, että yli menee kumminkin :) Näin on käynyt äidilleni, kaikki kolme synnytystä käynnistetty. Myös todella monet kavereiden (lähiaikoina synnyttäneiden) synnytyksen on lopulta käynnistetty.

Hiisi kun tuli heitettyä kiukaan kivet pois, kun ajattelin, että sitten tulee ostettua uudet nopeammin :) Arvatkaa vaan olenko ostanut ja nyt ei todellakaan huvita lähteä kauppaan kiuaskivi ostoksille. Mutta sauna varmaan voisi olla mukava paikka lievitellä oloa sitten kun on tosi kyseessä.

Äsken oli pakko käydä laittamassa side pikkuhousuihin. Jotenkin niin menkkaminen olo, että alitajuisesti kokoajan havahdun ajatukseen "menkkavuoto alkaa ja mulla ei ole sidettä housuissa" :D Josko auttais tohon tuntemukseen.

Mulla ne menkkajuilinnat oli suppareita,minulla siis ei ollut koko ajan se tunne että menkat alkaa,vaan tulivat alkuun sen 10min välein ja sit loppua kohti väli lyheni,onneksi tajusin mennä käymään sairaalassa kun juilinnan väli oli 5min,oli synnytyskäynnissä. Minulla oli siis kunnon polttoja vasta ihan synnytyksen loppu metreillä.

Yhteistyössä