Mahtavaa! Osasin ajaa Helsingissä autoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YarisGirl85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YarisGirl85

Vieras
Piti viime vkl mennä Helsinkiin autolla kaverin luo. Asuu vielä ihan keskustan lähistöllä ja mä mietin, että olisko pakko vaan mennä junalla. Mutta päätin sitten rohkaista mieleni... Ja ei se ollutkaan niin vaikeeta kuin olisin kuvitellut. Rauhallisesti vaan ajelee ja seuraa liikennesääntöjä. Sydän kyllä hakkas välillä 200, mutta ei ainakaan pahemmin mulle tööttäilty. Tööttäyksiä kyllä kuulin, mutta ei kai ne kaikki mulle olleet :)

Jotenkin mahtiolo, koska jopa mun veli (joka on niin autojannu että) karttaa Helsingissä ajamista kuin ruttoa. Hirveesti siellä kyllä on liikennettä ja vaikee niitä kylttejä seurata...

Mikä siitä tekee niin kauhean? Kaupunki siinä missä muutkin, samat liikennesäännöt siellä on kuin muuallakin Suomessa.

No on se kumminkin Suomen suurin kaupunki. Kyllä sitä tottumattomalle on hankala ajaa ihan isoissa pienissä kaupungeissa, kuten JKL, Pori tai Oulu. Saatikka sitten Tampereella tai Turussa. Tottumiskysymys osittain, mutta onhan se liikennemäärä moninkertainen.

samalla lailla jokaisessa vieraassa kaupungissa saa vähän hakea kun ei tiedä välttämättä minne on menossa, missä kohtaa on kääntyminen sallittu ja missä ei. Toki Helsingissä täytyy varoa myös ratikoita,mutta ei se siellä ajaminen mikään peikko ole

Piti viime vkl mennä Helsinkiin autolla kaverin luo. Asuu vielä ihan keskustan lähistöllä ja mä mietin, että olisko pakko vaan mennä junalla. Mutta päätin sitten rohkaista mieleni... Ja ei se ollutkaan niin vaikeeta kuin olisin kuvitellut. Rauhallisesti vaan ajelee ja seuraa liikennesääntöjä. Sydän kyllä hakkas välillä 200, mutta ei ainakaan pahemmin mulle tööttäilty. Tööttäyksiä kyllä kuulin, mutta ei kai ne kaikki mulle olleet :)

Jotenkin mahtiolo, koska jopa mun veli (joka on niin autojannu että) karttaa Helsingissä ajamista kuin ruttoa. Hirveesti siellä kyllä on liikennettä ja vaikee niitä kylttejä seurata...

Ihana :D.

Ja vaikka kuinka osaa ajaa, niin monesti kaistojen valinta pitäisi osata tehdä jo ennen kuin merkit osoittavat että mihin suuntaan ko kaista jatkuu. Mutta eipä se muuten sen erilaisempaa ole ajaa Helsingissä kuin missään muuallakaan. Ja siitä varmaan moni saakin sen "huh, selvisinhän" tunteen.

Pori on kuulemma pahempi paikka ajaa kuin Helsinki, ellei kaupunkia siis tunne.

Yhteistyössä