Siis OIKEESTI jotkut ihmiset menee mieluummin töihin, kun jää kotiin???

• Viestiketjun aloittaja utelias aapee
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Itse pitkällä sairaslomalla olleena voin kyllä sanoa että pidemmän päälle tämä kotona oleminen alkaa "tympimään". Kyllä tässä jonkinlainen sisältö puuttuu.
Töihin siis jo kaipailen mutta se olkoon ajankohtaista vasta kesällä.

Lakatkaapas ihmiset valittamasta ja pyrkikää tekemään sellaisia valintoja töiden/opiskeluiden suhteen että pidätte siitä mitä teette. Paljon on omista valinnoista ja asenteesta kiinni :flower:
Minä pidän työstäni, tykkään työkavereistani (vietän heidän kanssaan usein vapaa-aikaakin!) ja TYKKÄÄN JOPA ESIMIEHISTÄNI! Mikään ei muuta sitä asiaa kuitenkaan, ettenkö enemmän nauttisi siitä, että kellon soidessa voisi vaan kääntää kylkeä, että enpä nousekkaan!

Ja kyllä minä olen ollut kotona lasten kanssa vuosia ja silloin jopa välillä ikävöisin töihin. Töihin kuitenkin menin vasta, kun "pakko" tuli (hoitovapaa loppui).

Mä kävisin kyllä töissä vaikka lottovoitto osuisi kohdalle. Nykyinen duuni on just sitä mitä haluan tehdä. Kotona aika kävi pitkäksi ja musta tuli suoraan sanottuna laiska. Nyt kun teen 30h/vko niin elämässä on rytmiä ja jaksaa tehdä töiden jälkeen mieluisia asioita kun taas mammalomalla tein vain pakolliset kodin- ja lapsenhoidolliset hommat.

Jos tulisi jokin rahavoitto niin se mahdollistaisi esim kallimmat liikuntaharrastukset ja matkustelun mut en mä töitä jättäisi.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28134180]Kyllä mä mieluummin meen töihin kun makaan vaikka työttömänä kotona.

Mutta LOTTOVOITTO, sehän nyt on täysin eri asia, sit on varaa maatta muuallakin kun siellä kotona nääs.[/QUOTE]
TYÖTTÖMÄNei ole pakko maata kotona. voi käydä kirjastoissa,urheilla, hengailla kauppkeskuksissa ikkunaostoksia tehden. Vapaaehtoistyötäkin saa tehdä, koska siitä ei saa palkkaa.
Melkeinmkaikkia msamoja aisoita voi tehdä kuin töissäkin ollesssa, näille kaikelöle jää enemmän aikaa =)

"Neiti"
Tykkään tosi paljn työstäni, joka päivä on kiva mennä duuniin. Meillä on tosi kiva työyhteisö, paljon kavereita töissä :). Työssä tuntuu, että tekee oikeasti vaikutuksen johonkin, pystyy auttamaan muita ja vaikuttamaan omassa työyhteisössä asioihin. On valtaa ja vastuuta tehdä päätöksiä. Usein on illanviettoja ja tilaisuuksia, joihin on kiva mennä, esim. leffailtaa, ravintolailtaa, tutustumisia eri paikkoihin. Ja olen ihan "tavallinen toimistorotta". Tää on vaan sitä mistä tykkään.

Kotonakin olin kyllä aktiivinen, käytiin lapsen kanssa joka päivä jossain ja yritin edes jotenkin sivistää itseäni, vaikka "vaan" kotona loninkin. Tein paljon käsitöitä, leivoin ja askartelin. Treenailin pianonsoittoa ja tietty tein lapsen kanssa paljon juttuja. Mutta kyllä se työelämä ja aikuinen seura ja keskustelunaiheet vaan on kiinnostavampia kun mammapiirin imetystarinat ;)

[QUOTE="aapee";28134035]No niin mäkin nään, mutta nään mä niitä ihmisiä myös silloin, kun en oo töissä... Ei se kotona oleminen tarkoita sitä, että pitäis olla kotona neljän seinän sisällä 24/7.

Ja ei ainakaan valoisalla ulos ehdi näin talvisaikaan! Kun menee töihin on pimeää. Ja kun pääsee töistä: on pimeää!!! IHANAA!!![/QUOTE]

pimeelläkin voi mennä ulos :) osta kunnon lamppu :)

"mämä"
Mä tapaan työssäni mielenkiintoisia ja inspiroivia ihmisiä. Saan toteuttaa itseäni ja olla luova. Jos voittaisin lotossa, en lopettaisi työntekoa kokonaan, mutta keskittyisin tekemään niitä töitä, jotka on niitä huippuja. Tällä hetkellä rahansa eteen pitää tehdä myös sitä tylsää puurtamista. Mutta en voisi kuvitella olevani vain kotona, en saisi kunnianhimoani tyydytettyä.

halipupu harmaana
Kyllä se kotona lojuminen pidemmän päälle olisi aika tylsää ja pitäisi sitten ainakin jotain vapaaehtoishommaa tehdä, jos ei jatkuvaa ansiotyötä. Jos saisin lottovoiton ja jäisin pois nykyisestä työstäni, niin menisin vaikka ulkoiluttamaan vanhuksia tms. Kyllä mä tartten jotain sosiaalisia kontakteja ja kun kaverit asuu muissa kaupungiessa ja ovat töissä, niin eihän heitä voisi arkisin edes tavata.

Keittiönoita
Rahan vuoksi mä töitä teen. Tykkään kyllä työstäni, mutta en niin paljoa, että ilmaiseksi sitä tekisin. Tai jos sama raha tipahtaisi tililleni tekemättäkin.

Mä viihdyn mainiosti kotona, mutta osaan kyllä astua ulos ulko-ovesta mennäkseni muuallekin kuin vain työpaikalle. Itse asiassa suurimmaksi osaksi menenkin muualle, koska teen pääasiassa etätöitä. Jos ei tarvitsisi rahan vuoksi tehdä töitä, niin mä opiskelisin, harrastaisin, matkustelisin, tekisin kaikenlaisia vapaaehtoisjuttuja esim Helsingin eläinsuojeluyhdistyksessä jne. Maailmassa on ainakin tuhat asiaa, joita en ehdi elinaikanani tehdä, koska päivät kuluu töissä.

Nyt on kyllä ollut viimeiset pari viikkoa ihan mukavaa, kun olen tehnyt töitä vain oman jaksamiseni mukaan eli 2-6 tuntia päivässä. Tähän voisi helposti jopa tottua :)

"aapee"
Kyllä se kotona lojuminen pidemmän päälle olisi aika tylsää ja pitäisi sitten ainakin jotain vapaaehtoishommaa tehdä, jos ei jatkuvaa ansiotyötä. Jos saisin lottovoiton ja jäisin pois nykyisestä työstäni, niin menisin vaikka ulkoiluttamaan vanhuksia tms. Kyllä mä tartten jotain sosiaalisia kontakteja ja kun kaverit asuu muissa kaupungiessa ja ovat töissä, niin eihän heitä voisi arkisin edes tavata.
No tässäpä on ehkä se ero... Mulla on monet ystävät vuorotöissä, ehtisin nähdä heitä paljon paremmin, josko olisin "vaan" kotona. Hoitovapaalla ollessani opiskelin "harrastukseksi". Oli ihana elää elämää OMAAN TAHTIIN. En todellakaan ole laiska, mutta en vain kestä tätä 8-16 elämää... Mulla on paljon sosiaalisia kontakteja ollut myös kotona ollessa. Päinvastoin, nyt töissäkäydessä ne sosiaaliset kontaktit jää niihin työkavereihin/asiakkaisiin, kun oma aika on nollassa :(

"Vieras"
Ei, ei vaan mahdu mun kaaliin. Tykkään kyllä työstäni, mutta kyllä mä niiiiiiiiiiiiiiin paljon lottovoittoa toivon, että ei mitään rajaa :D

Mua oikeesti kiinnostaisi tietää, että mitä sellaiset ihmiset tekee töissä ja mitä ihmettä siitä työnteosta voi saada sellaista, että joku vapaaehtoisesti haluaa herätä aamuisin epäinhimillisiin aikoihin riippumatta siitä onko nukkunut viime yönä yhtään tai just sekin, että sinne on mentävä ja siellä koko päivä oltava, vaikka ois maailman ihanin ulkoilusää jne...
Ehdottomasti mielummin töissä kuin kotona lorvien.

Blue
Ei, ei vaan mahdu mun kaaliin. Tykkään kyllä työstäni, mutta kyllä mä niiiiiiiiiiiiiiin paljon lottovoittoa toivon, että ei mitään rajaa :D

Mua oikeesti kiinnostaisi tietää, että mitä sellaiset ihmiset tekee töissä ja mitä ihmettä siitä työnteosta voi saada sellaista, että joku vapaaehtoisesti haluaa herätä aamuisin epäinhimillisiin aikoihin riippumatta siitä onko nukkunut viime yönä yhtään tai just sekin, että sinne on mentävä ja siellä koko päivä oltava, vaikka ois maailman ihanin ulkoilusää jne...
Mä en itseasissa työtäni lopettaisi kokonaan vaikka lottovoiton saisinkin. Mä vaan jalostaisin sitä, aika paljonkin. Mutta en minä täysiä päiviä tekisi. Mun mieskin jatkaisi työntekoa mutta oman itsensä herrana, ja tekisi hommia juuri niin paljon kuin kiinnostaa, ei yhtään enempää.

Mä en itseasissa työtäni lopettaisi kokonaan vaikka lottovoiton saisinkin. Mä vaan jalostaisin sitä, aika paljonkin. Mutta en minä täysiä päiviä tekisi. Mun mieskin jatkaisi työntekoa mutta oman itsensä herrana, ja tekisi hommia juuri niin paljon kuin kiinnostaa, ei yhtään enempää.
Samoja ajatuksia mullakin. Kävisin töissä, koska se on mukavaa ja kivaa, palkitsevaa ja ja ja... mutta en tekisi täyttä työaikaa :)

"vieras"
Kyllä mä työstäni tykkään mutta teen sitä tosiaan vain rahasta :D. Kyllä mun elämässäni ihan sisältöä riittäisi ilman työtäkin. Enkä ole nero, jonka harteilla painaa ihmiskunnan tulevaisuus, kyllä tämä maailma tulisi toimeen hyvin ilman mun palkkatyötänikin.

Pitääkin muistaa tehdä tänään se lotto :D!

Minni-hiiri harmaana
Olen hoitanut nyt kaks vuotta lapsenlastani ja siis tutustunut leikkipuistossa ihmisiin.

En voi ymmärtää, että sairaanhoitaja-äiti (ammatista viis) laittaa just ja just pystyssä pysyvän pikkutyttönsä tarhaan!
Ihan sama, mitä ajattelette, mutta tuo ei ole hyvä juttu!!

"vieras"
aapee täälä on toinen samaa ajatteleva :) en mäkään menis töihin ellei oli pakko! Nyt tuntuu, että kotona olis niiiiiiin paljon tekemistä ja yli puolet niistä jää tekemättä. En ehdi siivota enkä tehä mitään ylimäärästä enkä harrastaa töiden ja lapsien lisäks. TÖISSÄ menee kaikki fucking aika! P*rkele että v*tuttaa!! Onneks pääsee taas mammalomailemaan ja pois töistä! vieläkun jaksais muutaman kuukauden töitä. Ei kyllä vois vähempääkään kiinnostaa työt, kun koti ja lapset on paljon tärkeempiä. Asutaan isossa omakotitalossa ja piha on rempallaan, mut töissä on äytävä eikä siltikää oo rahaa mihinkään ylimääräiseen. Hoitoalalla surkea palkka ja loppuunkulyttava työ!

Mä luulen, että vaikka voittaisin lotossa niin jotain työtä tekisin osa-aikaisena. Mutta kyllä mulle se tärkein syy käydä töissä on raha. Jos sitä tulisi ovista ja ikkunoista ilman duunissa käymistä ni hyvin voisin ainakin jokusen vuotta olla ihan kotosallakin.

"northern soul"
Paivaakaan en toissa kavisi, jos voittaisin lotossa. En kylla pysyisi kotonakaan ainakaan pariin seuraavaan vuoteen. Ja sitten kun olisi aika olla kotona, niin se koti olisi jossain ihan muualla kuin talla hetkella.

Joku aika sitten Englannissa oli bussikuski, joka kuuli lottovoitosta vaimoltaan ollessaan ajossa. Jatti bussin matkustajineen seuraavalle pysakille kuulutettuaan ensin, etta on voittanut lotossa ja lahtee nyt tasta pois ja seuraava bussi tulee 10 minuutin kuluttua.

Jos mä voittaasin lotos pääpotin, niin kyllä mä rakennuttaasin omakotitalon, että pääsis pois tästä kaksiosta. Miljoonista huolimatta jatkaasin kuitenki baarilla osa-aikaasta työtä ja tuskin tulis hoitoalaakaan jätettyä vaan tekisin niitäki töitä. En mä jaksaasi olla kovin pitkiä aikoja tekemättä töitä vaikka aikaa menee kutomiseen paljon, mutta kyllä mä kaipaan muutaki.

money
money talks bullshit walks:) Äitiysloma on loppumassa eikä ole hinkua töihin. Tällä herkellä en ehdi tehdä niitä asioita joita haluaisin päivässä ja ne asiat ovat: kirjojen lukeminen, urheilu ja käsityöt. Viihtyisin erittäin hyvin kotona, jos ei tarvitsisi miettiä toimeentuloa. Matkusteluun olisi nyt fyrkkaa säästössä, ehkä joku reissu kenties lasten kanssa, mut se niin jännittävää ole pienten muksujen kanssa. Ja asun kerrostalossa, olen velaton, jollakin tavalla " vapaa" En halua mihinkään kapitalistiseen oravanpyörään ennen 40 ikävuotta:)

Olen hoitanut nyt kaks vuotta lapsenlastani ja siis tutustunut leikkipuistossa ihmisiin.

En voi ymmärtää, että sairaanhoitaja-äiti (ammatista viis) laittaa just ja just pystyssä pysyvän pikkutyttönsä tarhaan!
Ihan sama, mitä ajattelette, mutta tuo ei ole hyvä juttu!!
Ei sun tarvikaa ymmärtää, mutta tuskin se äiti sun ymmärrystä kaipaakaa. Jokaanen perhe päättää itte koska lapset laitetaan hoitoon eikä se kuulu muille.

"ope"
Vaikka saisin lottovoiton, jatkaisin ehdottomasti opetustyötäni. Rakastan sitä.

Ehkä viettäisin välivuoden matkustellen, mutta kyllä minä repisin hiukset päästäni, jos en opetustöitä saisi enää ikinä tehdä.

Ja juu: mulla on omakotitalo,mies, lapsia, koira, ystäviä, harrastuksia, mutta silti koen työni niin suureksi osaksi identiteettiäni, että nuutuisin varmasti ilman sitä.

Miksi "rytmi" on tärkeää ihmisille? Minusta rytmitys liittyy työväenluokan alistamiseen siten, että jos "vapaata" on liikaa ihminen menee vähintään sekaisin päästään. Ymmärrän,jos opettaja viihtyy työssään eikä osaa olla ilman opettamista. Opettaminenhan on "narsisti" ammatti. Rooli:eek:pettaa on vahva mm. hallinnan tunteena.

TYÖTTÖMÄNei ole pakko maata kotona. voi käydä kirjastoissa,urheilla, hengailla kauppkeskuksissa ikkunaostoksia tehden. Vapaaehtoistyötäkin saa tehdä, koska siitä ei saa palkkaa.
Melkeinmkaikkia msamoja aisoita voi tehdä kuin töissäkin ollesssa, näille kaikelöle jää enemmän aikaa =)
Olisin muuten ollut samaa mieltä, mutta tuo kauppakeskus-esimerkki teki sen, etten kykene...

Suurin osa ihmisistä kyllä haluaa tehdä jotain merkityksellistä elämässään, siis muutakin kuin lukea hyviä kirjoja ja harrastaa liikuntaa. Moni haluaa jopa työnsä kautta kokea vievänsä palan maailmaa eteenpäin. Siksi rakkaat harrastukset eivät useinkaan riitä elämänsisällöksi ainakaan pitkäaikaisesti - vaikka toki niiden parissa saa ajan kulumaan mielekkäästi, jos sattuu jäämään työttömäksi. Ja toki jos tekee vapaaehtoistyötä, siinäkin voi kokea saman, että tekee jotain, jolla on merkitys, ja tavallaanhan siinäkin "menee töihin".

Plus tietty se, että ihmiset haluavat rahaa, jolla ostaakin ne kauppakeskuksessa katselemansa tavarat ;)

Yhteistyössä