Siis OIKEESTI jotkut ihmiset menee mieluummin töihin, kun jää kotiin???

• Viestiketjun aloittaja utelias aapee
  • Ensimmäinen viesti
utelias aapee
Ei, ei vaan mahdu mun kaaliin. Tykkään kyllä työstäni, mutta kyllä mä niiiiiiiiiiiiiiin paljon lottovoittoa toivon, että ei mitään rajaa :D

Mua oikeesti kiinnostaisi tietää, että mitä sellaiset ihmiset tekee töissä ja mitä ihmettä siitä työnteosta voi saada sellaista, että joku vapaaehtoisesti haluaa herätä aamuisin epäinhimillisiin aikoihin riippumatta siitä onko nukkunut viime yönä yhtään tai just sekin, että sinne on mentävä ja siellä koko päivä oltava, vaikka ois maailman ihanin ulkoilusää jne...

ölölklk
Vuosi, pari menee kyllä kotonakin, mutta sitten alkaa tylsistyttämään. Ihminen kuitenkin kaipaa jotain sisältöä elämälleen. Nom kotiäidillä lapset tuovat sisältöä elämään, mutta jos lapsia ei ole... Eli siis, sisältö elämässä on kaiken a ja o, joku löytää sisällön työstä, joku taas jostain muusta.

"vieras"
Mulle työ antaa rytmiä elämään. Vapaa-aikakin tuntuu kivammalta kun on töissä.
Kotona ollessa se menee mun kohdalla sellaiseksi saamattomaksi hengailuksi.
Työ tuo myös vaihtelua, uusia tilanteita joka päivä, kotona on aina sitä samaa.

Vähentää voisin työntekoa mielelläni, mutta en tiedä olisiko kiva jäädä kokonaan kotiin.

jeesbox
No kyllä mäki mielelläni menen töihin.
Ei 8.00 aamut ole pahoja herätys n. 06.30, työt ovat hyvin miellekkäitä, ilmapiiri hyvä ja näin :)
Kyllä sitä työpäivänkin jälkeen kerkiää tekemään.
En mä kotonakaa jaksaisi 24/7 olla..

Nooh, mulla on jännittävä työ :popcorn: On vauhtia riittävästi, mutta ei onneksi kovin vaarallisia tilanteita :xmas: Ja mikä parasta, voin työaikaan itse vaikuttaa tällä hetkellä. Eli jos takana on huonosti nukuttu yö, voin mennä vähän myöhemmin...:whistle:

"aapee"
mä tykkään työstäni ja nään paljon ihmisiä :) vaikka töissä käykin niin hyvin ehtii päivän mittaan tekemään kaikkea :)
No niin mäkin nään, mutta nään mä niitä ihmisiä myös silloin, kun en oo töissä... Ei se kotona oleminen tarkoita sitä, että pitäis olla kotona neljän seinän sisällä 24/7.

Ja ei ainakaan valoisalla ulos ehdi näin talvisaikaan! Kun menee töihin on pimeää. Ja kun pääsee töistä: on pimeää!!! IHANAA!!!

Pidän valtavasti työstäni ja onnistumisen kokemuksista joita siitä saan. Janoan haasteita ja laitan työssäni tavoitteet korkealle. Kuitenkin kotonakin olisi ihan älyttömästi tekemistä joka päivälle eli jos se lottovoitto meidän torppaan pärähtäisi niin aika helppo olisi pomolle puhelu pirauttaa :D

Meillä oli töissä todella upea porukka. Siellä viihtyi niin hyvin ja mahtavia juhlia ja työsuhde-etuja. Ihan niiden työkavereiden takia menisin töihin+ mieskin on siellä töissä ;) Muttaa... Valinnan olen tehnyt ja kotona olen pari vuotta. Välillä kauhea mustasukkaisuus iskee kun mies sinne menee, ja voitaisiin kyllä vaihtaa osia, mutta mies on ylemmässä virassa ja tienaa 1000e enemmän...

njaa
oon ollu kotona niin pitkään, että huomenna taitaisin lähteä riemusta kiljuen töihin. tosin riippuu paljon töistäkin. mutta olishan se oikke kiva jos kaikkien ei tarttis tehdä koko ajan töitä.

Tosin olen ollu kerran työnantajanakin, ja siitä näkökulmasta 8 tuntia oli hiukka helkkarin lyhyt aika. Eihän siinä kerenny palkkarenki vielä saada päivässä jälkeä paljon mitään aikaan, vaikka oli ahkera.

"vieras"
Kyllä mä mieluummin meen töihin kun makaan vaikka työttömänä kotona.

Mutta LOTTOVOITTO, sehän nyt on täysin eri asia, sit on varaa maatta muuallakin kun siellä kotona nääs.

"aapee"
Nyt rupes kiinnostaan tietää, että minkälaisissa paikoissa asuvat ihmiset, jotka eivät viihtyisi "kotona"? Itse asustan omakotitalossa ja tekemistä olisi kyllä niin paljon, että ei aika ainakaan pitkäksi tulisi :D Ja opettelisin kunnostamaan vanhoja kalusteita... Voi mulla olis niin miljoonia asioita, mitä haluaisin tehdä...

"vieras"
[QUOTE="aapee";28134244]Nyt rupes kiinnostaan tietää, että minkälaisissa paikoissa asuvat ihmiset, jotka eivät viihtyisi "kotona"? Itse asustan omakotitalossa ja tekemistä olisi kyllä niin paljon, että ei aika ainakaan pitkäksi tulisi :D Ja opettelisin kunnostamaan vanhoja kalusteita... Voi mulla olis niin miljoonia asioita, mitä haluaisin tehdä...[/QUOTE]

Uuden karheassa kerrostaloasunnossa, ei kiinnosta piirun vertaa mitkää käsityöt sun muut näpräämiset. Mä tykkään että on rahaa tehdä vähän erilaisia juttuja, eritoten matkustaa ja nähdä maailmaa.

"Vieras"
Tykkään työstäni, vaikka tulis lottovoitto niin varmaan jotain tekisin silti. Olen lääkäri, hoitokäytännöt muuttuvat sen verran nopeaan tahtiin että ei voi pitkiä aikoja olla töistä pois. Parivuotiaiksi olen silti lapset hoitanu kotona, mutta paljo sen pidempään ei ois voinu olla.

dah
Minulla on aivan loistava työ, kiintoisa, haastava, palkitseva. En edes taloudellisesti riippumattomana jäisi kokonaan työstä pois. Kaksi kuukautta olisi maksimi olla kokonaan kotona.

"aapee"
[QUOTE="vieras";28134272]Ei tää maailma vaan pyöri jos me jokainen ajateltaisiin samalla tavalla kuin sinä. Miksi ihmiset laiskistuu näin?[/QUOTE]

No minä tiedän tämän ja ajattelun tasollahan tämä on. Harvalla meistä on mahdollisuus olla vaan kotona, vaikka jokainen niin ajattelisikin... Töissä minäkin käyn, vaikka kotona mieluummin olisin.

Itse pitkällä sairaslomalla olleena voin kyllä sanoa että pidemmän päälle tämä kotona oleminen alkaa "tympimään". Kyllä tässä jonkinlainen sisältö puuttuu.
Töihin siis jo kaipailen mutta se olkoon ajankohtaista vasta kesällä.

Lakatkaapas ihmiset valittamasta ja pyrkikää tekemään sellaisia valintoja töiden/opiskeluiden suhteen että pidätte siitä mitä teette. Paljon on omista valinnoista ja asenteesta kiinni :flower:

"vieras"
Komppaan kaikkia muita. Työ antaa rytmiä, näkee ihmisiä, kokee tekevänsä jotain, saa ansaittua palkkaa. Ja kun siihen ammattiin on pitkään kouluttautunut, ja on kehittänyt omaa ammattitaitoa, niin on se itsetunnolle todella tärkeetä. Mitä minä tekisin jos voittaisin lotossa? En tiedä, jotain haastetta pitäs olla. Siksi kai en lottoakaan kun en nää siinä mitään järkeä. Ja sekin, että on työpäivän jälkeen naatti on minusta hyvä tunne.

Yhteistyössä