Voitko kertoa, miten se HALVENTAA avioliiton tarkoitusta? Halvennanko mäkin sitä, kun menen virkamiehen "vihkimänä" naimisiin maistraatissa, ilman että valassa on sanaakaan raamatusta, jumalasta tai uskonnosta? Ja olemme molemmat ateisteja?En allekirjoita. Kaikessa pitäisi nykypäivänä olla niin suivaitsevaisia. Mulla ei ole mitään homoja vastaan, olkoot mitä ovat ja ihan rauhassa. Kannattaisin lakia joka antaisi homopareille täysin saman lakisuojan kuin avioliitto, perintö ym. asioissa. Mutta itse avioliitto on tarkoitettu naisen ja miehen välille. Näiden kahden on tarkoitettu lisääntyvän, perustavan perheen. Ja siihen eivät kaksi samaa sukupuolta olevaa pysty. Olen ehkä "vanhanaikainen" tässä asiassa mutta mielipidettähän tässä haettiin. Mielestäni homojen avioliitot halventavat avioliiton tarkoitusta. En ole uskovainen, mutta..."Jumala loi ihmisen mieheksi ja mieheksi" Ihan oikeesti.......!
Ymmärrätkö, arvon "suvaitsevainen", että ihmisillä on erilaisia arvomaailmoja?Voitko kertoa, miten se HALVENTAA avioliiton tarkoitusta? Halvennanko mäkin sitä, kun menen virkamiehen "vihkimänä" naimisiin maistraatissa, ilman että valassa on sanaakaan raamatusta, jumalasta tai uskonnosta? Ja olemme molemmat ateisteja?
Mä en oikeasti ymmärrä, miten se on joltain pois, että myös homoseksuaalit haluavat, että heihin pätee samat lait. Kai tässä kuitenki tarkoitus on laillistaa avioliitto, eikä se että pakko päästä juuri kirkossa naimisiin. Vaikka onhan niitä liberaalejakin 'kirkkoja' ja uskovaisia, jotka hyvin mielin hyväksyisivät homoliitot ja jopa niiden adoptio-oikeudet.
Okei. Kiitos vastauksesta. Enkä syytä sua suvaitsemattomaksi mielipiteesi perusteella. Kaikilla on oma "suvaitsemattomuuden" kohteensa."Sitäpaitsi avioliitolla ei muutenkaan ole nykyisin yhteiskunnalle enää mitään merkitystä"
Mutta mulleppa on. Siinähän se pointti onkin. Mulle avioliitto on pyhä, arvokas "jäänne" jo menneiltä sukupolvilta. Avioliitto joka on tarkoitettu miehelle ja naiselle. Jos halutaan tasa-arvoa niin miksi se pitää tehdä vanhoja perinteitä rikkoen? Keksisivät ihan uuden "jutun" joka mahdollistaisi samat oikeudet lain silmissä tai sisällyttäisivät sen siihen parisuhteen rekisteröintiin. Eikö tässä maassa saisi pitää mistään perinteistä kiinni olematta suvaitsematon?
Mitäs luulet joutuuko Katainen tilille toimistaan? Mitäs luullsit joutuisiko peruspera tilille vastaavista toimista?No miten se on sulle niin vitun hankalaa tajuta, ettei niissä homoseksuaaleissa ole mitään "valtavirrasta" poikkeavaa, paitsi että ne ei tykkää prikuuleen samoista asioista kuin sinä? Miksi on niin vaikeeta ymmärtää, että tässä maassa lakien ja perusoikeuksien pitäisi lähtökohtaisesti päteä jokaiseen tasavertaisesti?
Siksi kun minä en hyväksy homoille lisää oikeuksia. Kypsy siihen ja pure hammasta, onneksi lähes kaikki suomessa on sitä mieltä että homous on päävikaisten juttuja.No miten se on sulle niin vitun hankalaa tajuta, ettei niissä homoseksuaaleissa ole mitään "valtavirrasta" poikkeavaa, paitsi että ne ei tykkää prikuuleen samoista asioista kuin sinä? Miksi on niin vaikeeta ymmärtää, että tässä maassa lakien ja perusoikeuksien pitäisi lähtökohtaisesti päteä jokaiseen tasavertaisesti?
Pidä ihan minä vaan, kadulla kun nähtäis ja juteltaisiin niin sinä et minua juntiksi sanois.Joo, tämän peräkylän junttius on kyllä todettu ja sinä ilmennät sitä hyvin, koska et viitsi edes kertoa miksi näin on mielestäsi. Toki sulla on oikeus olla mitä mieltä vaan, mutta haluaisitko vielä perustella? Et pidä arvossa myöskään niitä, joilla on muutakin väriä kuin omasta naamastasi tuttua punavalkoisuutta ihollaan? Tai rajusti eri tyylien/genrejen edustajia?