The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
..ehtoota kaikille, täällä taas pomppien keikun :wave:

Nyt on sitten pirakkaakin tuloillansa, uunissa paistumassa :p....ihan hövelillä tuulella olen nyt, näemmä, kun leipomuksia herkesin tekemään. Tuli vaan tässä päivänä muutamana mieleen yhtäkkiseltään, että heiii, mites se kiireisenpiirakka oikein menikään....ja mun piti penkoa ja tonkia noita reseptikirjoja ja -kätköjä ennen kuin löysin etsimäni :). Niin paljon ihania muistoja liittyykin ko. piirakkaan :heart:....mun edesmennyt ja niin kovin rakas kummitätini teki sitä usein ja se tiesi silloin sitä, että nyt istutaan alas pitkän pöydän ääreen, syödään piirakkaa ja juodaan kahvia/kaakaota ja jutellaan asiat halki poikki ja pinoon :)....ihana ihminen, ikävä on suuri :heart:....

Meillä on muuten iltawillit menossa :D...on menoa ja meininkiä kun kolme mukulaa ottaa yhden illan puutoksen kiinni nyt!
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
millainen on tuo kiireisen piirakka?
Hirveen helppo eli:

2 munaa
2dl sokeria
100g margariinia (sulatettuna)
3dl vehnäj.
2tl vaniljasokeria
1.5 tl levinjauhetta
1 dl maitoa

Munat ja sokeri sekaisin. Lisää sulanut rasva. Lisää joukkoon keskenään sekoitetut kuivat aineet vuorotellen maidon kanssa. Ja voila - kaada uunipellille. Päälle voit laittaa mielen mukaan marjoja, hilloa, omppuviipaleita, raparperia yms... Paista n. 30 min 200 asteessa. Jäähdytä hiukan - jos maltat :p - ja herkuttele! Ps. jos oikein makiahammasta kivistää, niin piirakan kuppeeseen vois laittaa vaikka vaniljajäätelöpallon tai lorauttaa piirakan päälle vaniljakastiketta :p...
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
tuo sama ohje taitaa olla sunnuntaijauhopussin kyljessä jos oikein muistan
ei nyt jaksanut nousta katsoon :LOL:

samantapaisella ohjeella olen tehnyt mutta piirakkavuokaan, yleensä mustikoilla ja kermaviilillä :p
vaniljakastiketta/jäätelöä joskus vielä päälle :p

täytyykin joskus laittaa pellille :)
No katopas :D - enpä olekaan niin tarkkaan ko. pussin kylkiä katellut....ohje olisi siis ollut helpoimminkin löydettävissä! Ja joo, tostahan saa piirakkavuokaankin kun puolittaa ohjeen.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä