3,5v ja kohta vauva..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nuppu"

Vieras
Mitä tekisin tuon 3,5v kanssa kun vauva ihan pian syntyy.. Tai siis hänellä on päiväkotipaikka, jossa ei kuitenkaan nyt ole ollut ä-lomani alkamisen jälkeen kun en ole raaskinut häntä sinne viedä ja toisaalta olen myös miettinyt mitä pkssa ajattelevat jos olen itse vain kotona ja silti vien lapsen hoitoon..
Hoitopaikka on kuitenkin pidetty että lapsen saa sitten sinne vietyä kunhan olen synnyttämässä ja ajatuksena oli myös että jos lapsi menisi sitten hoitoon vaikka pari-kolme kestää viikossa kun vauva on syntynyt että saisi kaipaamiaan virikkeitä ja näkisi kavereita..
Nyt mietityttää kuitenkin että pitäisikö paikka kuitenkin irtisanoa ja jättää lapsi suoraan kotiin.. Kerhoa ehdotti pkn johtaja mutta sinnehän pitää yleensä kauden alussa hakea ja täällä ainakin paikat menevät heti! Pkn hoitajat ovat sitä mieltä että toki lapsi saa jatkaa hoidossa ja voisi olla hänelle hyväksi kun energiaa riittää mutta en tiedä, jokin tässä mietityttää..
Mielipiteitä siis kaipailen..:)
Pahoittelen sekavaa tuotostani, harjoittelen tässä uuden puhelimen ja netin käyttöä!:D

sitä pahalla jos lapsen vie hoitoon vaikka itse on kotona??kainy sitä saa itse päättää kun itse senkin maksaa....Ja raskaana ollessa varsinkin jos on kipeä eikä jaksa pahemmin mitään tehdä..

Meillä pidetään 2,5-vuotiaan hoitopaikka kun toinen lapsi syntyy. Ekat pari kuukautta saa olla kotona kun vauva syntyy (RS-epidemian, norojen ja muiden takia) ja sen jälkeen voi käydä pari kertaa viikossa leikkimässä siellä. Viihtyy tuo lapsi kotonakin, mutta koska kyseessä niin ihana pk-paikka niin katsomme parhaaksi lapsillemme, että paikka säilytetään.

Itselläni alkoi ä-loma pari viikkoa sitten, lapsilla on hoitopaikka kesäkuuhun asti.
Olen ihan surutta vienyt niitä hoitoon niinä päivinä kun haluavat. Tänää oli tällä viikolla ekaa kertaa hoidossa ja huomenna menevät myös, kun isä töissä ja minulla menoja ;)
Hoitoaika on ihan 5pv/vk 5-7h/pv. Ja sillonkun hoitoon menevät, niin ovat sen ~6h siellä. Hoitopäiviä on vaihtelevasti 5pv/vk tai oman mielen ja jaksamisen mukaan.

Kerhopaikkoja haetaan (ainakin täällä) syyslukukaudelle keväällä. Miten jos haet syksyksi sitä kerhopaikkaa? Kesllähän ei muutenkaan mitään toimintoja ole, kun kesäloma aika.
Hain lapsille itsekkin kerhopaikaa syyskuusta alkaen, vielä tosin ei ole varmistunut mitään.

Kannatan sitä, että vanhempi lapsi tosiaan saisi jotain muutakin virikettä kun äiti ja vauva. Tosin ihan se pari päivää viikosta riittää, ja kerho ajaa sen saman asian :) Päiväkodissa virikkeet on enempi rytmitettyjä niin, että paljon on siirtymätilanteita ja itse toimintaa aika vähän päivän aikana. Kerhoissa keskitytään enempi niihin tekemisiin ja niihin käytetään enemmän aikaa kuin päiväkodeissa.

[QUOTE="vieras";28126655]Meillä pidetään 2,5-vuotiaan hoitopaikka kun toinen lapsi syntyy. Ekat pari kuukautta saa olla kotona kun vauva syntyy (RS-epidemian, norojen ja muiden takia) ja sen jälkeen voi käydä pari kertaa viikossa leikkimässä siellä. Viihtyy tuo lapsi kotonakin, mutta koska kyseessä niin ihana pk-paikka niin katsomme parhaaksi lapsillemme, että paikka säilytetään.[/QUOTE]

Päivähoidon voi myös keskeyttää. Se tarkoittaa sitä, että sama paikka säilyy lapselle siihen saakka, kunnes tarvetta taas tulee. Hoidon aloittamisesta ilmoitetaan vaan 4kk aikaisemmin. Ei lasta tarvitse sen vuoksi hoitoon viedä, että paikka säilyisi.

Päivähoidon voi myös keskeyttää. Se tarkoittaa sitä, että sama paikka säilyy lapselle siihen saakka, kunnes tarvetta taas tulee. Hoidon aloittamisesta ilmoitetaan vaan 4kk aikaisemmin. Ei lasta tarvitse sen vuoksi hoitoon viedä, että paikka säilyisi.

Eikös tää hoitopaikka takuu oo vaan vuoden verran voimassa..? Ei sitä aleta vuositolkulla paikkaa säilyttelemään?
Eikä kaikissa päiväkodeissa hoitopaikkatakuuta edes ole.

Google kertoikin, että joissain hoitopaikkatakuu on eskariin asti voimassa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä