K
Koiravero
Vieras
Suomessa on koiria ainakin 600 000 (Kennel-liitto). Koiriin uppoaa rahaa, aikaa ja kaikkea muutakin. On varmaan ihana lemmikki. Mutta siis oikeesti... 33 miljuunaa kiloa kakkaa vuodessa ja se on semmosta kakkaa mikä ei kelpaa lannoiteeksi (HS 10.4.2012) , toisin kuin esim. hevosten jätökset. Hirveän ison hiilijalanjäljen jättää isot koirat varsinkin. Onks tää mennyt jo liian pitkälle?
Mun mielestä on. Mutta en mä koiria haluaisi kieltää (hah, olispa ajatus), mutta mun mielestä pitäis ottaa käyttöön tuntuva koiravero ja muita maksuja asiaan liittyen. Koirien omistajien pitäis maksaa aiheuttamansa haitat. Vaikka eihän niitä kaikkia voi laskea millään, mutta jotain kumminkin.
No en viitti paasata, mutta tässä ketjussa vois laittaa ideoita asiasta ja omia mielipiteitä.
Mun mielestä on. Mutta en mä koiria haluaisi kieltää (hah, olispa ajatus), mutta mun mielestä pitäis ottaa käyttöön tuntuva koiravero ja muita maksuja asiaan liittyen. Koirien omistajien pitäis maksaa aiheuttamansa haitat. Vaikka eihän niitä kaikkia voi laskea millään, mutta jotain kumminkin.
No en viitti paasata, mutta tässä ketjussa vois laittaa ideoita asiasta ja omia mielipiteitä.