Voihan FB-kirppis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Eilen illalla piti ostajan tulla noutamaan multa yksi tavara, mut eipä tullut, eikä ilmoitellut(lähettäny viestiä tai soittanut). Nyt ei vastaa hänelle lähetettyihin viesteihin. Miten pian ilmoitatte tollasista tyypeistä ylläpidolle?

Vartu vielä vähän aikaa. Voihan olla, että hänelle on esim sattunut jotain , eikä siksi kyennyt ilmoittamaan (?)

Mutta mikäli näin ei ole, niin aika törkeää ..

Aivan, mun piti yksi kerta olla toimittamassa tavaraa mutta omat isovanhemmat kuoli äkillisesti. En muistanut ilmoittaa ostajalle saati käydä fb:ssä kolmeen päivään. Ei kannata aina heti pelätä pahinta. Mutta jos näet että lukee viestit tai tekee muuta kauppaa niin sit törkeää, mutta saahan noissa siihenkin varautua. Olen mäkin joskus turhaan odotellut ostajia jotka ei tuu eikä infoa, odotan pari päivää ja jos vastausta ei tule niin tuote uudelleen myyntiin mutta en jaksa stressata senkummempia.

Tuo "nähty" tarkoittaa siis juurikin sitä, että se on lukenut sen viestin... Onhan nuo inhottavia, mutta itse monia monia kauppoja siellä tehneenä voin sanoa, että pääosin peruuntumisille on joku ihan oikea syy :)

Mulle on käyny kaksi kertaa noin, eri ostajat oli kyseessä. Jos olisikin tapahtunut jtn kamalaa esim. Että ostajan isovanhemmat kuolleet niin ymmärtäisin jos ei pariin päivään kuulu mtn, mutta noissa mun tapauksissa niistä ostajista ei kuulunut enää koskaan mitään! Toisessa tapauksessa ilmoitin yp:lle koska muutkin olivat valittaneet kyseisestä ostajasta, no se tyyppi potkittiin ulos ryhmästä :)

Todella ärsyttävää, ja vielä jos kerran lukee viestit muttei vastaa mitään. Mä oon lopettanu mielenterveyden takia ainakin postitukset noilla fb-kirppareilla. Meinaa lähteä järki, kun ensin ostaja maksaa tuotteen, sitten nipin napin kaks vuorokautta odotetaan ja aletaan pommittaa jopa monella viestillä päivässä, onko tuote jo postissa, näkyykö rahat, ei vieläkään tipahtanu rääsy postilootaan... ja kaikki max. neljän vuorokauden sisällä :D

[QUOTE="Molleri";28111859]Tuo "nähty" tarkoittaa siis juurikin sitä, että se on lukenut sen viestin... Onhan nuo inhottavia, mutta itse monia monia kauppoja siellä tehneenä voin sanoa, että pääosin peruuntumisille on joku ihan oikea syy :)[/QUOTE]

mulla ei oo kokemusta noista fb:n kirppiksistä, oon kyllä myyny onnistuneesti tori.fi:llä tavaraa, mutta jos on yhtään käytöstapoja ja kykenee lukemaan viestin, niin kyllä sitä voi samalla vaivalla sitten vastatakin siihen viestiin, oli peruuntumisen syy sitten keksitty tai ihan oikea.

Mulla meni Fb-kirppikset myyntien osalta tauolle kolmen huonon kokemuksen jälkeen. Ostajana onneksi on ollut pelkästään positiivisia kokemuksia!

Yksi ostaja lupaili maksaa monta kertaa, ikinä ei rahaa kuulunut ja kun kyselin, niin hirveät pahoittelut ja maksaa heti. Kolme viikkoa odotin ja sitten ilmoitin ylläpidolle :( Ei tullut mitään pahoitteluja ostajalta enää. Sitten on kaksi sellaista kokemusta, joissa olen myynyt "käytetyssä kunnossa" olevan vaatteen, edullisesti, ja asiakas on palauttanut jonkin aivan käsittämättömän pienen vian takia. Olen hyvittänyt (tietysti) postikulut, ja kun tuote on tullut, olen tajunnut etten olekaan mokannut mitään postituksessa ja sutannut vaatetta, vaan käytetty on joillekin jotain muuta kuin minulle. Toisessa oli esimerkiksi vain aavistus pesuhahtuvaa, värit kirkkaat, ei reikiä, ei oikeastaan mitään käytön jälkiä, MUTTA ostaja oli löytänyt täysin näkymättömästä paikasta kainalosta todella pienen ja haalean kynän jäljen.

Niinpä vain ostan, en myy enää.

joo, mä vien suoraan ihan normi kirppikselle, eipä kukaan tee ainakaan ohareita :D kyl pisti ärsyttämään. Eikös tollasesta touhusta voi ilmoittaa ylläpidolle (tai no, kai voin mun isoveljeltä kysyä, kun se on ton kirppiksen yksi ylläpitäjistä).

Yhteistyössä