Alkuperäinen kirjoittaja Täydellisen epätäydellinen;28098901:Horuksen silmä; ensimmäisessä viestissäsi et viitannut mihinkään tutkimuksiin vaan yhdellä lauseella totesit "Jos eroat kärsii lapset" . Irrallisena tuo lause on erittäin vahvasti yleistämistä. Jos olisit kirjoittanut "Tutkimukset väittävät että useimmat lapset kärsivät erosta", saa lukija olla puusilmä/ammattiloukkaantuja että saa tuosta kaikkiin lapsiin pätevän yleistyksen.
Toki ihminen saa loukkaantua jos toinen kärjistää asioita. Mutta mitä järkeä on vetää herneitä toisten sanomisista yleisellä tasolla?
Ymmärtäisin jos joku kohdistaisi toiselle henkilökohtaisella tasolla sanansa mutta että joku jaksaa kärjistetyistä viesteistä hermostua niin ei aina mahdu mun ymmärrykseeni. Varsinkin mun kyse on lyhyestä viestistä.
Jos olisin sanonut saman mitä kirjoitin ääneen niin luultavammin jokainen olisi tajunnut sen kärjistetyksi. Ainakaan siinä maailmassa missä minä elän ihmiset eivät ajattele mustavalkoisia totuuksia. Ei ole joko tai, aina väliin mahtuu monia variaatioita.