kolmoset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Oon tänään saanu tietää odottavani kolmosia. Voi järkytys ja ihanaa. Kaksosista ollaan tiedetty jo jonkin aikaa mut tänään selvis ylimääräses ultras et siel onki kolme. Paniikki iskee ja kovaa, millä mä niitä ehdin hoitamaan. Ja sit meil on 5 lasta yhteensä, vaikka ajatuksena on ollu et 3 piisaa. Siis oikeesti talo/auto jää pieneks ja tän pitäs olla onnellinen juttu, mut ei kyl yhtään tunnu siltä.

joskus ne lapset on pieniä. ja kasvaahan ne vielä ennen lasten tuloa. sun täytyy nyt tsempata itseäs, pitää ruokavalio kohdallaan ja reippailla että jaksat lopussa, kun ei paljon ole jalkoja. on muutkin äidit siinä onnistunut. sinäkin pystyt :)

onko tiedossa sukupuolia?

Ei ole tiedossa, tai ei siinä järkytyksessä sellasia ehtinyt kysellä tai huomannu. Ja pystyn, pystyn, pakkohan se on. Eipä ole oikeen muuta vaihtoehtoa. Onkohan jotain monikko lasten foorumia josta sais käytännön vinkkejä tai edes tukea. Tai neuvolastakin osaavat neuvoa ja tukea.

[QUOTE="apua";28090361]Oon tänään saanu tietää odottavani kolmosia. Voi järkytys ja ihanaa. Kaksosista ollaan tiedetty jo jonkin aikaa mut tänään selvis ylimääräses ultras et siel onki kolme. Paniikki iskee ja kovaa, millä mä niitä ehdin hoitamaan. Ja sit meil on 5 lasta yhteensä, vaikka ajatuksena on ollu et 3 piisaa. Siis oikeesti talo/auto jää pieneks ja tän pitäs olla onnellinen juttu, mut ei kyl yhtään tunnu siltä.[/QUOTE]

Kolmoset.. voi kun ihanaa :)
Kolmoset taitaa olla aika harvinaisia Suomessa. En tiedä ketään, joka olisi saanut kolmoset.

Jo heti mielessäni ajattelen, millaisia he ovat kun kasvavat isoiksi.. varmaan monet seuraa heidän kehitystään mielellään.. Upea juttu kaikenkaikkiaan :)

[QUOTE="apua";28090625]Ei ole tiedossa, tai ei siinä järkytyksessä sellasia ehtinyt kysellä tai huomannu. Ja pystyn, pystyn, pakkohan se on. Eipä ole oikeen muuta vaihtoehtoa. Onkohan jotain monikko lasten foorumia josta sais käytännön vinkkejä tai edes tukea. Tai neuvolastakin osaavat neuvoa ja tukea.[/QUOTE]

Onnea triplasti!

Kannattaa varmasti jo nyt raskausaikana vahvistaa tukiverkosti niin hyväksi kuin mahdollista. Kotiapua todennäköisesti saatte kunnalta. Pärjäätte kyllä, mutta moni asia on toisin kuin yksöten kanssa eikä kannata vaatia itseltään liikoja.

Monikkoperheyhdistyksen sivuilta kannattaa käydä katsomassa, onko omalla paikkakunnallasi millaista toimintaa. Asuin aiemmin pk-seudulla ja siellä ainakin vilkasta toimintaa lähtien jo raskausajan monikkoperhevalmennuksista. Minulla on siis kaksoset. Nykyisellä asuinpaikkakunnallani ei toimintaa juurikaan ole. Mielestäni monikkoperhevalmennukset olivat todella hyvä, paikalla oli kaksosten vanhempia kertomassa etenkin siitä vauva-arjesta. Hyviä vinkkejä tuli.

Nämä on kyllä ihan luomut, en tiedä onko sillä vaikutusta että meidän molempien suvusta löytyy kaksosia. Niinkin läheltä että omat isosiskoni ovat kaksoset. Lääkärin mukaan on vain käynyt äärimmäisen harvinainen tuuri.

[QUOTE="apua";28090709]Nämä on kyllä ihan luomut, en tiedä onko sillä vaikutusta että meidän molempien suvusta löytyy kaksosia. Niinkin läheltä että omat isosiskoni ovat kaksoset. Lääkärin mukaan on vain käynyt äärimmäisen harvinainen tuuri.[/QUOTE]

Ok :)
Olen jotenkin kovin onnellinen puolestasi. Minusta kolmoset ovat niin hieno juttu :)

Mun yhden tutun perheessä kavi kanssa niin että oli kaksi lasta ennestään, ja vanhemmat miettivät pitkään vielä kolmatta, että viitsiikö vai eikö viitsi, ja sitten ajattelivat että meneehän se yksi vielä siinä... Tuli sitten luomukolmoset!! :D

[QUOTE="vieras";28090715]Ei ne niin jätti harvinaisia ole. Minä tunnen kaksikin, jotka ovat saaneet kolmoset. Lapsuuden kaveri sai ne ainakin ihan luomuna, tuli yksi lapsisesta perheestä kerralla nelihenkinen. Ja hankki vielä muutaman tuonkin jälkeen :D[/QUOTE]

Olen vaan lukenut lehdistä kolmosista, mutta en ole koskaan nähnyt live-elämässä heitä.

Vaikka minulla on ikää yli 30v ja olen elämässäni ollut aktiivinen eli nähnyt paljon ihmisiä.

Mun yhden tutun perheessä kavi kanssa niin että oli kaksi lasta ennestään, ja vanhemmat miettivät pitkään vielä kolmatta, että viitsiikö vai eikö viitsi, ja sitten ajattelivat että meneehän se yksi vielä siinä... Tuli sitten luomukolmoset!! :D

Kotikunnassani on joskus 50 luvulla syntynyt yhteen perheeseen tammikuussa kaksoset ja samanvuoden joulukuussa kolmoset, tai toisinpäin, mutta kuitenkin saman kalernterivuoden aikana 5 lasta!

[QUOTE="vieras";28090743]Kotikunnassani on joskus 50 luvulla syntynyt yhteen perheeseen tammikuussa kaksoset ja samanvuoden joulukuussa kolmoset, tai toisinpäin, mutta kuitenkin saman kalernterivuoden aikana 5 lasta![/QUOTE]

No tuo on ollut jo aikamoista..! :O

[QUOTE="vieras";28090743]Kotikunnassani on joskus 50 luvulla syntynyt yhteen perheeseen tammikuussa kaksoset ja samanvuoden joulukuussa kolmoset, tai toisinpäin, mutta kuitenkin saman kalernterivuoden aikana 5 lasta![/QUOTE]

Olipas hieno juttu :)

Onnea hirmuisesti. Varmasti kiirettä tulee olemaan, mutta kyllä te viidestä laosesta selviätte. Itellä on viisi muksua, joista nuorimmat on 4kk ikäiset kaksoset. Ja olen vielä yksin heidän kanssaan. Kyllä se siitä sujuu <3

Töiden puolesta olen tavannut kaksos- ja kolmosperheitä. Kunnan puolelta saavat halutessaan kotiapua. Monet sanovat monikkovauvojen olevan helpompia kuin perheen aiemmat lapset, varmaankin se kaverin vieressä köllöttely jotenkin rauhoittaa. Onkohan se joku Suomen Monikkoperheet nimeltään, jonka toimintaan kannattaa tutustua. Luulisi toisten samassa tilanteessa olleiden pystyvän neuvomaan arjen pyörityksessä paremmin kuin neuvolantäti tai kunnan kotiapulainen :)

Onnea!
Melkoinen shokki varmaan, mutta nyt vaan maltilla eteenpäin! Hieno homma, me vähän odotettiin kaksosia ennen ekaa ultraa, kun molempien suvussa on paljon, mut yksi on tulossa. Sekin oli tavallaan yllätys. Mutta kolmoset :D Voi pojat! Onnea vielä kerran!

Yhteistyössä