Raskausajan huimaus makuu- ja pystyasennossa - pre-eklampsian oire vai muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli nyt vuorokauden ollut huimausta pyörrytystä niin makuu- kuin pystyasennossa. Ei kjuitenkaan koko päivää, mutta pahimmillaa joutunut ottamaan seinästä tukea.

Raskausviikkoja 30. Edellisessä myöhemmillä viikoilla raskaudessa pre-eklampsia, mutta ekat oireet verenpaineen nousu ja kokovartaloturvotus sekä huono olo. Missään vaiheessa ei ollut valkuaista virtsassa, verikokeet vasta osoittivat toksemian.

Onko jollain alkanut pre-eklampsian oireet huimauksella? Olisikohna syytä tuon huimauksen takia lähteä käymään äitiyspolilla vai odottaa huomista ja sitten neuvolaan, taidan soittaa äitiyspolille jos vielä huimaa...?

[QUOTE="vieras";28088768]Voisko olla häikkää verensokerissa, matala verenpaine tai matala hb? Itselläni oli kaikkia noita ja huimasi välillä kovastikin.[/QUOTE]

Verensokeri mitattu tänään 6 kertaa, hyvät arvot eli rajoissa, verenpaineet siinä 130/85 ja pulssi noin 80-90 eli samat olleet koko raskauden ja helmikuun alussa labrassa hb hyvä liki 130.

Mulla oli pari kertaa viime raskaudessa, heräsin yleensä yöllä/aamuyöstä siihen, että huimasi.Olin nähtävästi nukkunut selälläni, vaikka nukkumaan mennessä olin kyljelläni.Mä tosin oksensin n. vuorokauden kummallakin kerralla ja oksettamaan alkoi aina, jos yritin nousta pystyyn tai vaihtaa kyljeltä toiselle.

Tuolle oli huimaukselle oli joku hienompikin nimi, mutta en muista sitä tietenkään enää.

muoks,löysin tuolle omalle huimaukselleni sen nimen, vena cava syndrooma oli siis mulla kyseessä.

Viimeksi muokattu:
Mulla rv 23 ja pahaa huimausta ollut nyt pari vkoa. Lääkärissäkin tutkittu, mutta varsinaista syytä ei löydy. RR ym ok. Lääkäri antoi käytännössä vaihtoehdoksi joko kovat verenpaineen vaihtelut( vaikka mitatessa arvot hyvät) tai korvasta johtuva asentohuimaus.

Yhteistyössä