Kun 3,5vuotias saa minut repimään pelihousuni!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Joskus tekstisi mieli repiä itseltään tulla päästä tai rakoa nyrkkeilysäkkiä niin kauan kunnes lyhistyy lattialle. Mutta eihän mulla oo sitä säkkiä joten joudun tyytymään pihinään, puhinaan ja kiehumiseen. Huh. Kylläpä helpotti jo pelkästään tämän kirjoittaminen.

Siis joskus tuntuu että tuo pieni ihminen on ärsyttävin otus mitä tämä maa päällään kantaa. Kuinka joku niin pieni ja ihana voi olla niin helvetin ärsyttävä?!? Kysyn vaan.

Eniten ärsyttää saamattomuus. Se että annat jonkun ohjeen ja ei saa aikaiseksi ei sitten millään. Vaikka sanot millä tavalla ja miten päin tahansa niin ei, ei ei. Pyöritään, hyörinää, joo joo ihan kohta ja ei, mitään ei tapahdu.
Ärsyttävintä tämä on päiväkotiaamuina. Hyväksi kakkoseksi tulee illat kun pitäis laittaa yökkäri päälle, kipittää hAmpaiden pesulle ja iltasadulle. Mitään ei meinaa tapahtua.

Se vastaan inttämisen määrä, se on jotain vielä hirveämpää kuin 6-vuotiaalla.
Ja ärsyttäminen taito, arghhhhh.....

Meidän vanhemmalla lapsella ei ole ollut mitään tälläisiä uhmajuttuja joten olen aivan helisemässä.
Löytyykö kohtalotovereita??? Kosk tämä menee ohi? Vasta sitten kuin olen jo järkeviä kadottanut?

Minä väitän vastaan isälleni edelleen :D Joo ei auta.

Lapset ON ärsyttäviä. Ne pienet pirut tietää, mistä narusta vetää ja kun äidillä nousee savu korvista, niin ne lisää tahtia. (Tällä hetkellä meidän neljä vee huutaa ja kinuaa, marisee ja tekee vaikka mitä. En katso sinne päinkään, en, vaikka tekisi mieli näyttää sille keskaria).

Minä väitän vastaan isälleni edelleen :D Joo ei auta.

Lapset ON ärsyttäviä. Ne pienet pirut tietää, mistä narusta vetää ja kun äidillä nousee savu korvista, niin ne lisää tahtia. (Tällä hetkellä meidän neljä vee huutaa ja kinuaa, marisee ja tekee vaikka mitä. En katso sinne päinkään, en, vaikka tekisi mieli näyttää sille keskaria).

:laugh: ihanaa että joku muukin ajattelee yhtä lapsellisesti.. Näyttää keskiarvoa... Jes.. :laugh:

[QUOTE="Vieras";28083793]:laugh: ihanaa että joku muukin ajattelee yhtä lapsellisesti.. Näyttää keskiarvoa... Jes.. :laugh:[/QUOTE]

Keskiarvo siis... Ja nyt lähti nämä asetukset kuntoon.. Hittoon tää tekstin muokkaus ohjelma..

[QUOTE="Vieras";28083798]Keskiarvo siis... Ja nyt lähti nämä asetukset kuntoon.. Hittoon tää tekstin muokkaus ohjelma..[/QUOTE]

Keskari saatana... Hitto tää ei yhtään helpota mun ärsytystäni nyt ...... Aaaaaarghhhhhhhhh.....

• Tykkää
Reactions: Minskii
[QUOTE="Vieras";28083803]Keskari saatana... Hitto tää ei yhtään helpota mun ärsytystäni nyt ...... Aaaaaarghhhhhhhhh.....[/QUOTE]

Tabletillako sitä palstaillaan? Mä olen pistänyt sen syrjään silloin, kun vituttaa ihan huolella.

Nyt tuo neljävee kieriskelee lattialla ihan tuskissaan. Se ei voi ymmärtää, miksi mulla on eri iltapala kuin mitä heillä oli. Että miten mä kehtaan?! Kylläpä tuo kärsii, tyyliin julmuus, nimesi on äiti.

Tabletillako sitä palstaillaan? Mä olen pistänyt sen syrjään silloin, kun vituttaa ihan huolella.

Nyt tuo neljävee kieriskelee lattialla ihan tuskissaan. Se ei voi ymmärtää, miksi mulla on eri iltapala kuin mitä heillä oli. Että miten mä kehtaan?! Kylläpä tuo kärsii, tyyliin julmuus, nimesi on äiti.

Jep ipad.. Nyt korjasin "vian".. Tai no olishan sillä läppärillä kivempi kirjoittaa kuin tällä tököttäen mutten jaksa avata sitä :D

Kumpaa sukupuolta teidän kiuktteleca jääräpää edustaa? Meillä on poika. Vanhempi on tyttö ja hää on ollut suht lauhkea tapaus vaikka jääräpäisyyttäkin löytyy.

[QUOTE="...";28083809]Meillä on tuollainen 2,5v. Etenkin toi uskomaton vetkuttelu ja sadan asian (muun mitä pitäis) tekeminen samaan aikaan! Joo, on ne :D[/QUOTE]

Ja eikun pahenee vaan..
Tai sit teillä jää tää 3,5-vuotiaan elämän vaikeus välistä kun se on vaikeeta jo vuos etukäteen :D

[QUOTE="Vieras";28083845]Jep ipad.. Nyt korjasin "vian".. Tai no olishan sillä läppärillä kivempi kirjoittaa kuin tällä tököttäen mutten jaksa avata sitä :D

Kumpaa sukupuolta teidän kiuktteleca jääräpää edustaa? Meillä on poika. Vanhempi on tyttö ja hää on ollut suht lauhkea tapaus vaikka jääräpäisyyttäkin löytyy.[/QUOTE]

Poika on meilläkin.

Kuopus on tyttö, joka juuri lopetti kymmenen minuutin huudon, joka alkoi siitä, kun en antanut hänen maistaa limsaa saman pullon suusta. Ai, ai. Olen tänään se Suurin Roisto maan päällä. (Ja vuoden äiti, koska istun vain tyynesti palstailemassa).

Poika on meilläkin.

Kuopus on tyttö, joka juuri lopetti kymmenen minuutin huudon, joka alkoi siitä, kun en antanut hänen maistaa limsaa saman pullon suusta. Ai, ai. Olen tänään se Suurin Roisto maan päällä. (Ja vuoden äiti, koska istun vain tyynesti palstailemassa).

Tuohon minä en pysty.. Yrittänyt olen ja joskus joo saattaa onnistuakin, mutta yleensä ei jaksais kuunnella jonninjoutavaa älämölöä ja huutamista. Ehkä pitäis hankkia korvatulpat.

Kuulostat oikealta viilipytyltä, hatun nosto sinulle :)

[QUOTE="Viera";28083894]Tuohon minä en pysty.. Yrittänyt olen ja joskus joo saattaa onnistuakin, mutta yleensä ei jaksais kuunnella jonninjoutavaa älämölöä ja huutamista. Ehkä pitäis hankkia korvatulpat.

Kuulostat oikealta viilipytyltä, hatun nosto sinulle :)[/QUOTE]

En tosiaan ole mikään viilipytty. Mies vei tyttösen jo yläkertaan ja kuulin, kun huuto jatkui siellä. Olen aika räjähtelevä persoona, mutta pakkohan sitä on itseään opetella hillitsemään noiden kahden samanlaisen kanssa.

En tosiaan ole mikään viilipytty. Mies vei tyttösen jo yläkertaan ja kuulin, kun huuto jatkui siellä. Olen aika räjähtelevä persoona, mutta pakkohan sitä on itseään opetella hillitsemään noiden kahden samanlaisen kanssa.

Kerro vinkkejä, itan mielelläni vastaan.
Itse olen myös räsiskyvä persoona ja kiihdyb nollasta sataan sekunnissa..ja lapset on kahdesta jääräpäisestä vanhemmasta..

[QUOTE="Vieras";28083936]Kerro vinkkejä, itan mielelläni vastaan.
Itse olen myös räsiskyvä persoona ja kiihdyb nollasta sataan sekunnissa..ja lapset on kahdesta jääräpäisestä vanhemmasta..[/QUOTE]

Tiedätkö, ihan se yksinkertainen laske kymmeneen, toimii. Ja toiseen huoneeseen meno. Ja se, että toinen aikuinen ottaa välillä ohjat käsiinsä ettei äidin aina tarvitse.

Kuinka te myut suhtaudettu noihin tilanteisiin? Pysyttekö rauhallisina jos vaikkapa vänkäämistä on ollut aamusta iltaan? Meneekö hermo? Jos menee hermo niin miten alas vajoatte? Meneekö yli?

[QUOTE="Vieras";28083974]Jos menen toiseen huoneeseen nuo pirulaiset jalpattaa perässä :D ja ihan pokkana ihmettelevät miks äiti tänne tulit..
Ja mun putää laskea aika paljon pitemälle kuin kymmeneen.. :D[/QUOTE]

Lukittuun vessaan ne ei pääse perässä :D Tosin kahvassa roikkuminen voi vähän häiritä rauhoittumista, mutta muuten...

Joskus menee yli ja huudan, vajoan lapseni tasolle. Sitten hävettää ja harmittaa, ja pyydellään anteeksi. Minäkin pyydän, se on tärkeää että teen niin. Olen myös heittänyt lastani tyynyllä, mikä päättyi tyynysotaan pienen pojan kanssa. Samoin olen (hellästi) kopauttanut häntä lumilapiolla päähän, mihin hän kysyi että "kokeilitko onko siellä ketään kotona?" Repesin.

Huumori auttaa. Ja kun tuolla on ihan älyttömiä letkautuksia, niin minulle pettää pokka. Sitten me nauretaan molemmat.

• Tykkää
Reactions: njp ja Minskii
[QUOTE="Vieras";28083955]Kuinka te myut suhtaudettu noihin tilanteisiin? Pysyttekö rauhallisina jos vaikkapa vänkäämistä on ollut aamusta iltaan? Meneekö hermo? Jos menee hermo niin miten alas vajoatte? Meneekö yli?[/QUOTE]

Mä olen ottanut opiskelun tuomat 'taidot' kotiin asti ja käytän aikalailla paljon niitä tuohon tyttöön. En kuule kiukuttelua, en anna huomiota väärälle käytökselle ollenkaan, lyhyet käskyttämiset joka asiaan ja lapsi toimii melkein kuin robotti huomaamattaan. Kehun hyvästä ja joskus ihan pienistäkin asioista, ennakoin kehumista -varsinkin pukemisen suhteen(tyttö on MM-tason hidastelija) Esim. "hyvä Xxxx sulla on jo toinen villasukka jalassa!"-huudahdus saa aikaan toisenkin sukan pujahtamisen jalkaan aika äkkiä.

Yhtenä iltana tyttö sai megaraivarit jostain lelusta, mä ilmoitin suoraan etten kuuntele nyt yhtään huutoa, saa raivota ja huutaa mut mä meen mieluummin tekemään voileivän. Hetken päästä tyttö tuli myös tekemään voileipää,,

• Tykkää
Reactions: Minskii
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28084034:
Mä olen ottanut opiskelun tuomat 'taidot' kotiin asti ja käytän aikalailla paljon niitä tuohon tyttöön. En kuule kiukuttelua, en anna huomiota väärälle käytökselle ollenkaan, lyhyet käskyttämiset joka asiaan ja lapsi toimii melkein kuin robotti huomaamattaan. Kehun hyvästä ja joskus ihan pienistäkin asioista, ennakoin kehumista -varsinkin pukemisen suhteen(tyttö on MM-tason hidastelija) Esim. "hyvä Xxxx sulla on jo toinen villasukka jalassa!"-huudahdus saa aikaan toisenkin sukan pujahtamisen jalkaan aika äkkiä.

Yhtenä iltana tyttö sai megaraivarit jostain lelusta, mä ilmoitin suoraan etten kuuntele nyt yhtään huutoa, saa raivota ja huutaa mut mä meen mieluummin tekemään voileivän. Hetken päästä tyttö tuli myös tekemään voileipää,,

Oon huomannut muuten saman että tuo toimii. Tänään poika sai kans raivarit päiväkodissa, huitoi ja kaikkee.. Ulkona meno jatkui ja huusi ettei kävele ollenkaan, äiti on tyhmä, ei ollu ikävä ja ja ja.. Heittäytyi makarooniksi, otin kainalosta kiinni ja käveltiin, sanoin myöskin etten kuuntele huutoa, joko kävelet itse tai mä raahaan sut kotiin ja ei kun menoks. Ihme ja kumma! Poika rupes kävelee ja rupes itkee perunamuussista. Meni ohi megaraivari ja loppupäivä mennyt ihanasti.

Lisäksi olin ylpee ittestäni että en mennyt riitaan mukaan ja pysyin rauhallisena :saint:

• Tykkää
Reactions: Jätkä

Yhteistyössä