Eilinen Susi ilta

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyllä nolotti kuunnella Taajamasuden Tiltun? Ja luontoliiton (vai minkä edustaja se pitkätukkainen mies oli) miehen puheita. Nehän oli ihan pihalla koko keskustelussa.
Varmasti ovat nyt tyytäväisiä,kun se ulkopuolinen taho/henkilö rupeaa selvittämään susien "oikeaa" määrää. Itse kyllä luotan RKTL:n laskentoihin.
Olihan tuolla onneksi muut ajantasalla ja asialinjalla.
Hyvä,kun tuommoista järjestetään.
minä tiedän miten sudet käyttäytyy...ja jos todisteita niin verotan kantaa...vai verottaako ne "valtion lehmien" kantaa. Miks susi on keksitty suomen luontoon?ei ainakaan huvikseen!
 
"vieras"
Kai te susivihaajat olette luopuneet omista koiristanne? Ihan liikaa on tapahtunut niitä lemmikkikoirien sekoamisia ja sillloin on niitä lapsiakin kuollut ihan oikeasti. Kuinka te uskallatte pitää sellaista petoa kotonanne lasten lähellä?
 
Lunatic
Mielenkiintoista, että puhut kuinka asioista pitäisi ottaa selvää kuitenkaan itse tuntematta susia ollenkaan. Esim ravintoasia tai se, miksi sudet tulevat pihoille. Sä oot kyllä ihan uskomaton.
Veikkaan että olen tutustunut suteen enemmän kuin sinä, jo lapsena sain isältäni kirjan "Älä hukkaa hauku", siitä lähtien olen ollut erittäin kiinnostunut tästä eläimestä. Eli hyvin hyvin kauan.

Mikäs tämä ravintojuttu on, mitä en ole ymmärtänyt? :xmas:

ps. Kiitos kehuista.
 
Mikähän siinä on niin vaikea uskoa että yksinään liikkuva susi, kuten oli tuo meidänkin tapaus, voisi helposti oppia hakemaan helppoja saaliita pihoista kun ei ole laumaa kanssaan metsästämässä. Tässä on kaksi kylää valtatien molemmin puolin joiden alueella liikkui, ja jolla se myös samantein tavoitettiin kun lupa tuli. Mun tuttavan pihaa oli kiertänyt keskellä meidän kylää, hällä on paljon koiria ja aidattu piha. Meiltä näköyhteys sinne, ei ole kuin peltoja välissä.
Tuskin noita poikkeuslupia ihan heittämällä jaellaan kuitenkaan.

Joulukuussa 2010 tapahtui tämä, sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa varmaan tutustua suden käyttäytymiseen ja elämään. Nykyaikana on paljon tietoa saatavilla.
Minusta koulutkin vois vähän ottaa vastuuta tästä asiasta, koska ne kodit ei kumminkaan ota, jos viha velloo valtoimenaan.


Täälläpäin ainakin metsäkulmilla asuvat lapset pääsevät taksilla kouluun.

Nykyaikana ne taksit ei hae pihasta, meilläkin kävelee 1,5 km metsätietä. Siellä ei tosin pyöri susia nyt vaan karhu.

Ja edelleenkään et vastannut kysymykseen, mitä sille lapselle sanotaan ettei se pelkäisi? Nyt ei riitä vastaukseksi tuo normaali suden käyttäytyminen, kun normaalisti ne ei tiellä ja pihoilla pyöri, vaan tuolla metsässä. Ei myöskään ihmisen muuttaminen suden reviirille, tällä kylällä on ollut asutusta jo satoja vuosia. Suurin osa tämän maan kaupungeista saa sillä opilla palauttaa maansa niile susille ja karhuille.

Ja kyllä koulussa ihan normaalisti mennään eläimet läpi. Se ei vaan ole normaalia, että susi pyörii päiväsaikaan ihmisten ilmoilla, tiellä, pihoilla ja pelloilla.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";28071133]Kesyä koiraa pitää taluttaa hihnassa, mutta villi susi saa juosta pitkin ja poikin pihoja.[/QUOTE]


:LOL: Näen tämän mielessäni, olisko tästä tubevideota olemassa?
 
.-.
Veikkaan että olen tutustunut suteen enemmän kuin sinä, jo lapsena sain isältäni kirjan "Älä hukkaa hauku", siitä lähtien olen ollut erittäin kiinnostunut tästä eläimestä. Eli hyvin hyvin kauan.

Mikäs tämä ravintojuttu on, mitä en ole ymmärtänyt? :xmas:

ps. Kiitos kehuista.


Mä veikkaan vähän toisin. Montako sutta olet nähnyt luonnossa? Oletko seurannut niiden käyttäytymistä lähietäisyydeltä? Kirjathan sen absoluuttisen totuuden kertoo. ;) Eikös tuokin kirja jonka olet saanut, ole ikivanha.
 
"vieras"
Niin niin, foliohatut päähän vaan, bunkkeriin piiloon ja aseet esiin. Kun kaikkea VOI tapahtua. :rolleyes:
Mielenkiintoista. Mä en ole koskaan sutta nähnytkään enkä vihapuheita kuullut niin sä olet yleistänyt minut jo susivihaajaksi ja kaiken lisäksi minä taidan tietää enemmän suden käyttäytymisestä. Aiotko vastata vai väistätkö tämänkin kysymyksen kun et osaa vastata?
 
"vieras"
että susia ei olis? niin hirvet pyöris taaja maalueilla ja teillä! kuinka moni hirvi tappo ihmisen juoksemalla vahingossa auton eteen? Neon luonnon oma keino pitää muut eläimet kurissa. ja kuitenkin tasapainossa.
 
Lunatic
Ja edelleenkään et vastannut kysymykseen, mitä sille lapselle sanotaan ettei se pelkäisi? Nyt ei riitä vastaukseksi tuo normaali suden käyttäytyminen, kun normaalisti ne ei tiellä ja pihoilla pyöri, vaan tuolla metsässä. Ei myöskään ihmisen muuttaminen suden reviirille, tällä kylällä on ollut asutusta jo satoja vuosia. Suurin osa tämän maan kaupungeista saa sillä opilla palauttaa maansa niile susille ja karhuille.

Ja kyllä koulussa ihan normaalisti mennään eläimet läpi. Se ei vaan ole normaalia, että susi pyörii päiväsaikaan ihmisten ilmoilla, tiellä, pihoilla ja pelloilla.

Eihän lapselle tarvitse sanoa mitään, jos sitä ei ensin pelotella henkihieveriin.

Sitä en osaa sanoa, miten pelkäävä lapsi "parannetaan". Ei varmaan mitenkään, jos hysteriaa lietsotaan kotona, naapureissa, kylillä ja koulussa.
 
[QUOTE="vieras";28071250]että susia ei olis? niin hirvet pyöris taaja maalueilla ja teillä! kuinka moni hirvi tappo ihmisen juoksemalla vahingossa auton eteen? Neon luonnon oma keino pitää muut eläimet kurissa. ja kuitenkin tasapainossa.[/QUOTE]


Leikitellään ajatuksella? Hirvethän pyörii pihoilla, pelloilla ja tiellä täällä maalla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28071238]Kannattaa lukea.[/QUOTE]

Onko tämä se tapaus, missä niitä "pihasusia" lähdettiin salametsästämään sadan kilometrin päähän kymmenien urpojen jengillä, ja sitten kun jäätiin kiinni, niin yksi tappoi itsensä? Mitä halusit keskustella siitä?
 
Eihän lapselle tarvitse sanoa mitään, jos sitä ei ensin pelotella henkihieveriin.

Sitä en osaa sanoa, miten pelkäävä lapsi "parannetaan". Ei varmaan mitenkään, jos hysteriaa lietsotaan kotona, naapureissa, kylillä ja koulussa.
Niin, että lapsen kaikki pelko tulee vanhemmista? Kun susi kävelee tiellä vastaan, niin lapsi pelkää vain kun vanhempi on pelotellut?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28071250]että susia ei olis? niin hirvet pyöris taaja maalueilla ja teillä! kuinka moni hirvi tappo ihmisen juoksemalla vahingossa auton eteen? Neon luonnon oma keino pitää muut eläimet kurissa. ja kuitenkin tasapainossa.[/QUOTE]

Ei kukaan ole susia sukupuuttoon tappamassa, ainoastaan pihasusista pitäisi päästä eroon.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";28071231]Mielenkiintoista. Mä en ole koskaan sutta nähnytkään enkä vihapuheita kuullut niin sä olet yleistänyt minut jo susivihaajaksi ja kaiken lisäksi minä taidan tietää enemmän suden käyttäytymisestä. Aiotko vastata vai väistätkö tämänkin kysymyksen kun et osaa vastata?[/QUOTE]

Vieraita on niin monta, sun täytyy nyt näyttää missä olen SINUA sanonut susivihaajaksi. Todisteita tiskiin.
Mikä oli tässä se kysymys? Oliko se toi että aionko vastata?

(Päättele vastaus tästä vastauksesta).
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28071297]Juntti ei kuulu Suomen luontoon. Ainakaan aseen kanssa. Toisaalta eihän nää uskalla mennä ulos ilman asetta. Voi tulla susi vastaan, joku oli nähnyt jäljet jossain.[/QUOTE]

Näin puhuu vihreä jonka luontokokemus rajoittuu Korkeasaareen...
 
Lunatic
Mä veikkaan vähän toisin. Montako sutta olet nähnyt luonnossa? Oletko seurannut niiden käyttäytymistä lähietäisyydeltä? Kirjathan sen absoluuttisen totuuden kertoo. ;) Eikös tuokin kirja jonka olet saanut, ole ikivanha.
Toki ko.kirja on vanha, olenhan minäkin jo aika vanha. Liittyykö tämä jotenkin aiheeseen?
En ole metsässä nähnyt enkä pihalla.
Olen seurannut parin metrin päästä kymmeniä ellen satoja kertoja.
 

Yhteistyössä