Miten pitkiä päivähoitopäiviä teidän pienillä lapsilla on/ on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
isommat lapset aloittivat yhtäaikaa hoidon, olivat 3 v ja 1,5 v. Hoitopäivät vaihtelivat 7 - 9 tunnin välillä, ääripäitä kolmasosa, kaksikolmasosaa 8 h. Hoitopäiviä 4 pv viikossa siihen asti kun nuorempi 3 v. Mielelläni olisin jatkanut osittaista pitempään, mutta kävi raskaaksi pienelle työyhteisölle.

Isommat jo koululaisia, nyt olen hoitovapaalla. Kuopus on 1 v 8 kk kun elokuussa palaan töihin, nelipäiväistä yritän jälleen tehdä vähintään siihen kunnes hän on kolme, mieluiten tokaluokan loppuun asti. Hoitopäivien pituus tulee olemaan kuten isommillakin.

Nykyään 8 ½-9h pisimmillään, mun työvuoro 8h ja siihen vartti-½h päälle per sivu aamulla ja iltapäivällä. Tosin teen tällä hetkellä lyhennettyä työaikaa, että yleensä päivät on 6-7h.. Mutta silloin kun tein 3 vuorotyötä niin pisimmillään noo jos vein klo 11 tänään niin hain huomenna klo 15.30 eli monta tuntia.

Poika ei ole vielä päiväkodissa, mutta kun aikanaan sinne menee (2v3kk ikäisenä) tulee hoitopäiviä olemaan n. 3/viikko ja hoitoaika 4,5h-7,5h/päivä (noita pidempiä päiviä varmaan max 1/viikko). Mä teen 50% työaikaa ainakin siihen asti että poika täyttää 3v. Molemmat tehdään vuorotyötä.

Kuopus meni päiväkotiin 3 vuotiaana, ja oli silloin 3 päivää / vko hoidossa.
Päivien pituus oli 8-9 tuntia.
4 vuotiaana siirtyi 5 päiväiseksi ja hoitoaika siitä asti 7,5- 9 tuntia/ pvä.
Nyt jo eskarissa.

Molemmat ovat menneet päiväkotiin 1-vuotiaana, kun olen aloittanut työt. 6-8 tuntista päivää on tehty oman työajan mukaan. Yhtään ylimääräistä minuuttia ei päiväkodissa ole vietetty. Toisilla vaan on pidemmät työajat kuin toisilla... Mutta kateellinen olen ollut niille äideille joilla on ollut mahdollisuus olla lasten kanssa kotona. niin olisin itsekin halunnut olla, mutta se ollut sitten mahdollista... :(

Esikoinen meni hoitoon 1v6kk ikäsenä, 07.30-16.15 5pv viikossa oli pisimmillään päivä, aika pian saatiin toinen auto käyttöön niin hoitoaika muuttu 7.30-15.45. Eli pitkää päivää kyllä. Noin oli hoidossa ~ 2v 10kk ikäseks ja sen jälkeen hää on ollut hoidossa 2-3päivää viikossa ( 7 - 12 päivää kuussa ), 7,5h kerrallaan.

Olen opiskelija, joten epäsäännöllisiä päiviä. Arkivapaita on 1-6/ kuukausi, 9-10h päiviä 0-4/kk, loput ovat 5-6 tunnin päiviä. Näin ollut jo 1 ja 3vuotiaasta lähtien, nyt 3 ja 5v lapset. Lapset ovat kuitenkin täysipäiväisessä hoidossa, koska harjoittelujen aikaan päivät ovat säännönmukaisesti sen 6-9h/pv.

3-vuotias ja 5-vuotias ovat 5 päivänä viikossa n. 6-7h/pvä hoidossa. Näin on menty reilu vuosi, ja mennään vielä vuoden verran. Pystymme pitämään pidennetyt lomat ja pitkiä vkloppuja/vapaapäiviä myös säännöllisen epäsäännöllisesti. Teen vajaata työaikaa.

Poikamme aloitti viime syksynä 3 v 3 kk ikäsenä pvkodissa 4 pv viikossa. Normaalisti viedään 8ksi ja haetaan 15.30. Tai jos herää norm aiemmin niin puoli kasiksi eli 8-(8.5h). Hän ei nuku päiväunia. Aamulla ei herätellä. Normaali yöuni 11 tuntia. Syksyllä nukkui hiukan enemmän.

Yhteistyössä