"salahäät"

Onko muita, jotka ovat menneet/suunnittelevat menevänsä naimisiin salaa maistraatissa? Meillä on sellainen tarkoitus. Emme ole kertoneet asiasta edes vanhemmillemme. Syy tähän on, että minä olen sellainen ihminen, joka ei halua olla millään muotoa huomion keskipisteenä enkä näe järkeä laittaa hirveää määrää rahaa juhliin. Tarkoitus on myöhemmin (ehkä puolen vuoden sisään) järjestää ihan pienet illan istujaiset lähimmille kavereille. Joidenkin mielestä kuulostaa typerältä, mutta meille sopiva homma. Mieheni haluaisi pienet juhlat heti, päädyimme siis kompromissiin ja järjestetään kemut myöhemmin. Olen raskaana, joten ei yhtään juhlamieltä... Naimisiin haluamme kuitenkin ennenkuin vauva syntyy.
 
hellsbells
Jotain tommosta mekin on suunniteltu.
Läheisille toki kerrotaan jälkeenpäin ihan kasvotusten tai edes puhelimessa, loput saa tietää facebookin kautta jos huomaavat.
En tykkää olla huomion keskipiste, enkä itse mitenkään halaja naimisiin.
 
Me mentiin sillai salaa, ettei kukaan tiennyt etukäteen, ilmoitettiin vanhemmille ja muille tekstarilla aamupäivällä, että klo 15 on vihkiminen. Katsottiin vielä aikatauluista niin, ettei kukaan olisi kerennyt paikalle millään kulkuvälineellä :kieh:
Illalla käytiin syömässä ja katsomassa yhtä bändiä. Muksulle oli hoitaja kotona.
 
har
Me mentiin naimisiin niin että paikalla oli vain pappi ja 2 todistajaa eli meidän kaveripariskunta. Kirkollinen vihkiminen oli siis kyseessä. Toimituksen jälkeen soitettiin anopeille ja ilmoitettiin tapahtuneesta, käytiin valokuvassa ja vietettiin todistajien kanssa mukava päivä, mönkkäriajelua, sauna, illallinen ja jatkot.
 
Me karataan viikoksi mökkeilemään heti häiden jälkeen. Päivitetään parisuhdetilanne facebookkiin, laitetaan puhelimet kiinni ja kun tullaan kotiin, voidaan kertoa kaikille, jos jollekin vielä epäselvää. :)
 
"nuuh"
Maistraatissa mekin mentiin. Anoppi oli todistajana mutta muu lähipiiri oli ulkomailla matkoilla jonne tekstarilla ilmoitettiin. Raskaana olin jo 8 kuulla ja alunperin meidänkin olisi pitänyt olla tuolla samalla matkalla mutta kävikin noin :)
 
"vieras"
Jotain tuollaista mekin ollaan kaavailtu. Joku potretti pitää varmaan vanhempien iloksi ottaa ja hienomman ravintolaillallisen merkeissä ajattelimme asiaa kahdestaan juhlistaa. Minusta olisi erittäin ahdistaa joutua viettämään koko päivä huomion keskipisteenä ja kaikkien onniltavana ja pällisteltävänä.
 
Täällä
Mentiin myös ns. salaanaimisiin maistraatissa. Kolme ystävää todistajina. Myöskin illalla juhlittiin saman poppoon kanssa. Jälkeen päin sitten kerrottiin muille. Tästä nyt huhtikuussa aikaa tulee 7-vuotta. Tarkoitus pitää isommat juhlat,kun naimisissa oltu 10-vuotta. Näin tuli luvattua kaikilla muille joita ns. salahäihin emme kutsuneet/kertoneet. :)
 
"höpsö"
Mä oon haaveillut että mentäisiin salaa naimisiin ja lähdettäisiin siitä suoraan pitkälle häämatkalle jonnekkin ihanaan paikkaan ja lähetettäisiin sieltä postikortit läheisille missä kerrottaisiin naimisiin menosta :D
 
Kuvan minäkin haluan, mutta vasta sitten sekin, kun vauva on syntynyt. Olen kaavaillut, että osassa kuvista on vauva mukana ja osassa vain me kaksi. Tämä kuullostaa siltä, että vain MINÄ YKSIN olisin kaiken tämän suunnitellut, mutta kyllä se mieskin on saanut sanoa sanottavansa. Jopa yhdessä ollaan käyty sormus valitsemassa ;) Yks vaihtoehto oli, että oltais samalla vihkiydytty, kun lapsi kastetaan, mutta haluamme kuitenkin, että se on vauvan juhla eikä varasteta showta häneltä. Vaatetukseen en halua satsata kovin paljoa, jollain nätillä mammamekolla ja legginsseillä pärjätään. Ostan sitten oikeisiin juhliin jonku kauniimman mekon. En tiedä olenko turhamainen, koska juhlat niin minimaaliset nytten, että jos kävis ihan kampaajalla ja meikissä sekä laittais kynnet...? Vai laitanko tukan itse ja meikin ja unohdan kynnet... en tiedä :) On tämä hankalaa tämä häästressi :D :D
 
Mä kävin kampaajalla ja meikissä, vaikkei meistä mitään kuvaakaan otettu. Mielessä oli lähinnä eka kerta, kun päästiin miehen kans kaksin ulos yli vuoteen, halusin olla hyvän näköinen ja hyvällä fiiliksellä. Ja mulla sentään oli päällä farkut ja mukava toppi :D
 
kahden lapsen
Meillä oli jo kaksi lasta kun mentiin salaa naimisiin maistraatissa. Kukaan tutuistamme ei ihan oikeasti tiennyt asiasta. Maistraatin jälkeen laitoimme kutsut postiin, jossa ilmoitimme menneemme naimisiin ja kutsuimme hääpäivälliselle. Tarjosimme lähisuvulle pienessä ravintolassa kolmen ruokalajin illallisen. Kukaan, ei edes vanhempamme, valittanut asiasta. Heille oli pääasia että menimme naimisiin kerran on lapsia ja jälkeenpäin sukulaiset kiitellyt kuinka ihana tunnelma illallisilla oli
 
"vesimeloni"
Me mentiin viime heinäkuussa salaa naimisiin. :) Asiasta tiesi etukäteen vain siskoni ja miehen paras ystävä, jotka olivat todistamassa maistraattivihkimistämme. Meilläkin syynä oli se, että kumpikaan emme halunneet olla huomion keskipisteenä ja kaikki hössötys ja muu on meistä ahdistavaa! Rahaakaan emme halunneet siihen juurikaan laittaa, ainoa kulu taisi olla mun vihkisormus.
Vihkimsen jälkeen tarjosimme todistajille kakkukahvit ja kilistimme lasilliset kuohuviiniä ja otettiin kuvia omassa pihassa.
Äidilleni soitin vihkimisen jälkeen ja kerroin tapauksesta, muut saivat tietää facebookin kautta.
 
"näinmeillä"
meillä oli mun vanhemmat mukana maistraatissa. ihanan valkoisen mekonkin löysin vaikka olin rv35. oltiin kyllä kerrottu parille kaverille ja miehen äidille että ei nyt ihan salassa. ja sitten faceen tieto. maistraatin jälkeen käytiin näsinneulassa syömässä. haluttiin käyttää 'häärahat' matkusteluun ja muutaman kerran vuodessa ollaan käyty. mitään lihakeittohäitä en olisi ikinä järjestänyt! ehkä joskus pidetään vaikka 10v juhlat mutta epäilen :D
 
Me ilmoitettiin tasan vuorokautta aiemmin tekstiviestilla sukulaisille vihkimis ajankohta ja paikka. Tiesin ettei omista sukulaisistani kukaan pääse paikalle, mutta miehen suku olisi ehtinyt muuten hyvinkin mutta valittiin ajankohta niin että uskottiin kaikkien olevan töissä. Lopulta paikalla oli meidän ja todistajien lisäksi miehen pappa (joka olikin tiennyt asiasta jo viikon verran ennen muita) ja miehen isä joka tuli lounastauollaan sinne :D

Sukulaiset kävivät myöhemmin onnittelemassa meitä kotona. Kakkukahvit tarjottiin 3 kertaan pieninä porukoina tulleille sukulaisille. Ja olen tyytyväinen. Tarkoitus on juhlia enemmän sitten kun on 5v hääpäivä :) uusitaan valat ja sen sellaista.
 
Meidän oli tarkoitus mennä naimisiin puoliksi salaa siten että molempien veljet vain tulisivat todistajiksi. Olin tuolloin raskaana.

Kälyni oli pouhunut veljelleni että voisi olla kova paikka äidilleni jos ei pääsen vihkimiseen ja siksipä ilmoitimme molempien vanhemmille vihkimisestä viikkoa etukäteen ja kutsuimme heidät mukaan. Vihkimisen jälkeen menimme syömään.

Nyt olen tyytyväinen että kutsuimme vanhempani, äidilleni tosiaan oli tärkeää saada olla mukana.
 
Eikait kaikki miehet nyt sentään petä ja jätä? : / Olen ilmeisesti sitten niin sinisilmäinen, kun uskon, että mieheni rakastaa minua yhtä paljon kuin minä häntä. Hetkeäkään ei haluttais olla erossa, jo työpäivien ajan se teettää tuskaa :) Kohta olemme 5 vuotta olleet yhdessä ja alkuhuuma senkuin jatkuu. Niin kliseistä se kun onkin, niin uskon vakaasti, että meidät on tarkoitettu yhteen. Monia pilalle menneitä parisuhteita on molemmilla menneisyydessä, ja koskaan aikaisemmin ei ole tuntunut näin hyvälle.
 
Tuore vaimo
Me menimme juuri salaa naimisiin ja olen erittäin onnellinen tästä päätöksestä! Sain viettää tärkeimmän päivä rakkaimpani kanssa ja seuraavana päivänä lähdimmekin häämatkalle! Emme kumpikaan tykkää olla juhlan keskipisteenä ja siksi tämä olikin meille täysin oikea ja paras vaihtoehto. Ja voi sitä rahan säästöä, nyt voimme tehdä monta häämatkaa ;)
 

Yhteistyössä