Onko parempi nukkua muutama tunti vai valvoa koko yö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hanzu"

Vieras
Huomenna on aamuvuoro ja tänään "pakollinen" meno kun pitkästä aikaa on isompi porukka kasassa ja mietin nukkuisinko ensi yönä 2-3 tuntia vai valvoisin koko yön ja nukkuisin työpäivän jälkeen? Tuntuu että jos muutaman tunnin nukkuu niin väsyttää vaan enemmän.. Hassu kysymys mutta juu :D

Mä oon itse melkein väsyneempi jos nukun sen 2 tuntia kun en ollenkaan.
Mutta jos pystyy nukkumaan 4 tuntia niin oon oikeestaan melko pirteä (nukun normisti max. 7 tuntia yössä )

Mä oon itse melkein väsyneempi jos nukun sen 2 tuntia kun en ollenkaan.
Mutta jos pystyy nukkumaan 4 tuntia niin oon oikeestaan melko pirteä (nukun normisti max. 7 tuntia yössä )

Oletko joskus ollut työpäivän 2 tunnin unilla? Joskus teininä viimeksi valvonut koko yön niin en osaa yhtään ajatella millainen olo on jos menen töihin nukkumatta tai nukun muutaman tunnin :D Työpäivä onneksi vain 6 tuntia lauantaina..

Voi kertoa, että se vähäkin uni on parempi, kun ollenkaan. kolmivurotyössä ja yövuorot mulle hakalia; kahden yövuoron välissä tulee nukuttua se n. 3 -4 tuntia.

Eiköhän se 2-3 tunnin uni useimmille ole parempi kuin ei mitään. Itselläni jäävät unet tuohon ina silloin tällöin. Jos kyse yksittäisestä yöstä, niin tuskin huomaan nukkuneeni vähän. Kokonaan ilman unia olen ollut pari kertaa elämässäni ja sellaisen yön jälkeen olen kyllä puolikuollut koko päivän ja meinaan nukahdella iltapäivällä aina kun pitää hetki olla paikallaan.

valvovan vauvan kanssa huomasin, että 3 tunnin yhtäjaksoinen uni oli kriittinen raja siihen, miten seuraavana päivänä jaksoi. Jos 3h ylittyi, päivästä selvisi.

[QUOTE="aloittaja";28052915]Oletko joskus ollut työpäivän 2 tunnin unilla? Joskus teininä viimeksi valvonut koko yön niin en osaa yhtään ajatella millainen olo on jos menen töihin nukkumatta tai nukun muutaman tunnin :D Työpäivä onneksi vain 6 tuntia lauantaina..[/QUOTE]

Toki, monestikin ja jopa nukkumatta ollenkaan,
mutta en enää ihan viime vuosina.

Oletan ap sinun olevan aika tavalla nuorempi kun mä (42v) ja 3-kymppisenä ja alle noita öitä oli paljonkin.
Nykyään kun näitä harvoin on, koitan nukkua sen 4 tuntia vähintään ennen duuniin menoa.

valvovan vauvan kanssa huomasin, että 3 tunnin yhtäjaksoinen uni oli kriittinen raja siihen, miten seuraavana päivänä jaksoi. Jos 3h ylittyi, päivästä selvisi.

Sama täällä! Meillä on kaksoset, ja tuo 3h pätkä oli pakko saada nukkua vaikka sit niin että mies piti tuttia vauvan suussa että se pysyi vielä puolisen tuntia hiljaa. Kamalinta oli jos vauvat meni eri rytmiin niin että jouduin 2 tunnin välein syöttämään yön läpi, aamulla sit oksensin ja luulin kuolevani.

[QUOTE="aloittaja";28052915]Oletko joskus ollut työpäivän 2 tunnin unilla? Joskus teininä viimeksi valvonut koko yön niin en osaa yhtään ajatella millainen olo on jos menen töihin nukkumatta tai nukun muutaman tunnin :D Työpäivä onneksi vain 6 tuntia lauantaina..[/QUOTE]
Mä tein viimeksi viime viikolla 2 työpäivää nukkumatta välissä lainkaan. Hyvin meni kumpikin päivä. Ei edes väsyttänyt toisena päivänä. Enkä ole kyllä teini ;) Ikää lähemmäs 40 ...
Lissän vielä, että 2. päivän iltana menin ihan normaaliin aikaan nukkumaan ja nukuin vähän reilummat yöunet.

Viimeksi muokattu:
joo sii tota oon 15v poika en oo nukkunu tänä yönä silmäystäkään ja kellohan on siis varttii vaille kuus ku tätä kirjoitan. väsyttää nii maan perkeleesti mutta kun en pysty nukkumaan ku kurkku tosi kipee.. vittu mitä mä teen.

Yhteistyössä