Voiko noro tarttua kirjekuoresta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksvaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksvaan"

Vieras
Noron saanut ei ole koskenut itse kirjekuoreen, mutta se on ollut koko taudin ajan lähistöllä pöydällä ja pöydän ohi mennessä noron sairastaja yksinyt yms...

Voiko noroa siis olla kirjekuoressa, yskästä tarttunut ilman kautta vaikka itse kuoren yläpuolella ei ole yskinyt?

Siinä kysymys :D

Jos se elää pinnoissa jopa 12 vuorokautta, niin käsittääkö tuo pinta myös kirjekuoren vai oven kahvat yms...

Minä olen siis noron sairastaja ja huomenna pitäisi antaa yksi kirjekuori ystävälle enkä halua että hän saa tätä noroa. Siksi asiaa siis mietin.

[QUOTE="ihanaa";28044659]Vaikka minä vihaan/pelkään mahatauteja eniten maailmassa niin en sentään noin hysteerinen ole![/QUOTE]

Mä nyt vain ajattelen ystäväni parasta tässä asiassa. Koska satun tietämään kuinka rankka tää tauti on. :)

Mut ehkä tää menee hysteeriankin puolella, mut parempi miettiä asioita kun tartuttaa toinen.

Anna se kuoren sisältö ystävälle niin, että avaat kuoren hänen ollessa paikalla mutta et itse koske sisältöön. Kaverisi ottaa sitten kuoren sisällön sieltä koskematta kuoreen. Ei leviä pöpöt ;)

Ap on varmaan velkaa jollekkin ja tyyppi ois tulossa huomenna hakeen rahat.? Taitaa kuitenki vielä olla rahapula niin keksi tommosen selityksen. :D enkö oo oppinut aika hyväksi palstalaiseksi kun hoksasin mikä on takana?

[QUOTE="Vieras";28044936]Ap on varmaan velkaa jollekkin ja tyyppi ois tulossa huomenna hakeen rahat.? Taitaa kuitenki vielä olla rahapula niin keksi tommosen selityksen. :D enkö oo oppinut aika hyväksi palstalaiseksi kun hoksasin mikä on takana?[/QUOTE]

Nyt meni kyllä pieleen :D Se olis vaan aika ikävää antaa ystävälle ystävänpäivälahjaksi norovirus. :)

Mä ajattelen liikaa koska oma olo niin huono vielä.

[QUOTE="Vieras";28044813]No miten sitten meinasit toimia? Tuolla logiikalla ne kaikki kotonaolevat kirjekuoret ovat "saastuneita", samoin hanskasi.

Joo, olet hysteerinen :)[/QUOTE]

Heh, tota en tullut ajatelleeksi. :D Tosin sekä kirjekuoret että hanskat ovat ovien takana, joten niihin ei pöpöt pääse.

Luin liikaa tuosta että elää pinnoilla 12vrk, joten tulin ajatelleeksi tuon kirjekuoren kohtaloa. Tätä tautia kun en soisi kellekkään.

[QUOTE="Lissu";28045512]No riittää kyllä että ystäväsi pesee kätensä kuoren käsittelyn jälkeen ennen syömistä. :)[/QUOTE]

Aivan, tämän sanon sitten ystävällekkin. :) Jospa se ei tarttuisi, olis kai aika huonoa tuuria silloin...

Yhteistyössä