Keitto keittojuureksista pelkästään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laihduttaja"

Vieras
Laihdutuskuuri käynnissä ja nyt ei ole edes pakkasessa paistijauhelihaa niin mietin päivän ruuaksi ihan pelkkää keittoa keittojuureksista ja sekaan pari perunaa. Kasvisliemikuutio ja sipuli vielä lisäksi. Onkohan ihan turhaa ruokaa kun ei ole lainkaan mitään protskua? Tekisikö sitä mielummin 2 munan munakkaan tilalle? Kauppaan en enää tänään siis lähde.

[QUOTE="vieras";28043849]keittojuureksista saa ihan ok keiton kun soseuttaa sen sosekeitoksi. Muuten maistuu aika karmealta[/QUOTE]

Hei tämä olikin hyvä idea kiitos :) Jos iltapalaksi sitten keittäisi 2 kanamunaa leivällä.

Mä olen tehnyt hätäkeittoa ihan keittojuurespussista ja soijarouheesta. IMO laihduttajalle turhaa on herkut, "höttötuotteet" yms., keitto täyttää ja kasviksissa on vitamiininsa. Miksi se olisi turhaa? Kaloreitakaan ei 200 g pussissa ole kuin joku 60.

[QUOTE="Laihduttaja";28043856]Hei tämä olikin hyvä idea kiitos :) Jos iltapalaksi sitten keittäisi 2 kanamunaa leivällä.[/QUOTE]

tai kuutioit keitetyn munan sosekeiton päälle pinaattikeittotyyliin :)

mä teen aina pakastekeittojuureksista keiton. toki siihen tulee kaikkea muutakin, mutta miksi ostaa purjot ja lantut sun muut erikseen kun ne saa pussissa? ja sen määrän kun tarttee.

olen myös tarjonnut rakkaimmille ja vähemmän rakkaille, ja kaikille on maistunut.

mä teen aina pakastekeittojuureksista keiton. toki siihen tulee kaikkea muutakin, mutta miksi ostaa purjot ja lantut sun muut erikseen kun ne saa pussissa? ja sen määrän kun tarttee.

olen myös tarjonnut rakkaimmille ja vähemmän rakkaille, ja kaikille on maistunut.

Ne saa yhdessä paketissa myös tuoreina, ei pakastettuina. Mun mielestä ne pakastejuurekset ei maistu ollenkaan niin hyviltä kuin tuoreet. Lanttu jotenkin ihmeen kitkerää pakastettuna.

Kertoo vain ihmisen yksinkertaisuudesta yrittäessään päteä sillä, että miksi ostaa erikseen lantut ym. Todellakin tuoreitakin juureksia ja kasviksia saa keittojuurespakkauksina ;) Niille ei niin rakkaillekin

Voithan tehdä molemmat ja syödä sekä että. Pelkkä soppa ei nälkää pidä pitkään ellet jatka sitä hiukan öljyllä edes, ja proteiini on niin tärkeää että jos ei muuta niin keitä tai paista muna leivän päälle.

Ja ilman muuta soseutettuna soppa pitää paremmin nälkää, ihan tutkittua tietoa.

Keittojuureksia, sipulia, rasia tai puolikas kirsikkatomaatteja, kasvisliemikuutio, pippuria, perunaa ja pieni määrä täysjyvä spagettia niin saa hyvän ja maistuvan minestronekeiton :) Ei paljoa maksa ja saa masun täyteen. Proteiinia ei tosin ruuassa ole, mutta nehän voi sitten korvata tosiaan illalla vaikka muutamalla kananmunalla.

Ainakin K-Kaupoissa myydään Pirkan tuoreita keittojuureksia annospaloina. Ihan kätevä konsepti, tosin joillekin ei kelpaa kuin ne itse kasvatetut tai Anton & Antonista noudetut kolmenkympin luomujuurekset.

Tällainen paketti:

http://www.pirkka.fi/sites/default/files/styles/max_width_800/public/products/marsu_15060_2_jpg.jpg

no hyh :x mitä tuoretta tuossa on? pakastealtaasta kun ostat, juurekset eivät ole ensin olleet kelmussa nahistumassa.

muoks. tuota en rakkaimmilleni tarjoaisi!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä