Ystäväni outo käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen naiselle susi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen naiselle susi

Vieras
Minulla on (tai oli) ystävä, jonka kanssa yhteydenpito ja oleminen on käynyt aika mahdottomaksi. Olimme siis hyviä ystäviä ja vietimme aikaa yhdessä ja perheidemme kanssa. Aloitimme yhdessä harrastuksen, uuden kielen opiskelunkin. Kävimme ulkomailla yhdessä perheidemme kanssa kahteenkin otteeseen ja muun ystäväporukan (naisten) kanssa kävimme säännöllisesti istumassa iltaa tai esim. risteilemässä. No ongelmat alkoivat yllättäin sitten yhdellä risteilyllä kun ystäväni on sitä tyyppiä, joka saattaa päästää mitä tahansa suustaan kun on nauttinut alkoholia. En tiedä suuttuiko hän siitä, etten puolustanut häntä. Hän oli täysin väärässä asiassa enkä halunnut hyökätä toisia ystäviäni vastaan asiassa, jossa en kaiken lisöksi ollut edes paikalla vaan olin mennyt jo hyttiin nukkumaan. No tuli seuraava risteily. Alkoholia oli nautittu ja nousiko sitten pintaan jotain niin alkoi valitus siitä miten minulla on kauniimmat vaatteet kuin hänellä eikä hän halua tulla hytistä ravintolaan kanssani. No ajateltiin, että normaalia 'apua ei mitään päällepantavaa' -angstia, mutta kun juttua jatkui koko matkan, jopa kotiintulomatkalla niin hiukan alkoi jo nyppiä. No tuli seuraava kerta risteilyllä niin ystäväni alkoi jo määräillä kenen kanssa saan istua iltani, hänen mielestään olin velvollinen olemaan koko ajan hänen kanssaan kun kerran oli yhdessä lähdetty risteilemään (no reissulla oli mukana noin 10 muutakin ystävääni) Lisäksi hän oli jo ehtinyt humalassaan kiihtyä niin, että huusi suoraa huutoa minulle ja muille ja käytti sitten lopun reissustaan itkemiseen. Tämän jälkeen olimme vielä perheen kesken matkoilla, jossa oli toki hillitymmin kun miehensä jotenkin rauhoittaa häntä, mutta pientä vittuilua sain osakseni kuitenkin. Tuon matkan jälkeen hän olisi halunnut lähteä matkoille ilman lapsia (no hänen vanhin lapsensa on yksi mahdottomimmista esipuberteetti-ikäisistä jonka tunnen), mutta koska minun mieheni ei tähän suostunut vaan sanoi, että joko koko perheenä tai sitten ei ollenkaan (hän ei voi sietää ystävääni humalassa ja tiesi, että silloin humaltumista olisi paljon enemmän) niin kieltäydyimme ja he mitä luultavammin suuttuivat. No tästä johtuen ystäväni myös lopetti käymästä yhteisessä harrastuksessamme. Minä tietenkin jatkoin, pidän kielen opiskelusta. Muille ystäville oli sanonut, että lopetin kun minä olen siinä paljon paremoi, ettei hän kestä koko ajan olla minua huonompi! Kyseinen ystäväni on kuitenkin kohta 40-vuotias nainen. Mikiään paapominen ei tunnu hänelle silti riittävän kun itkee aina sitä, että on rumempi tai lihavampi kuin muut. Asia ei edes pidä paikkaansa, mutta sitähän hän ei usko. Tällä hetkellä ystäväpiirimme joutuu tapaamaan toisiaan salassa häneltä, koska kukaan ei jaksa sitä draamaa mikä aiheutuu joka ikisestä jutusta. Vähän väliä hän kiukuttelee siltikin, ettei tulisikaan mihinkään vaikka kutsuttaisiin, vaikkei kukaan olisi sillä hetkellä edes järjestämässä mitään menoa mihinkään. Ja mitä ilmeisemmin käyttää nykyään aikaansa siihen, että keksisi lokaa muista, koska oli jo juoruilemassa minun avioerostani jollekin, mikä ei missään nimessä pidä edes paikkaansa!!! Eli tällä naisella tuntuu olevan jotakin pahasti vialla, tosin facebook-päivitykset on ihanaakin ihanampaa siirappia aina siitä kuinka mies ja lapset ja koti ja työkin on niin ihanaa! Kuinka lapset leipoo ja mies siivoaa ja hän käy vaan lenkillä, mutta takaisin tullessa on aina miehen lämmittämä sauna valmiina ja siideri jääkaapissa. Mitä ihmettä tällaisen ongelman kanssa tekee?????

Minulla on (tai oli) ystävä, jonka kanssa yhteydenpito ja oleminen on käynyt aika mahdottomaksi. Olimme siis hyviä ystäviä ja vietimme aikaa yhdessä ja perheidemme kanssa. Aloitimme yhdessä harrastuksen, uuden kielen opiskelunkin. Kävimme ulkomailla yhdessä perheidemme kanssa kahteenkin otteeseen ja muun ystäväporukan (naisten) kanssa kävimme säännöllisesti istumassa iltaa tai esim. risteilemässä.

No ongelmat alkoivat yllättäin sitten yhdellä risteilyllä kun ystäväni on sitä tyyppiä, joka saattaa päästää mitä tahansa suustaan kun on nauttinut alkoholia. En tiedä suuttuiko hän siitä, etten puolustanut häntä. Hän oli täysin väärässä asiassa enkä halunnut hyökätä toisia ystäviäni vastaan asiassa, jossa en kaiken lisöksi ollut edes paikalla vaan olin mennyt jo hyttiin nukkumaan. No tuli seuraava risteily. Alkoholia oli nautittu ja nousiko sitten pintaan jotain niin alkoi valitus siitä miten minulla on kauniimmat vaatteet kuin hänellä eikä hän halua tulla hytistä ravintolaan kanssani.

No ajateltiin, että normaalia 'apua ei mitään päällepantavaa' -angstia, mutta kun juttua jatkui koko matkan, jopa kotiintulomatkalla niin hiukan alkoi jo nyppiä. No tuli seuraava kerta risteilyllä niin ystäväni alkoi jo määräillä kenen kanssa saan istua iltani, hänen mielestään olin velvollinen olemaan koko ajan hänen kanssaan kun kerran oli yhdessä lähdetty risteilemään (no reissulla oli mukana noin 10 muutakin ystävääni) Lisäksi hän oli jo ehtinyt humalassaan kiihtyä niin, että huusi suoraa huutoa minulle ja muille ja käytti sitten lopun reissustaan itkemiseen.

Tämän jälkeen olimme vielä perheen kesken matkoilla, jossa oli toki hillitymmin kun miehensä jotenkin rauhoittaa häntä, mutta pientä vittuilua sain osakseni kuitenkin. Tuon matkan jälkeen hän olisi halunnut lähteä matkoille ilman lapsia (no hänen vanhin lapsensa on yksi mahdottomimmista esipuberteetti-ikäisistä jonka tunnen), mutta koska minun mieheni ei tähän suostunut vaan sanoi, että joko koko perheenä tai sitten ei ollenkaan (hän ei voi sietää ystävääni humalassa ja tiesi, että silloin humaltumista olisi paljon enemmän) niin kieltäydyimme ja he mitä luultavammin suuttuivat.

No tästä johtuen ystäväni myös lopetti käymästä yhteisessä harrastuksessamme. Minä tietenkin jatkoin, pidän kielen opiskelusta. Muille ystäville oli sanonut, että lopetin kun minä olen siinä paljon paremoi, ettei hän kestä koko ajan olla minua huonompi! Kyseinen ystäväni on kuitenkin kohta 40-vuotias nainen. Mikiään paapominen ei tunnu hänelle silti riittävän kun itkee aina sitä, että on rumempi tai lihavampi kuin muut. Asia ei edes pidä paikkaansa, mutta sitähän hän ei usko.

Tällä hetkellä ystäväpiirimme joutuu tapaamaan toisiaan salassa häneltä, koska kukaan ei jaksa sitä draamaa mikä aiheutuu joka ikisestä jutusta. Vähän väliä hän kiukuttelee siltikin, ettei tulisikaan mihinkään vaikka kutsuttaisiin, vaikkei kukaan olisi sillä hetkellä edes järjestämässä mitään menoa mihinkään. Ja mitä ilmeisemmin käyttää nykyään aikaansa siihen, että keksisi lokaa muista, koska oli jo juoruilemassa minun avioerostani jollekin, mikä ei missään nimessä pidä edes paikkaansa!!!

Eli tällä naisella tuntuu olevan jotakin pahasti vialla, tosin facebook-päivitykset on ihanaakin ihanampaa siirappia aina siitä kuinka mies ja lapset ja koti ja työkin on niin ihanaa! Kuinka lapset leipoo ja mies siivoaa ja hän käy vaan lenkillä, mutta takaisin tullessa on aina miehen lämmittämä sauna valmiina ja siideri jääkaapissa. Mitä ihmettä tällaisen ongelman kanssa tekee?????

kappalejako

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Juttele ystävällesi, kerro miltä sinusta tuntuu ja kysy onko hänellä jotain sydämellään.

Jos ei onnistu, eli tästäkin tulee draama niin sanoisin asiallisesti että sitten emme voi pitää yhteyttä ja hankkisin parempia ystäviä ja unohtaisin tuollaiset tyypit kokonaan. Itsehän ne kaverit valitaan.

MÄ todennäkösesti seuraavan kerran kun draama "sä oot niin pajon kauniinpi/parempi/yms. kuin minä" alkaisi. Sanoisin ihan suoraan, ettei meidän tarvitse toisiamme tavata, jos se tekee niin pahaa. Tottakai ongelmaa voi yrittää ratkoa nätisti kyselemälläkin (kannattaakin), mä vaan olen huono keskustelemaan rakentavasti, varsinkaan tuollaisten ihmisten kanssa...

Uusimmat

Yhteistyössä