Olipa taas kiva herätys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Heräsin vähän ennen viittä sohvalta ton meidän reilu 1 vuotiaan höpötykseen. Mies oli taas vaan nostanu sen makkarista olkkarin puolelle ja menny itte takasi nukkumaan. Ei siinä muuten mitään mutta kun ei sitte taaskaan ollu herättäny mua. Poikien huoneen oviaukos oleva portti oli auki ja huone on täynnä kaikkea pikkusälää. Onneksi tyttö oli sieltä ekana löytäny vanhemman pojan kuvakansion ja tullu selaamaan sitä olkkariin. Mä en tajua minkä takia mies ei voi herättää mua? Voi tota porttiakaan enää jättää yöksi auki ja tiedä uskaltaako täs enää nukkuakaan.

Mukavan ajattelevaista. :|

Mulla oli jossain vaiheessa illalla työmenoa, mies oli kotona 1,5 ja 3.5v lasten kanssa. Tullessani kotiin mies oli tietokoneella ja olkkarin lattia oli päällystetty leluilla, sanomalehdillä, vaatteilla... Mua ei niinkään ärsyttänyt se, että lattia oli sekasotkun vallassa, olkkarissa saa kyllä leikkiä, mutta miehen "siis mitä ihmettä, mä käänsin selkäni vain hetkeksi" -selitys pänni enemmän. Ukko on uppoutunut nettiin, eikä ole huomannut mitään, vaikka kone on olohuoneessa. Eikä se kyllä ihan pieni "hetki" ole ollut, sillä kaikki lasten kirjat löytyivät meidän sängystä, pinneri oli täpötäynnä pehmoleluja, eteisen tumppu- ja myssylaatikot oli tyhjennetty lastenhuoneeseen jne. Tuonne makkariinkin pitää kulkea olkkarin läpi, joten tästä on mennyt kuormakaupalla tavaraa miehen ohitse ilman, että se on huomannut mitään.

[QUOTE="käpynen";28030224]Mukavan ajattelevaista. :|

Mulla oli jossain vaiheessa illalla työmenoa, mies oli kotona 1,5 ja 3.5v lasten kanssa. Tullessani kotiin mies oli tietokoneella ja olkkarin lattia oli päällystetty leluilla, sanomalehdillä, vaatteilla... Mua ei niinkään ärsyttänyt se, että lattia oli sekasotkun vallassa, olkkarissa saa kyllä leikkiä, mutta miehen "siis mitä ihmettä, mä käänsin selkäni vain hetkeksi" -selitys pänni enemmän. Ukko on uppoutunut nettiin, eikä ole huomannut mitään, vaikka kone on olohuoneessa. Eikä se kyllä ihan pieni "hetki" ole ollut, sillä kaikki lasten kirjat löytyivät meidän sängystä, pinneri oli täpötäynnä pehmoleluja, eteisen tumppu- ja myssylaatikot oli tyhjennetty lastenhuoneeseen jne. Tuonne makkariinkin pitää kulkea olkkarin läpi, joten tästä on mennyt kuormakaupalla tavaraa miehen ohitse ilman, että se on huomannut mitään.[/QUOTE]

:D :D Anteeksi, että nauran!

Mulla kanssa mies välillä uppoutuu netin syövereihin.
Tämä tapahtui viime keväänä:
Ilmoitin miehelle, että lähden kauppaan, enkä ota koiria mukaan.
Mies vain hymisi sieltä läppärin takaa jonkun "joo"-sanan tapaisen.

Olin reissullani vain vajaan tunnin.
Takaisin tultuani havaitsin eteisen lattian lainehtivan koiran pissasta. Mies ei ollut sieltä läppärinsä takaa hievahtanutkaan tässä välissä, eikä ollut huomannut, herran jestas sentään koiranpentua ollenkaan! :O
Luulisi, että pieni koiranpentu aiheuttaa hiukan meteliä, mutta mies ei vaan ollut havahtunut mihinkään.

No, onneksi pentu oppi sisäsiistiksi alta 5-kuisena, eikä tuo tapaus aiheuttanut pahaa takapakkia sisäsiisteyskoulutuksessa. :D
Meillä kun ei ole ollut sanomalehtiä ollenkaan käytössä, vaan ollaan menetelty "tarkkailen pennun eleitä"-systeemillä.

[QUOTE="jjj";28030313]Eikö poika vois nukkua omassa sängyssä?[/QUOTE]

No vois mutta kun ei halua. Poika on kehitysvammainen ja nukkuu mieluiten jonkun lähellä. Välillä komennan sen omaan sänkyyn mutta toisaalta ku ei mun oo väliä missä mä nukun ja poika nukkuu paremmin ku saa olla jonkun vieres niin nukkukoon. Eikä tos oo mitään muuta ongelmaa ku toi ettei mies herätä mua ku pienin herää vaan pökkää sen vaan olkkarin puolelle.

Koska 10 v. poika nukkuu mun paikalla ja sen viereen jää niin pieni tila ettei siinä mahdu kääntyilemään.

Miten teillä herätään jo viideltä?:O Meillä 1,5.v nukutetaan uudelleen, jos nuin aikaisin yrittää herätä, ja yleensä nukkuukin kellon ympäri.
Onko mies kertonut syytä miksei herää lapsen kanssa, ja miksi ei edes herätä sinua?

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;28030314:
Miten muka kukaan aikuinen voi nukkua niin sikeästi ettei herää kun joku liikkuu ja leikkii huoneessa? Ja miksi 10-v. nukkuu sun paikalla?

En mä ainakaan herää jos ei se pidä mitään ääntä. Siis en pelkkään kävelyyn herää. Nytkin siis heräsin siihen ku likka alkas höpöttään. Ja mun on ollu pakko opetella nukkumaan meteliskin jotta voin huonosti nukutun yön jälkeen nukkua päiväunet.

Miten teillä herätään jo viideltä?:O Meillä 1,5.v nukutetaan uudelleen, jos nuin aikaisin yrittää herätä, ja yleensä nukkuukin kellon ympäri.
Onko mies kertonut syytä miksei herää lapsen kanssa, ja miksi ei edes herätä sinua?

Toi likka herää kuinka sattuu ja sitä ei saa nukkumaan jos ei sitä väsytä, yrittäny oon mutta se vaan huutaa sitte naama punaasena vaikka mitä tekis. Muitten on kuitenkin saatava nukkua. Mies ei oo kertonut mitään syytä mutta ilmeisesti on sitä mieltä että kun hän kerran käy töissä niin hänen ei tarvi koskaan valvoa lasten takia. Enkä tiedä sitäkään miksei voi herättää mua mutta niin on ollu aina. Vaikka ois ollu mikä syys miksi olis ollu suotavaa mut herättää niin ei. Ja nytkin taas oon sanonut ettei likkaa voi jättää päinsä vaan mut pitää herättää niin eipä vaan näytä menevän jakeluun.

Toi likka herää kuinka sattuu ja sitä ei saa nukkumaan jos ei sitä väsytä, yrittäny oon mutta se vaan huutaa sitte naama punaasena vaikka mitä tekis. Muitten on kuitenkin saatava nukkua. Mies ei oo kertonut mitään syytä mutta ilmeisesti on sitä mieltä että kun hän kerran käy töissä niin hänen ei tarvi koskaan valvoa lasten takia. Enkä tiedä sitäkään miksei voi herättää mua mutta niin on ollu aina. Vaikka ois ollu mikä syys miksi olis ollu suotavaa mut herättää niin ei. Ja nytkin taas oon sanonut ettei likkaa voi jättää päinsä vaan mut pitää herättää niin eipä vaan näytä menevän jakeluun.

Mites sitten kun sinä menet töihin myös, hoidat siltikin noi lasten heräämiset?
Onko teillä ihan sovittu tuo, että sinä hoidat lapset ja mies käy töissä eikä hänen tarvitse hoitaa lapsia, vaikka sinäkin menisit töihin? Hyvä että tyttö oli löytänyt sen kansion, eikä ehtinyt laittaa mitään pikku tavaraa suuhuun, meillä nimittäin menee tolla 1,5v kaikki mahdollinen ja mahdoton suuhun.: /

Ei oo sovittu että vaan mä hoitaisin heräämiset. Yleensä en viitti pyytääkään ja oon siihen jo tottunut. Mutta kesällä kun miehellä oli 10 viikkoa lomaa eikä pyynnöistä ja lupauksista huolimatta kertaakaan heränny lasten kans aamulla niin pikkasen meinas ottaa nuppiin.
Sama varmaan jatkuu vaikka olisin töiskin.

Likka kans laittaa suuhun kaiken mikä sinne vain mahtuu. Ja onhan tos muitakin paikkoja mihin ei tarviis mennä kuten roskis ja lusikka- ja kauhalaatikot.

No voi ei... meinasin jo kilpailla omalla herätyksellä (lapsi oksensi viereeni),mutta varmasti sua harmittaa tuollainen tosi paljon, välinpitämätön mies + aikainen herätys. Luulenpa että on kurjempi aamu sulla. Halaus ja suklaalevy sulle!

Ei ne kaik mukulat vaa nuku uudelleen herättyään, kato ne on erilaisia :O Meilläkin sellanen kukkuja jota ei koskaan saanu nukahtamaan uudelleen kun se heräs klo 5.

Ohhoh, eipä kuulosta kivalta. ..
Oletko sä se sama, jonka piti jättää (alkohlisti)miehensä jo aikaa sitten? Anteeksi jos muistelen väärää nikkiä.
Kuulostaa todella välinpitämättömältä mieheltä. Meillä ei kauaa tollasta kahteltas, tahti muuttuis hyvin äkkiä tai lusikat menis jakoon.

No voi ei... meinasin jo kilpailla omalla herätyksellä (lapsi oksensi viereeni),mutta varmasti sua harmittaa tuollainen tosi paljon, välinpitämätön mies + aikainen herätys. Luulenpa että on kurjempi aamu sulla. Halaus ja suklaalevy sulle!

No kurjaa ois tuoki. Mua ei aikainen herätys sinällään haittaa, säikähdin vaan pirusti ku ajattelin mitä ois voinu sattua.

Mies tuli jokku aika sitte töistä, tässä meidän keskustelu:
Minä: Moneltako tyttö on heränny?
Mies: En mä tiedä, joskus kolmelta vissiin.
Minä: No onneksi ei ollu tukehtunu täälä.
Mies: kuinka niin?
Minä: Noku toi portti oli auko ja se on ollu poikien huonees touhuumas.
Mies: Kuka sen auki on jättäny?
Minä::O Ööö, minä niinku joka ikinen ilta...Mikset sä herättäny mua? Kiva ku tyttö on ollu täälä omin päin pari tuntia ja muitaki vaaroja on ku poikien huone.
Mies ei vastaa vaan rupee puhuun jotain työjuttuja.

Että sillee.

Ohhoh, eipä kuulosta kivalta. ..
Oletko sä se sama, jonka piti jättää (alkohlisti)miehensä jo aikaa sitten? Anteeksi jos muistelen väärää nikkiä.
Kuulostaa todella välinpitämättömältä mieheltä. Meillä ei kauaa tollasta kahteltas, tahti muuttuis hyvin äkkiä tai lusikat menis jakoon.

No joo, sama oon. Juonu tuo ei oo enää aikoihin. Eikä se aina oo tollanen ollu. Siis alusta asti mä oon ollu päävastuus lapsista mutta oon alunperin kumminkin voinu luottaa miehen järjenkäyttöön. Mutta nyt koko ajan vaan pahenee noi sen touhut.

[QUOTE="vieras";28031960]Monelta teidän tyttö menee nukkumaan jos herää jo kolmelta?![/QUOTE]

Eilen nukahti kymmenen mais. Sillä on unirytmi pahasti hakuses ja on eka noista meidän lapsista jonka rytmiä on tosi vaikee saada kohdalleen. Se ei nuku jos ei väsytä, huutaa vaan vaikka millä keinolla yrittäis nukuttaa.

Yhteistyössä