Ymmälläni. Kaverini ei ymmärrä motiiviani lainata rahaa vanhemmiltani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilja83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28029555]Voi luoja, mitä vastauksia monilta taas. Ollaan olevinaan niiiin paljon parempia, vastataan ylimielisesti ja takerrutaan ties mihin. Hohhoijaa.

Mielestäni vanhemmilta lainaaminen yksittäistapauksena on ok, jos se on molemmille osapuolille ok (ja huomattavasti parempi vaihtoehto kuin esimerkiksi pikavipin ottaminen). Asia ei kuulu kaverillesi mitenkään. Valehtelu tietenkin on ikävää, mutta onneksi sait asian selvitettyä isäsi kanssa. Sinun tilanteessasi todella kyllä miettisin, miten jatkossa välttäisin riippuvuuden vanhemmista (menojen karsiminen, hätätilanteita varten luottokortin hakeminen jne.).[/QUOTE]

Huh säikähdin jo että olen ainoa joka ajattelee vastauksista noin. :D Mutta tiesin että tulen saamaan 95% negatiivista palautetta.

Ilman aloitusta en olisi soittanut isälleni, onneksi tein sen. :) En todellakaan halua olla riippuvainen vanhemmistani ja minun täytyykin tehdä joku ratkaisu.

Täytynee olla tästä edes hiljempaa kavereille raha-asioista. Se saattaa olla kateutta, hän on monesti lainannut aikoinaan minulta rahaa kun hänen vanhempansa ovat olleet työttömiä miltei ikänsä... toivottavasti silti ei ole kateellinen =) Mietin itsekin tuota etten tee muuta väärää kuin valehtelen mutta pääasia on etten ota lainaan ja sitten en maksa. Se olisi todella väärin.

No niin, saattaapi siis ollakin kateutta. Mutta onhan sekin ihan inhimillinen ja ymmärrettävä tunne, suo se kaverillesi kuitenkin.

No niin, saattaapi siis ollakin kateutta. Mutta onhan sekin ihan inhimillinen ja ymmärrettävä tunne, suo se kaverillesi kuitenkin.

Minäkään en ole voinut lainata vanhemmiltani koskaan rahaa enkä mitään. Enkä ole saanut heiltä muutakaan tukea. Olen saanut sitten tukea muualta.
Ymmärrän mitä on kun elää kädestä suuhun eikä ole säästöjä.
Siinä on mielestäni jo tarpeeksi haastetta, kyllä kauan suunnitellut kemut antaa kummasti voimia taas puurtaa eteenpäin!

Naurahdin ylemmälle kommentillesi, kun joku ihmetteli juhlieni budjettia. :D

Täytyy hyväksyä kaverin tuntemukset. Olin vain ihmeissään kun en itse pitänyt tätä asiaa niin pahana kuin hän antoi ymmärtää ja halusin tietää ulkopuolisten mielipiteet.

Naurahdin ylemmälle kommentillesi, kun joku ihmetteli juhlieni budjettia. :D

Täytyy hyväksyä kaverin tuntemukset. Olin vain ihmeissään kun en itse pitänyt tätä asiaa niin pahana kuin hän antoi ymmärtää ja halusin tietää ulkopuolisten mielipiteet.

Juup :) kyllä sillä summalla JOTAIN saa.
Ja mahdoitko sanoa edes missään kohtaa, että juhliesi budjetti nimenomaan on 150ur.
Etkö maininnut vain laskun olevan sen hintainen.

Juup :) kyllä sillä summalla JOTAIN saa.
Ja mahdoitko sanoa edes missään kohtaa, että juhliesi budjetti nimenomaan on 150ur.
Etkö maininnut vain laskun olevan sen hintainen.

En laittanut mitään tarkkaa summaa, sanoin vain että yli 150e. En ajatellut, että se on tärkein pointti vaikka neljä sivua siitä 150 eurosta on vaahdottu :D Mutta suurinpiirtein tuolla rahalla sain hyvät juhlat aikaiseksi. :)

[QUOTE="koppis";28029058]Mua epäilyttää lisäksi se, että saako uuteen autoon jonkun osan 150 eurolla??[/QUOTE]

Tästä täytyy kyllä ehdottomasti ottaa selvää!
Että voiko todella pitää paikkaansa. Mistähän osasta MUKA oli kyse?!
Ettei nyt vaan ap valehtelisi.

[QUOTE="Kalkkis";28029232]Siis kotibileet niinkö? Miksi ne on sitten HIMObileet? Onko tuo jokin lyhenne vai mikä?
Oikeasti, en ole tuollaista termiä kuullut ennen.[/QUOTE]

Eiköhän ap nyt kuitenkin tarkoittanut HOMObileitä.
Kun eihän tuolla summalla voi saada MITÄÄN tarjottavaa kaupasta, edes alkeellistakaan ruokaa pöytään.
Ap:lle tuli varmaan kirjoitusvirhe. Homobileet on jees, rakkaus ei maksa : )

Kiittos ja antteeks ap, minun huumorintajuni..

Eiköhän ap nyt kuitenkin tarkoittanut HOMObileitä.
Kun eihän tuolla summalla voi saada MITÄÄN tarjottavaa kaupasta, edes alkeellistakaan ruokaa pöytään.
Ap:lle tuli varmaan kirjoitusvirhe. Homobileet on jees, rakkaus ei maksa : )

Kiittos ja antteeks ap, minun huumorintajuni..

:D :D 150 euron bileet on niiiin surkeat! Eihän niillä todellakaan saa mitään. Edes pitsaa leivottua! Juomatkin jäivät ostamatta ja käveltiin baariin, sillä 150 eurolla ei edes saa taksia maksettua lähibaariin! Tuollaisella summalla ei tee mitään varsinkin jos kyse on HIMObileistä ;) Piti oikeen aloituski tehä "mitä tarkoittaa himobileet". Siinä taas huomaa miten aiheesta eksytään tällä foorumilla :D

...Mutta tiesin että tulen saamaan 95% negatiivista palautetta...

Niinhän täällä aina, valitettavasti :)

Jos olisit ratkaissut tilanteen ottamalla pikavipin, sinua olisi neuvottu vaikkapa lainaamaan joltain sukulaiselta ja haukuttu tyhmäksi. Jos olisit jättänyt juhlat pitämättä ja kertonut mieleipahasi siitä, joku olisi sanonut, että oletpa tosi hyvä ystävä, kun perut juhlat noin viime hetkellä ja joku toinen kieltänyt sinua inisemästä yksien juhlien takia. Jne jne jne. Teet niin tai näin, aina täällä tuomitaan.

[QUOTE="vieras";28029778]Niinhän täällä aina, valitettavasti :)

Jos olisit ratkaissut tilanteen ottamalla pikavipin, sinua olisi neuvottu vaikkapa lainaamaan joltain sukulaiselta ja haukuttu tyhmäksi. Jos olisit jättänyt juhlat pitämättä ja kertonut mieleipahasi siitä, joku olisi sanonut, että oletpa tosi hyvä ystävä, kun perut juhlat noin viime hetkellä ja joku toinen kieltänyt sinua inisemästä yksien juhlien takia. Jne jne jne. Teet niin tai näin, aina täällä tuomitaan.[/QUOTE]

Totta! Ehkä tuo on se minkä takia minäkin jaksan roikkua täällä joka päivä lukemassa aloituksia. :D Noh sainpahan monta näkökulmaa tähän asiaan ja nyt tiedän jatkossa, etten käytä sanoja kuten "himobileet" tai "autoni osa"

[QUOTE="vieras";28029751]joo googletetaan mikä osa on kyseessä! saataisiinko ap vielä auton merkki ja vuosimalli? :D[/QUOTE]

Ei kyllä tästä nyt täytyy ottaa selvä. Tuon hintaisia osia nyt vaan ei kertakaikkiaan ole olemassa uusinkaan autoihin.

Totta! Ehkä tuo on se minkä takia minäkin jaksan roikkua täällä joka päivä lukemassa aloituksia. :D Noh sainpahan monta näkökulmaa tähän asiaan ja nyt tiedän jatkossa, etten käytä sanoja kuten "himobileet" tai "autoni osa"

Älä myöskään mainitse summia, mistään. Ne voi aiheuttaa hätäännystä koska ihmiset ovat vain huolissaan siitä, ettet saa järjestettyä mukavia juhlia pienellä budjetilla.

Ja mihin sinä MUKA edes tarvitset autoa?!?

Älä myöskään mainitse summia, mistään. Ne voi aiheuttaa hätäännystä koska ihmiset ovat vain huolissaan siitä, ettet saa järjestettyä mukavia juhlia pienellä budjetilla.

Ja mihin sinä MUKA edes tarvitset autoa?!?

Oli kyllä hirveä moka minulta mainita tuo summa :D sehän täällä kummitteli koko ajan. Autoahan en tarvi kun työpaikka on kauempana ja muutenkin asiakkaiden luona voin käydä kävellen kun välimatkat on 10 kilometriä. :) Siinähän se työpäivä kuluisi!

Yhteistyössä