Annoin kaverille lapsen vaatteita lainaan ja se pilasi ne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitti vaan

Vieras
Mulla oli lapsen isoja vaatteita varastossa, jotka annoin sitten erään ystäväni lapselle käyttöön, koska hän on yhden koon isompi ja saamme usein heiltä vaatteita. Olen kyllä aiemminkin saanut jokusen "siniseksi pestyjä" vaatteita sieltä, mut aattelin et on ollut vahinko. No ei vissiin! Sain vaatteita takasin juurikin ja KAIKKI vaaleat vaatteet oli värjääntyneet sinisiksi, tummansinisiksi vielä. Kaveri tiesi, että tarkoitus oli ottaa ne käyttöön kun palautuu ja sopii, mutta hän ei edes pahoitellut. Minä kyllä pahoittelin mieleni. Ei ollut uusia vaatteita lähtöjään, mutta hyvälaatuisia ja ihania joiden käyttöönottoa odotin.

Noh, eipä tartte enää sinnepäin mitään lainata..

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;28024878:
:( huomautitko asiasta? Ei kaveri ilmeisesti osaa lajitella pyykkejä ja pestä niitä oikein...

Sanoin joo et on tainnu käydä värivahinko ni sano et aijaa, ei hän kyllä huomannut.

Enkä lainaa kyllä enää minäkään. Tottakai tajusin et on riski lainata, mut enpä arvannut et pilaa koko satsin!

Outoja tapoja täällä.

Jos antaa käyttötavaran, kuten lapsen vaatteen, lainaan, siinä on AINA riski, että ne menevät pilalle tai ns. käytetään loppuun.

En minäkään anna lainaksi, annan ne mitä annan, kiertoon, pois.

Mä en antais kellekään mitään vaatetta lainaan koska ikinä ei tiiä miten niille käy. Annan vain sellaisia vaatteita mitä en enää itse tule tarvitsemaan.

Näin. Itse annan suurimman osan pois, joitain olen lainannut periaatteella että ei väliä vaikken käyttökelpoisena takaisin saa. Riskinsä noissa aina, silloinkin kun yrittää olla huolellinen.

Itselleni oli pitkään vaikea niinikään lainata muilta lastenvaatteita, pelkäsin että pilaisin ne vaikka olenkin pyykin kanssa tosi tarkka. En meinannut uskaltaa käyttääkään lainavaatteita. :D Nyt on siskojen kanssa kierräteltynoita ei-aarteita periaatteella että siistit palautetaan tai pistetään eteenpäin seuraavalle, muut voi hyvällä omallatunnolla pistää pois.

mikään ei oo ärsyttävämpää kuin käyttövaatteet joita ei voi sitten kuitenkaan reilusti käyttää jos niille jotain sitten käy, itse en ymmärrä miten saa värjättyä vaatteet mutta silti, yhtään lainarytkyä en taloon ottaisi...

mä en ikinä antais kellekään vaatteita joita aion vielä omalle lapelleni käyttää. niitä ei tarvi edes käyttää väärin ku ne voi olla pilalla. ne päällä voidaan syödä mustikkaa joka ei lähdekään enää pois pesussa, niihin voi tulla reikiä, ne menee huonoksi monta kertaa pestynä..
tosi kurja kaveri sulla jos ei edes pahoitellut mitenkään. mun mielestä saisi kyllä korvata vaatteet ihan maksamalla niistä, ei ne ilmaisia ole.

No oisin mäkin pettynyt, mutta mä annan lainaan vaan sellasia semikivoja, kaikkein ihanimmat säästän itselläni.

Meilläkin on paljon veljeni lasten vaatteita lainassa ja käytän niitä kuin omia, mutta pidän kyllä hyvää huolta vaattteista ylipäätään. Ehkä sen takia sain ne kaikki lainaan, ovat meinaan ihania. Heille ei tosin enää lapsia tule mutta saavat toki myymällä vaatteista sievoisen summan.

Kokeileppas poistaa värjäymät kloritella, ohje löytyy pullon kyljessä. Meillä tepsi, tai no aavistus siniseen vivahtava väri jäi tietyssä valossa, mutta melkein valkoiseksi palautui. Ja sopii myös värillisille vaatteille.

Sinänsä harmi juttu :( Kyllä itseänikin ketuittais, jos lainaan annetut vaatteet palautuisivat tuollaisena.

Yhteistyössä