Saako uimahallissa uida mekkouikkareilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Lapset painostavat uimahalliin. Pitäisi saada mahdollisimman peittävä uimapuku ja ajattelin sellasta, jossa olis alaosa sellanen mekko, vähän ku minihame. Yläosaksi uimatoppi, täyspitkä siis. Ongelma tässä kyllä näköjään löytää tarpeeksi pitkä hameosa, näyttävät loppuvan just pyllyn alle ja tarvitsisin polviin ulottuvan.

Mutta saako tällasissa mennä uimahalliin, kun pojilta ja miehiltä uimashortsit kielletty?

Sellasta mekkouikkaria en voi ostaa, koska olen yläosasta pieni, rinnaton ja hoikka, kokoa 34, mutta takapuoli ja reidet läskit ja selluliittia runsaasti ja mun housukoko 42 =)

Missä ihmeessä myydään polviin ulottuva hameuimapuku ?

Miten siinä muka voi uida, ei se mikään uimapuku ole.

Ota se pyllyn alle ulottuva uimapuku ja mene uimahalliin, siellä on kaikenkokoista taapertajaa liikenteessä ja sinä olet sinne menossa lasten kanssa, et persustaasi esittelemään, joten mitä väliä mitä muut ajattelee.

[QUOTE="Tttt";28020126]Olisiko terapiajakso ruumiinkuvan ongelmien ja itsetunnon kohentamisen vuoksi patempi idea?[/QUOTE]

Sinä se terapiaa tarvitset, hassu. JOs ostan mekkouikkarin, niin jotta se mahtuu päälle takapuolesta, niin yläosa ei pysy päällä. Pelkkää tyhjää vaan. Bikineja inhoan yli kaiken, mun mielestä ihan vihoviimenen asu lasten kanssa touhuavalle uimarille. Sen lisäksi koitapa löytää sopiva yläosa rinnattomalle! Sama ku ritsikoissa. A-kuppikin on liian iso melkein kaikissa malleissa. Mitä tulee vaihtoehtoon housut alaosana, niin en vaan tykkää...kiristyvät persevakoon jne. Haluan hameen alaosaksi, koska viihdyn niin paremmin. Ja kyllä mulla myös oikeus peittää selluliittireisiänni. Ihan samaan tapaan, kuin naiset meikkaa: ei tässä ole kai huonosta itsetunnosta kyse, jos haluaa vaikka peittää finnejään tai tummia silmänalusia?

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLEharmaana;28020147:
Ei saa laittaa mekkouikkaria uimahalliin, ei edes sitä mikä loppuu just pyllyn alle.Ainakin meidän uimahallissa on tällaiset säännöt..

Tuleeko ne uka repimään sen mekko osan saksilla irti uimahousuistani? Minulla ne on sen takia että en todellakaan jaksa pitää pöheikköäni bikinikunnossa jatkuvasti kun tulee helposti sheivaamisesta näppyjä (teen sen miten vaan niin sama ongelma aina)
joten mekko osa pelastaa tilanteen ja ei tarvitsemuiden kauhistella housuista ylitursuavia karvojani.
Olisi kyllä kiva tietää missä ja minkä syyn vuoksi ne nmä on jossakin kieltäneet?
Ymmärrän jos olisi semmoinen erillinen vaatekappale mutta minulla ainakin tämä hame on ommeltu siihen housuun kiinne ja ei saa irti muuten kuin leikkaamalla saksilla irti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28020493:
Siis miksi kielletään sellainen mekkouikkari? :O

Samasta syystä kuin uimashortsit eli niissä on paljon kangasta, paljon nukkuu yms kakaa uimavedessä :x
Aika monessa uimahallissa on kiellettyä käyttää uimashortseja joten mekkouikkari menee varmaan samaan kategoriaan.

Mielellään ei! Siis ihan vain siksi, että mitä enemmän kangasta, sitä enemmän siitä irtoaa kuituja ja sitä enemmän siinä voi olla irtoavaa likaa. Mutta tuskinpa kukaan siitä huomauttaa. Muutoinhan tosiaan pitäisi mennä bikinilinjalla.

(asiasta tietävä, kylpylässä työskennelleenä)

Kyllä ainakin meidän uimahallissa saa käyttää mekkouikkaria! Monta kertaa oon käyttänyt ap:n kuvailevaa asua! Alaosa siis on uimahousualaosa, jonka päällä kiinteänä uimapukukangasta oleva mekko, joka peittää ne uimahousut kokonaisuudessaan. Yläosana uimatoppi. Ei ole ikinä tullut negatiivista kommenttia. Tyttölapsellanikin on mekkouimapuku! Monilla pikkutytöillä on! Ei se haittaa!

Miestin uimasortsit on kielletty, koska niissä ei ole kireitä sisähousuja ja esim. jos paskantaa sellaisissa uima-altaaseen ja helposti pötsähtää vaan lahkeesta. Samoin voi vehje heilua välillä esillä ja "virtaukset" menee sopivasti.

Mielellään ei! Siis ihan vain siksi, että mitä enemmän kangasta, sitä enemmän siitä irtoaa kuituja ja sitä enemmän siinä voi olla irtoavaa likaa. Mutta tuskinpa kukaan siitä huomauttaa. Muutoinhan tosiaan pitäisi mennä bikinilinjalla.

(asiasta tietävä, kylpylässä työskennelleenä)

Uimashortsit ymmärrän sillä ne voi manasti jäädä (kesällä) päälle kun lähtee kaupungille ym huitelemaan mutta jos on sellainen hameuimapuku/housuosa niin en nyt usko että kukaan uimapukukankaasta tehdyllä huitelee pitkin kyliä :D
Tai pitä sitä hameosaa muulloin kuin uidessa.

Mun mies kysyi perustelut uimasortsikieltoon ja hänelle sanoivat, että olisi liian hankala valvoa, että onko ne päällä olevat uimasortsit vain uimiseen mukaan otettu vaiko olleet ensin koko päivän päällä hikilenkeillä jne ja sitten samoilla uimaan. Speedoissa kukaan kuulemma harvemmin lenkkeilee tai muuten oleilee julkisesti, joten ne on varmemmin puhtaat.

Jäin kyllä miettimään, että moni nainenhan hilluu kesäisin esim. kotipihalla biksuissa. Miten voivat sitä sitten valvoa etteikö ne ole ne samat hikiset mitkä olleet päällä koko päivän ja sit uimahalliin niissä?

Minulla on tämä ja tässä ainakin tulee tuo hameosa melkein polviin asti ;) http://www.ellos.fi/ellos-fresh-spirit/mekkouimapuku/323615?N=1z141y9Z1z141o7&Ns=RankValue2|1&Nao=1
On ollut mielessä kyllä hiukan lyhentää mutta aina jäänyt :/ Otin 2 numeroa siis isomman mitä normaalisti menee (kiitos näiden hemmetin isojen utereiden) joten siksi se vamaan toi hameosakin on pidempi minulla kuin tuon mallin päällä.
Olen käynyt uimahallissa noin kerran kk ja kertaakaan kukaan ei ole mitään noista sanonut :) Tosin jos jotakin uimavalvojaa se häiritsee täytyy minunkin turvautua sanomaan että henkilökunta on vaan hyvä ja hakee sakset jotta saa hameosan pois :D

Minulla on tämä ja tässä ainakin tulee tuo hameosa melkein polviin asti ;)
Ellos Fresh Spirit Mekkouimapuku väreissä Kuviollinen kategoria Naiset - Uima-puvut - Ellos

On ollut mielessä kyllä hiukan lyhentää mutta aina jäänyt :/ Otin 2 numeroa siis isomman mitä normaalisti menee (kiitos näiden hemmetin isojen utereiden) joten siksi se vamaan toi hameosakin on pidempi minulla kuin tuon mallin päällä.
Olen käynyt uimahallissa noin kerran kk ja kertaakaan kukaan ei ole mitään noista sanonut :) Tosin jos jotakin uimavalvojaa se häiritsee täytyy minunkin turvautua sanomaan että henkilökunta on vaan hyvä ja hakee sakset jotta saa hameosan pois :D

Tuleekohan nyt pikalinkkinä tuo uimapukuni..

[QUOTE="hmmh";28021569]Mun mies kysyi perustelut uimasortsikieltoon ja hänelle sanoivat, että olisi liian hankala valvoa, että onko ne päällä olevat uimasortsit vain uimiseen mukaan otettu vaiko olleet ensin koko päivän päällä hikilenkeillä jne ja sitten samoilla uimaan. Speedoissa kukaan kuulemma harvemmin lenkkeilee tai muuten oleilee julkisesti, joten ne on varmemmin puhtaat.

Jäin kyllä miettimään, että moni nainenhan hilluu kesäisin esim. kotipihalla biksuissa. Miten voivat sitä sitten valvoa etteikö ne ole ne samat hikiset mitkä olleet päällä koko päivän ja sit uimahalliin niissä?[/QUOTE]

minä luulen että tuo uimapuvuissa oleva kangas on se syy miksi vain uimapuku kankaasta valmistetulla saa siellä uimahallissa uida ;)
Olisikohan sitten jotenkin likaa hylkivä tai jotain.
Tavallisesta kankaasta kuten (uimashortsit) kerää kaikki lian itseensä

[QUOTE="vieras";28021593]No jos haluat UIDA ni sellasella ei todellakaan voi uida. Tosi hankala.[/QUOTE]

Peesi, mulla on sellanen ja olin kerran maauimalassa uimassa ja se hame-osa nousee koko ajan korviin, ei siis pysy veden alla.

[QUOTE="vieras";28021670]Peesi, mulla on sellanen ja olin kerran maauimalassa uimassa ja se hame-osa nousee koko ajan korviin, ei siis pysy veden alla.[/QUOTE]

ja on siis juuri toi uimapuku mustana, jonka ap linkitti. Mut jos joskus vielä uimaan menen, niin kyllä mä sen silti päälleni laitan, on se sen verran kätevä, peittää tosi hyvin ongelmakohdat ja litistää vatsaa.

[QUOTE="vieras";28021670]Peesi, mulla on sellanen ja olin kerran maauimalassa uimassa ja se hame-osa nousee koko ajan korviin, ei siis pysy veden alla.[/QUOTE]

jännä, ei minulla vaan ole ongelmaa uidessa.
Ainut missä ongelma tulee kun menee porealtaaseen ja se hameosa nousee pallona pintaan :laugh:

Yhteistyössä