"Se Oikea", eikö tuollaseen uskominen ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016221:
Mä olen lukenut kohta liki parikymmentä sivua vuodatusta siitä, miten joukko palstamammoja eläisi nunnina ja onnettomina selibaatissa jos se maaginen "se oikea" ei olis laskeutunut taivaasta ja aukaissut suuren rakkauden portteja, sillä avaimella, joka vain yhdelle ihmiselle on maailmankaikkeudessa annettu, juuri hänelle, vain hänelle. :D

Ai kerrotko, kuka on niin sanonut? Itse en ole löytänyt yhtäkään siihen viittaavaa kirjoitusta, että joku odottaa vain kotona sitä oikeaa. On vain liuta ihmisiä, jotka ovat onnellisia siitä että ovat sen oikean löytäneet, eikä heistäkään kukaan ennen sitä ole ollut selibaatissa ainakaan sen odottelun takia, tai ei ainakaan kukaan ole niin sanonut.

Mulla on ollut pitkiä suhteita ennen sitä oikeaa, mutta nyt on ensimmäistä kertaa se tunne, että tässä pysytään loppuun asti. :)

[QUOTE="vieras";28016257]... On vain liuta ihmisiä, jotka ovat onnellisia siitä että ovat sen oikean löytäneet, eikä heistäkään kukaan ennen sitä ole ollut selibaatissa ainakaan sen odottelun takia, tai ei ainakaan kukaan ole niin sanonut. --[/QUOTE]

Paitsi lucifer.

Tää kertoo hyvin mun kannan tähän josjosjossitteluun...

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt
Voisihan sun lastesi isä olla ihan joku toinenkin, etkä edes tuntisi tätä miestäsi jonka kanssa nyt olet. Tuskin sillon sanoisit samanlailla.
Ei kai ketään ihmistä kukaan toinen voi korvata, kaikki ovat erilaisia. Itsestään selvä asia.

Juu, toki jos kosmiset tähtisateet veisivät minut eri planeetalle, ja sitten lentävä yksisarvinen toisi sinne sen uuden prinssin ja mä olisinkin prinsessa ja asuisin vuorella, ja mulla olisi älyttömän pitkä tukka ja ja ja ja.....

Mutta kun mä olen Blue, joka lapsena muutti paikasta A paikkaan B ja sinä päivänä tapasi Herra X:n. Ja vaikka kuinka koitettiin omia elämiämme elää erikseen niin yhteen päädyttiin aina, ja sitten lakattiin panemasta vastaan.

Mutta toki jos mä olisin alkuasukas Swahilista niin ehkä mun elämäni olisi mennyt eri lailla. Mutta silloinhan minä en olisi minä vaan se alkuasukas, joten mun se oikea tuskin olisi ollut Herra X....

Tästä me kaikkia, jopa itse ap, taidetaan olla loppujen lopuksi aika samaa mieltä. Jos sä olisitkin muuttanut lapsena paikkaan C, olisi kaikki voinut olla kovin toisin ja voisit olla ihan yhtä onnellinen toisen miehen aknssa.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016221:
Mä olen lukenut kohta liki parikymmentä sivua vuodatusta siitä, miten joukko palstamammoja eläisi nunnina ja onnettomina selibaatissa jos se maaginen "se oikea" ei olis laskeutunut taivaasta ja aukaissut suuren rakkauden portteja, sillä avaimella, joka vain yhdelle ihmiselle on maailmankaikkeudessa annettu, juuri hänelle, vain hänelle. :D

:laugh:

Mä en.

[QUOTE="vieras";28016289]Tästä me kaikkia, jopa itse ap, taidetaan olla loppujen lopuksi aika samaa mieltä. Jos sä olisitkin muuttanut lapsena paikkaan C, olisi kaikki voinut olla kovin toisin ja voisit olla ihan yhtä onnellinen toisen miehen aknssa.[/QUOTE]

En usko siihen. Niin pitkään kun minä olen minä niin minulle on vain yksi oikea, piste. Kaikella on tarkoituksensa.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016311:
Tätähän mä olen kokoajan sanonut.
Mutta kun ei, "se oikea" leijailee jostain kosmoksesta kunnes joku imu vetää sen päin pläsiä.

Siis sinäkö uskot että se oikea on jokaiselle olemassa mutta että kaikki eivät sitä ikinä löydä, tai menettävät sen joskus, mutta voivat silti olla onnellisia jossain toisessakin suhteessa??

No mitä hittoa me tässä sitten vielä väännetään??

En mäkään usko yhteen oikeaan, mutta kyllä siihen, että toiset on oikeampia kumppaneita mulle kuin toiset.
Kyllä sen yhteiselon kannalta on aika tärkeää, että vaikkapa pohjimmiltaan jakaa kutakuinkin samantyyppiset arvot.

Etkö oo huomannut, että toiset ihmiset on kivempia kuin toiset? No, ne ensimmäiset on sulle "oikeampia" kuin ne toiset. Entä onko pistänyt merkille, että toiset vaan tuoksuvat paremmalle kuin toiset? Ne ensimmäiset on jälleen sulle "oikeampia"... jne.

Monen eri asian yhdistelminä, joku tyyppi on vaan kertakaikkiaan oikeampi kumppani, kuin toinen.

[QUOTE="niinno";28016333]En mäkään usko yhteen oikeaan, mutta kyllä siihen, että toiset on oikeampia kumppaneita mulle kuin toiset.
Kyllä sen yhteiselon kannalta on aika tärkeää, että vaikkapa pohjimmiltaan jakaa kutakuinkin samantyyppiset arvot.

Etkö oo huomannut, että toiset ihmiset on kivempia kuin toiset? No, ne ensimmäiset on sulle "oikeampia" kuin ne toiset. Entä onko pistänyt merkille, että toiset vaan tuoksuvat paremmalle kuin toiset? Ne ensimmäiset on jälleen sulle "oikeampia"... jne.

Monen eri asian yhdistelminä, joku tyyppi on vaan kertakaikkiaan oikeampi kumppani, kuin toinen.[/QUOTE]

Eihän kukaan olekaan päinvastaista väittänyt. Totta kai toiset ovat oikeampia kuin toiset. Se mihin osa meistä ei usko, on se että niitä oikeampia olisi vain tasan yksi.

Siis sinäkö uskot että se oikea on jokaiselle olemassa mutta että kaikki eivät sitä ikinä löydä, tai menettävät sen joskus, mutta voivat silti olla onnellisia jossain toisessakin suhteessa??

No mitä hittoa me tässä sitten vielä väännetään??

En todellakaan usko. Uskon siihen että on olemassa paljon ihmisiä, joiden kanssa voi synkata ja joihin voi tuntea sitä suurta rakkautta.
Ei ole mitään yhtä "se oikeaa", joko tää aukeni sulle?

[QUOTE="vieras";28016334]Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että yhtä lapsellista uskoa Jumalaan kuin Siihen Oikeaan, mutta ihan rauhassa saat minun puolestani uskoa molempiin kun ei se minun elämääni hetkauta mihinkään suuntaan.[/QUOTE]

Kiitos!! :) Tätä minäkin olen yrittänyt pitkin ketjua sanoa. Että eikö voi vain antaa jokaisen uskoa siihen mihin tahtoo ilman että väkisin yrittää ihmistä muuttaa. Hienoa että siltäkin puolelta joku vihdoin tajuaa sen. :flower:

[QUOTE="vieras";28016341]Eihän kukaan olekaan päinvastaista väittänyt. Totta kai toiset ovat oikeampia kuin toiset. Se mihin osa meistä ei usko, on se että niitä oikeampia olisi vain tasan yksi.[/QUOTE]

Luulen, että moni ajattelee asiasta tähän tapaan: Nyt kun se oikealta tuntuva on löytynyt, ei etsi enää ketään muuta, siitä rakkaasta tulee se oikea, enemmän kuin niin että se oikea kävelisi vastaan ja se olisi siinä sitten. Tai kävelisi ohitse eikä tilaisuutta enää saisi.

Kyllä jotkut osaa vittuuntua turhasta; joku löytää sen oikean, niin vedetään 14 sivua tekstiä ja haukutaan se pystyyn, kun se on niin tyhmä... :laugh:

Haukkukaa pliis mutkin, minä nimittäin löysin sen oikean 31-vuotiaana, ihan aikuisena ihmisenä siis! :D

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016352:
En todellakaan usko. Uskon siihen että on olemassa paljon ihmisiä, joiden kanssa voi synkata ja joihin voi tuntea sitä suurta rakkautta.
Ei ole mitään yhtä "se oikeaa", joko tää aukeni sulle?

No mitä sä sitten sekoilet? :D

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015463:
Jos ihminen on tuomittu elämään ilman rakkautta, niin eikö se silloin ole tavallaan nunnan elämää.

Ei ole.

Ja vaikka ei kohtaisi mitään Sitä Oikeaa tai muuten elämänsä rakkautta tai edes saisi parisuhdetta, niin ei se tarkoita, että välttämättä elää ilman rakkautta.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015463:
Ei kannata väittää, että on vain se yksi, ja ilman tätä yhtä, ei olisi ketään toista, Jokainen normijärkinen tajuaa että se on bullshittiä. :)

No, itse en jaksa spekuloida kauheasti mitään "kenenköhän kanssa olisin, jos en olisi mieheni kanssa", mutta pidän hyvin todennäköisenä, että olisi ollut tosi vaikea löytää sopivaa kumppania, johon olisin oikeasti rakastunut ja joka olisi (samaan aikaan) rakastunut minuun ja olisi synkannut kaikilla osa-alueilla. Sellainen kun oli aiemminkin hyvin harvinaista kohdallani.

Aika monen rakastuneen on ihan mahdoton kuvitella puolisonsa tilalle ketään toista. Ihan samoin kun on vaikea kuvitella lastensa tilalle ketään muita, vaikka melkoinen sattuma sekin on, että juuri tietyt lapset ovat syntyneet eivätkä jotkut muut (joistain muista munasoluista ja joistain muista siittiöistä).

Yhteistyössä