"Se Oikea", eikö tuollaseen uskominen ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen erittäin onnellisesti naimisissa aivan ihanan miehen kanssa, jota en vaihtaisi mihinkään. Minusta tuntuu, ettei maailmassa ole toista miestä, joka olisi yhtä hyvä kuin omani. Olen täysin vakuuttunut siitä, että juuri tämän miehen kanssa tulen viettämään koko loppuelämäni. Sikäli siis ymmärrän niitä, joiden mielestä on olemassa "se oikea". Luulen, että he tarkoittavat juuri tätä.

Kuitenkin ymmärrän myös ap:n pointin. Uskon, että jos en olisi miestäni koskaan tavannut, voisin silti olla ihan yhtä onnellisesti naimisissa kuin nytkin. Silloin kokisin, että se mies olisi "se oikea". En siis usko, että kenellekään on oikeasti tarkoitettu tässä maailmassa juuri yksi tietty ihminen, jonka kanssa kaikki toimii paremmin kuin muiden. On useita ihmisiä, joiden kanssa ihminen voi kokea olevansa ihan yhtä onnellinen. Mielestäni on kuitenkin typerää mitätöidä toisten "se oikea" -kokemukset, koska se kokemus on juuri tuollainen, vaikka kokemus ei täysin kiistaton fakta olisikaan.

[QUOTE="jepjep";28015886]kun perustelut loppuu, aletaan haukkua henkilöitä... --- et vaikuta meinaan kovinkaan fiksulta nyt. [/QUOTE]

Jepjep, en voisi olla enempää sun kanssa samaa mieltä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28014399:
tuollasia tolloja

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28014588:
Olemme sitten tasoissa, koska mua säälittää nämä satumaailmassa eläjät.
Rakastan miestäni, mutta en ole pipipää.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28014609:
Ootko tyhmä vai miten suollat tuollasta..

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28014835:
:D Älä nyt viitsi, aikuinen(?) ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28014887:
:laugh: Voi ei. Jos olisin kirjottanut alotukseen "se oikean" tilalle joulupukki, niin olisitteko yhtä katkeria ja loukkaantuneita.
Koittakaahan nyt vähän ryhdistäytyä, aikuiset ihmiset ja vonkuu taruolennon puolesta kuin lapset tikkarin perässä. Hävettää teiän puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28014925:
Poltatko pilveä vai käytätkö kovempaa kamaa?

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015130:
Huomaa että olet pph, ei pahalla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015175:
Olet kuin 5 vuotias. Ei siinä mitään, ihan kivaa varmaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015215:
Voihan v*ttujen kevät, olenko kirjottanut jossain että VOISIN VAIHTAA MIEHENI??? ---- Joko tämä nyt menis jakeluun makrillin asteella oleville.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015252:
... Kyllähän se vähän pistää harmittamaan, uskoin että aikuiset ihmiset maassamme omaavat lukutaidon. Nähtävästi ei.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015552:
Voi luoja. Onko0 kaikki tulleet hulluiksi. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015663:
Voisin kysyä samaa sulta. Sä ihan oikeesti elät siinä fantasiassa, että se sun kalsarikalle on jostain universumin mustasta aukosta imetty juuri sulle annettavaksi, ja tämä kaikki on ennalta kirjotettu johonkin kosmiseen käsikirjaan.

Herää ottamaan lääkkeet.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015763:
--Te ootte uskomattoman kipeitä tuossa romanttisessa naivistisessa hulluudessanne.

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015792:
Aivan, tätä nämä fantasiamammat ja yksi fantasiapappa eivät ole vielä selittäneet.

• Tykkää
Reactions: Data
Onko nämä tällaiset lisäykset todella tarpeellisia? Eikö keskustelu voisi olla ihan asiallinen, ilman lapsellisia lällätyksiä ja irvistelyjä?

Tää keskustelu meni jo ajat sitten sille linjalle. Mä edelleenkin väitän, että jos ihminen kuvittelee että joku kosminen tuuli lennättelee niitä "se oikeita" pitkin planeettaa toistensa oville, se on mielenvikaista harhaa. :O
Fakta on että kumppani valitaan siitä, kuka kohdataan ja hyväksi havaitaan. Ihan tuollein realistisesti. :)

Kyllä mie uskon, että miun mies on miulle oikea ihminen tällä hetkellä. :heart:
En mie haluaisi vierelleni ketä tahansa miestä ja kumppania.

Mies on miulle muutakin kuin " vaan " mies, hän on ystävä, kumppani ja rakastaja.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016157:
Tää keskustelu meni jo ajat sitten sille linjalle. Mä edelleenkin väitän, että jos ihminen kuvittelee että joku kosminen tuuli lennättelee niitä "se oikeita" pitkin planeettaa toistensa oville, se on mielenvikaista harhaa. :O
Fakta on että kumppani valitaan siitä, kuka kohdataan ja hyväksi havaitaan. Ihan tuollein realistisesti. :)

Mä en kyllä tuollaisia väittämiä lukemani perusteella löytänyt kuin sinun kirjoittamina.

• Tykkää
Mua ahdistaisi ajatuskin erosta, enkä voi kuvitellakaan että enää kenenkään toisen kanssa olisin jos näin tapahtuisi. Että siis erottaisi. Kenenkään toisen kanssa en ole tuntenut tällaista, ja elämäni varrella olen kyllä tavannut toooooooodella monta ihmistä. Sillä miten tämä meidän suhde määritellään, ei ole niin väliä. Mutta melko ainutkertaista tämä on ainakin tähän asti ollut. Ja yhdessä oloa on takana vuosia.

Ainutkertaista se voisi olla jonkun toisernkin kanssa, jos et olisi nyksääsi tavannut. :)

Mua ahdistaisi ajatuskin erosta, enkä voi kuvitellakaan että enää kenenkään toisen kanssa olisin jos näin tapahtuisi. Että siis erottaisi. Kenenkään toisen kanssa en ole tuntenut tällaista, ja elämäni varrella olen kyllä tavannut toooooooodella monta ihmistä. Sillä miten tämä meidän suhde määritellään, ei ole niin väliä. Mutta melko ainutkertaista tämä on ainakin tähän asti ollut. Ja yhdessä oloa on takana vuosia.

Ja minä, joka en usko Siihen Oikeaan, uskon täysin, että teidän rakkautenne on erilaista ja sovitte paremmin yhteen kuin muiden kanssa ja että et pystyisi koskaan rakastamaan ketään samalla tavalla. Minä uskon kuitenkin myös, että jos asiat olisivat menneet eri tavalla elämässäsi, olisit voinut tavata jonkun toisen ja rakastaa häntä yhtä paljon kuin nykyistä puolisoasi. (Enkä nyt halua tällä mitenkään luokata sinua, enhän mitä tunne sinua tai miestäsi tai suhdettanne ollenkaan)

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016181:
Ainutkertaista se voisi olla jonkun toisernkin kanssa, jos et olisi nyksääsi tavannut. :)

Mutta silloin ihminen ei olisi juuri se ihminen joksi on muovautunut. Silloin hän olisi sellainen ihminen joka kokee ainutkertaisia hetkiä sen toisen kanssa.

• Tykkää
Mä en kyllä tuollaisia väittämiä lukemani perusteella löytänyt kuin sinun kirjoittamina.

Mä olen lukenut kohta liki parikymmentä sivua vuodatusta siitä, miten joukko palstamammoja eläisi nunnina ja onnettomina selibaatissa jos se maaginen "se oikea" ei olis laskeutunut taivaasta ja aukaissut suuren rakkauden portteja, sillä avaimella, joka vain yhdelle ihmiselle on maailmankaikkeudessa annettu, juuri hänelle, vain hänelle. :D

Mutta silloin ihminen ei olisi juuri se ihminen joksi on muovautunut. Silloin hän olisi sellainen ihminen joka kokee ainutkertaisia hetkiä sen toisen kanssa.

Totta. Mutta ilmeisesti näistä viesteistä voi päätellä, että (juuri) kukaan tässä ketjussa ei usko sellaiseen Oikeaan, joita on tasan yksi maailmassa, vaan Se Oikea riippuu siitä miten elämä on sattunut menemään.

[QUOTE="vieras";28016142]Olen erittäin onnellisesti naimisissa aivan ihanan miehen kanssa, jota en vaihtaisi mihinkään. Minusta tuntuu, ettei maailmassa ole toista miestä, joka olisi yhtä hyvä kuin omani. Olen täysin vakuuttunut siitä, että juuri tämän miehen kanssa tulen viettämään koko loppuelämäni. Sikäli siis ymmärrän niitä, joiden mielestä on olemassa "se oikea". Luulen, että he tarkoittavat juuri tätä.

Kuitenkin ymmärrän myös ap:n pointin. Uskon, että jos en olisi miestäni koskaan tavannut, voisin silti olla ihan yhtä onnellisesti naimisissa kuin nytkin. Silloin kokisin, että se mies olisi "se oikea". En siis usko, että kenellekään on oikeasti tarkoitettu tässä maailmassa juuri yksi tietty ihminen, jonka kanssa kaikki toimii paremmin kuin muiden. On useita ihmisiä, joiden kanssa ihminen voi kokea olevansa ihan yhtä onnellinen. Mielestäni on kuitenkin typerää mitätöidä toisten "se oikea" -kokemukset, koska se kokemus on juuri tuollainen, vaikka kokemus ei täysin kiistaton fakta olisikaan.[/QUOTE]

Tässä aika lailla mun ajatukset asiasta. Mut mää oonki vanhapiika nii mua ei lasketa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016221:
Mä olen lukenut kohta liki parikymmentä sivua vuodatusta siitä, miten joukko palstamammoja eläisi nunnina ja onnettomina selibaatissa jos se maaginen "se oikea" ei olis laskeutunut taivaasta ja aukaissut suuren rakkauden portteja, sillä avaimella, joka vain yhdelle ihmiselle on maailmankaikkeudessa annettu, juuri hänelle, vain hänelle. :D

Linkitätkö tuon keskustelun tännekin?

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28016221:

Älä nyt viitsi enää. Joskus olen ajatellut, että kuusivuotiaan kanssa on rasittava keskustella, mutta se nyt on helppoa kuin heinänteko sinuun verrattuna. Sinulla on ihan hyvä pointti, mutta hautaat sen tuohon jankkaamiseen.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";28016142]

Kuitenkin ymmärrän myös ap:n pointin. Uskon, että jos en olisi miestäni koskaan tavannut, voisin silti olla ihan yhtä onnellisesti naimisissa kuin nytkin. Silloin kokisin, että se mies olisi "se oikea". En siis usko, että kenellekään on oikeasti tarkoitettu tässä maailmassa juuri yksi tietty ihminen, jonka kanssa kaikki toimii paremmin kuin muiden. On useita ihmisiä, joiden kanssa ihminen voi kokea olevansa ihan yhtä onnellinen. .[/QUOTE]

Näin juuri. :)

[QUOTE="vieras";28016224]Totta. Mutta ilmeisesti näistä viesteistä voi päätellä, että (juuri) kukaan tässä ketjussa ei usko sellaiseen Oikeaan, joita on tasan yksi maailmassa, vaan Se Oikea riippuu siitä miten elämä on sattunut menemään.[/QUOTE]

Tää kertoo hyvin mun kannan tähän josjosjossitteluun...

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt
Voisihan sun lastesi isä olla ihan joku toinenkin, etkä edes tuntisi tätä miestäsi jonka kanssa nyt olet. Tuskin sillon sanoisit samanlailla.
Ei kai ketään ihmistä kukaan toinen voi korvata, kaikki ovat erilaisia. Itsestään selvä asia.

Juu, toki jos kosmiset tähtisateet veisivät minut eri planeetalle, ja sitten lentävä yksisarvinen toisi sinne sen uuden prinssin ja mä olisinkin prinsessa ja asuisin vuorella, ja mulla olisi älyttömän pitkä tukka ja ja ja ja.....

Mutta kun mä olen Blue, joka lapsena muutti paikasta A paikkaan B ja sinä päivänä tapasi Herra X:n. Ja vaikka kuinka koitettiin omia elämiämme elää erikseen niin yhteen päädyttiin aina, ja sitten lakattiin panemasta vastaan.

Mutta toki jos mä olisin alkuasukas Swahilista niin ehkä mun elämäni olisi mennyt eri lailla. Mutta silloinhan minä en olisi minä vaan se alkuasukas, joten mun se oikea tuskin olisi ollut Herra X....

[QUOTE="vieras";28016237]No tuotahan sinulle on suurin osa koko ajan selittänyt. Sinä olet vääntänyt sen päässäsi jotenkin ihme kiemuralle.[/QUOTE]

Niinpä. Kuten sanottu, se maaginen kosmospölinä on lähtöisin ap:sta, joka on samaa mieltä suurimman osan tähän ketjuun kommentoineista kanssa. Silti hän on nähnyt asialliseksi rääpiä päätään kymmenen sivua asioista, jotka on itse keksinyt. :D

Yhteistyössä