Mites tässä nyt toimis... vauvan siirto omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on tasan 6 kk vanha vauva, joka on nukkunut perhepedissä tähän saakka. Syö edelleen n. 2-3 krt yössä, ja muuten hengailee tissillä koko yön. Samaten on alkanut kääntyilemään sängyssä, valvoo öisin yksinään, potkii jne, pelkään että putoaa sieltä jossain vaiheessa kun on alkanut liikkumaan, kun me nukumme. Haluaisin siirtää vauvan omaan sänkyyn meidän sängyn viereen, mutta antaa mahdollisuuden syödä öisin vielä kerran pari, neuvolassakin sanottiin että on niin pieni vielä että voi tarvita sen. Eli ei siis kumminkaan unikoulua olla pitämässä. Miten ton omaan sänkyyn siirtymisen kanssa sit toimitaan järkevästi?

Ottakaa/laskekaa pinnasängyn reuna ja laittakaa oman sänkynne viereen "sivuvaunuksi"? Kun alkaa kuulua ääntä, nouset vaikka istumaan sänkyynne ja syötät siinä vauvan, vauva takas omaan sänkyynsä syötön jälkeen. Muuten sit jos ähisee tms. ettei oo nälkä niin yllät vaikka kädellä hyssyttelee, silittelemään jne.

[QUOTE="vieras";28014991]Kun oot imettänyt, siirrät vauvan omaan sänkyyn. Simple as that.[/QUOTE]

Nojuu, toki :) lähinnä mietin että miten tulevien raivareiden kanssa, otetaanko syliin, hyssytelläänkö, onko parempi että isä hoitaa vai minä... tms.

No mä suosittelen siirtämään lapsen seuraavalla tavalla: Ota lapsi syliin, tue samalla niskaa. Kävele lapsen sängyn lähelle, koska heittäminen voi satuttaa lasta. Ollessasi sängyn vieressä laita lapsi rauhallisesti petiin. Kannattaa myös muistaa peitellä lapsi tämän jälkeen.

Kysymyksiä?

[QUOTE="vieras";28015265]Kaikki lapest ei "raivoa". Juttu voi sujua mutkattomammin kuin uskotkaan.:)[/QUOTE]

Meidän kyllä tulee raivoamaan, aivan taatusti :D Siis ekana iltana ainakin. Olenhan toki koittanut ihan vaan laskea sänkyynsä syötön jälkeen, mutta ei kaveri sitä purematta niele.

[QUOTE="vieras";28015303]No mä suosittelen siirtämään lapsen seuraavalla tavalla: Ota lapsi syliin, tue samalla niskaa. Kävele lapsen sängyn lähelle, koska heittäminen voi satuttaa lasta. Ollessasi sängyn vieressä laita lapsi rauhallisesti petiin. Kannattaa myös muistaa peitellä lapsi tämän jälkeen.

Kysymyksiä?[/QUOTE]

Ei, mutta neuvona voin antaa että älä ainakaan ryhdy koomikoksi :)

Anteeksi vaan että kysyin neuvoja, luulin että äitipalstalta voisi saada jotain tukea, mutta näköjään vain vittuilua.

Nukahtaako imetykseen? Jos nukahtaa niin laske nukahtaneena. Jos herää, imetä uudestaan ja laske taa. Näin meillä tehtiin iltaisin.

Aina kun herää, syötä ja laita takaisin sänkyyn. Vasta myöhemmin voi minusta vähentää syöttökertoja, eli sitten kun on tottunut että pinnasängyssä nukutaan.

Itse kannatan että pinnis on kauempana aikuisten sängystä, koska vauva herää maidon tuoksuun oikeasti herkästi.

Nukahtaako imetykseen? Jos nukahtaa niin laske nukahtaneena. Jos herää, imetä uudestaan ja laske taa. Näin meillä tehtiin iltaisin.

Aina kun herää, syötä ja laita takaisin sänkyyn. Vasta myöhemmin voi minusta vähentää syöttökertoja, eli sitten kun on tottunut että pinnasängyssä nukutaan.

Itse kannatan että pinnis on kauempana aikuisten sängystä, koska vauva herää maidon tuoksuun oikeasti herkästi.

Joo, nukahtaa. On tottunut nukahtamaan meidän sänkyyn tissille. Nukkuu hyvin siihen saakka että me menemme nukkumaan, ja sit alkaa se tissille heräily jatkuvasti.

Kiitos neuvoista, täytyy koittaa näin. :) Voihan se olla että nuo yösyötöt vähenee ihan itsestäänkin, nykyään vauva tuntuu heräävän jo siitä että käännän kylkeä ja sit hamuaa rintaa ym. Tuttia ei huoli, uniriepu hällä on turvaa tuomaan, se on pikkuhiljaa alkanut kelpaamaan, sitä hiplailee nukahtaessaan.

Yhteistyössä